Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Praktyczny kszta速 ziarna
Id do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Sro Sie 24, 2005 7:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. gdzie znajdziez butelk o idealnych wymiarach
2. zapomnij o 豉two wychodz帷ym pr璚ie, olej/mas這/smalec itp. tu nie zawiele dadz.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Zbigniew



Do陰czy: 11 Cze 2004
Posty: 202
Sk康: z Piek豉

PostWys豉ny: Sro Sie 24, 2005 7:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Ucinamy butelke z obydwu stron. Tniemy j z gory na do , skladamy do porzadanej srednicy i zaklejamy tasma. na dole kartonik przylepiony do nowopowstalej srednicy i na to patyk/pr皻.
2. Skoro pr鏏owa貫 i nie wysz這, to szkoda, ja tak tylko pomyslalem....
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Sro Sie 24, 2005 10:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa:
A mo瞠 pr皻 owin望 ta鄉 teflonow?

Je郵i wytrzyma t temperatur, to czemu nie. Powinna by wygodniejsza w u篡ciu. Hmm teflonowe patelnie... Qrcze musze spr鏏owa. Smile Karmelka zaczyna mnie wciaga, zupe軟ie odwrotnie ni wielu ludzi na tym forum...
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Sro Sie 24, 2005 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta鄉y teflonowe u篡wa si do uszczelniana rur - bior帷 pod uwag to, 瞠 w rurach do ciep貫j wody mamy gdzie 60c, to nie powinno by problemu - sorbitolk najlepiej formowa lekko zastygni皻, wtedy nie klei si tak bardzo.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
yetihehe



Do陰czy: 26 Pa 2002
Posty: 459
Sk康: Znienacka

PostWys豉ny: Sro Sie 24, 2005 10:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ta鄉a teflonowa jako tako poddaje si dzia豉niu p這mienia zapalniczki. Ale nie powinno si z ni nic dzia poni瞠j 200*C. Dopiero przy 260 zaczyna si zmienia w form krystaliczn, przy 320 si rozk豉da. Nie topi si.
_________________
Motyle trotylem pachn jak nigdy.
ogl康aj帷y, niepraktykuj帷y Sad
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Czw Sie 25, 2005 1:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko z ta鄉 jest jeden problem - trzzeba by j przyklei do trzpienia - jest b. delikatna. Chyva, 瞠 kto widzia samoprzylepn ta鄉 teflonow Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pablo



Do陰czy: 06 Gru 2002
Posty: 154
Sk康: 堯dzkie

PostWys豉ny: Czw Sie 25, 2005 8:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

crave napisa:
Tylko z ta鄉 jest jeden problem - trzzeba by j przyklei do trzpienia - jest b. delikatna. Chyva, 瞠 kto widzia samoprzylepn ta鄉 teflonow Wink


Nie no, jak j przykleisz, to wszystkie zalety tej metody diabli wezm Smile
Chodzi o to 瞠by pr皻 w miare swobodnie si wysuwa z os這ny.
Ja odlew貫m ziarno w ten spos鏏, 瞠 pr皻 do formowania kana逝 wk豉da貫m do formy przed wlaniem tej papki karmelkowej, w otw鏎 w podstawie formy, tak 瞠by d馧 pr皻a by ju centralnie w rurce. Po wlaniu karmelka dociska貫m go t這czkiem z dziur na pr皻 i zostawia貫m tak do ostygni璚ia. T這czek ustala po這瞠nie g鏎y pr皻a i ca造 kana wychodzi centralnie. Wlewanie karmelka (ja musia貫m mu troche pomaga patyczkiem, 瞠by sp造wa do ko鎍a) nie powinno chyba przesuwa tej ta鄉y teflonowej. Musz to sprawdzi.
Moja ta鄉a dosy dobrze trzyma si pr皻a metalowego -- po nawini璚iu sama si nie odwija. Mo瞠 ona nie jest teflonowa? Takie bia貫, zosta這 po hydrauliku Smile.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
szpaner



Do陰czy: 11 Pa 2004
Posty: 561

PostWys豉ny: Czw Sie 25, 2005 9:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ta鄉y teflonowe jak najbardziej s bia貫 i u篡wa si甋ch do uszczelniania rur, poza tym po owini璚iu ich do oko豉 czego trzymaj si c掖kiem ca趾iem bior帷 pod uwag fakt, 瞠 nie ma tam kleju

reszte dopowiedz sobie sam Wink

_________________
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
maslak666



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 110
Sk康: Radom

PostWys豉ny: Czw Sie 25, 2005 9:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zbigniew napisa:
a moze do butelki przykleic pret, a tego obsmarowac smalcem? zala butelke karmelkiem, dno zorbi z tekturki zeby po wystygnieciu mozna bylo wyjac karmelke, a pret ze smalcem by latwo wyszedl...


Zbigniew - przede wszystkim, nie chodzi o to, jak wyj望 ziarno z formy, bo to jest proste, ale jak wyj望 trzpie z ziarna - to ju trudniejsze. A smalec/oliwa/mas這 - jak pisa Crave - zupe軟ie nic nie daj.

Wg mnie rozwi您anie pabla jest najlepsze, bo kana wychodzi idealnie prosto, jak si wsadza pr皻, a szczeg鏊nie do ju nieco zastygni皻ego paliwa, to ci篹ko to zrobi dobrze. W gruncie rzeczy, jak si robi t metod o kt鏎ej m闚imy, to nawet nie trzeba wierci otworu w podstawce, mo積a przyklei trzpie na sta貫.

A co do karmelki pablo - to jest wg mnie najlepsze paliwo dla amatora, bo przede wszystkim najlepiej zbadane, poza tym bezpieczne, wbrew pozorom mocne i to po prostu z dziada pradziada klasyka Razz .
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Czw Sie 25, 2005 10:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam nieco inn metod - jako daje rade, ale czasami nie wychodzi za 1. razem i segment trzeba przetopi.

Ot騜 - najpierw wlewam do formy paliwo, wk豉dam do zamra瘸rki na 8 minut, potem przebijam na wylot trzpieniem (pomagaj帷 sobie "walcem centruj帷ym"). Trzpie smaruje olejem - pomaga, bez tego sorbitolka si przykleja do trzpienia, a mro瞠nie i ca豉 reszta operacji mija si z celem.
Jak ju przebije na wylot, ubijam jeszcze dooko豉, potem kr璚e trzpieniem aby si nie przyklei. Wyjmuje trzpie, wyjmuje walec centruj帷y i wk豉dam do zamra瘸rki.

Tyle, 瞠 raz na jaki czas paliwo przykleja si do trzpienia i nie da si go wyj望 nie uszkadzaj帷 pow. kana逝. Poza tym jest OK i w豉軼iwie metoda nie jest z豉. Prawdopodobnie musze lepiej wypraktykowa czas trzymania paliwa w zamra瘸rce, aby uzyska odpowiedni konsystencj.


U篡waj帷 mojej metody, przebijanie trzpieniem owini皻ym ta鄉 teflonow mija si z celem (ta鄉a si zsunie). Ale w przypadku, gdy wlewamy paliwo do rurki z ju przygotowanym trzpieniem, metoda mo瞠 si sprawdzi.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Cze 09, 2008 8:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla chc帷ych zbudowa silnik z neutralnym profilem p = p(t) jest i taka propozycja maj帷a sporo zalet. Wysoka g瘰to嗆 豉dowania silnika, niska trudno嗆 w zrobieniu jednej laski paliwa ( na plastycznym paliwie ) ni dw鏂h lub wi璚ej.




Paliwo w kszta販ie walca, zewn徠rz inhibitowane. Jeden kana. Ale .............. koniec paliwa nadci皻y w poprzek o szeroko軼i delta na g喚boko嗆 L1. Mog by nadci璚ia na 2 ko鎍ach.

Dzi瘯i temu uzyskacie praktyczny i tani spos鏏 na paliwo pal帷e si neutralnie . Wykres 1 - profi ci郾ienia dla laski z kana貫m bez nadci璚ia, 2 - profil dla cz窷ci nadci皻ej.

Sumarycznie jest jak wida.


Mi貫go dnia A
Powr鏒 do g鏎y
Hack



Do陰czy: 15 Cze 2006
Posty: 337

PostWys豉ny: Pon Cze 09, 2008 11:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Interesujace rozwiazanie. Wymaga jednak dobrej izolacji scianek korpusu bo jak widze wystepuje tutaj dlugotrwaly kontakt gazow ze sciankami.Analogicznie wyglada to ze stozkiem w czesci ziarna polaczonym z kanalem.Ostatnia uwaga dotyczy tez ziarna ze stozkiem.
_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Pon Cze 09, 2008 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z t izolacj tak bym si nie przejmowa, chyba 瞠 ma si do czynienia z wysokotemperaturowymi paliwami HP. W ko鎍u w klasycznych ziarnach "bates" te ogie operuje po 軼iankach. Pewnym problemem jest tu raczej mo磧iwo嗆 ukruszenia si kawa趾闚 paliwa, oderwanie si resztek paliwa od 軼ianek korpusu. Moim zdaniem jednak ryzyko du瞠 nie jest i sprawa jest do wykorzystania. Przy tym uk豉dzie paliwo mo積a zaizolowa korpus tylko na...po這wie d逝go軼i. To ju zaleta. Zako鎍zenia sto磬owe s do wykorzystania, ale przy kr鏒kim ziarnie paliwa. Inaczej trzeba mie d逝gi kana przy niewielkiej d逝go軼i ziarna paliwa pod koniec paliwa. ζtwo sobie za symulowa stosunek tych d逝go軼i dla utrzymania sta貫j powierzchni. Dane wychodz niezbyt realne. Osobi軼ie stosowa貫m co pomi璠zy, tzn ziarna "bates" ale nie tworzy貫m przerw mi璠zy ziarnami, gdy ka盥e ziarno mia這 zako鎍zenie sto磬owe. Dzi瘯i temu mog貫m bezproblemowo pakowa ziarno na ziarno nie obawiaj帷 si o zapalenie si 軼ianek bocznych. Jest pewien zysk na powierzchni, wi璚 mo積a stosowa ziarna ciut d逝窺ze ni by to wychodzi這 z klasycznych wylicze dla "bates". Dla paliw gor帷ych niestety zostaje prawie wy陰cznie kana gwiazdowy (i r騜nej ma軼i kombinacje pochodne). Jest jeszcze 豉dunek teleskopowy, ale to ju do sporych silnik闚, przy du瞠j 鈔ednicy korpusu, a i tak nie mo積a sobie pozwoli na zbyt d逝gi 豉dunek, ze wzgl璠u na ryzyko p瘯ania 豉dunku centralnego i mas k這pot闚 natury technologicznej.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Cze 10, 2008 8:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Produkty spalania( PS ) w silniku oddzia造wuj na jego warstw izoluj帷 w spos鏏 zale積y od tego gdzie si ta izolacja znajduje czyli w jakiej strefie a podzielono je umownie na trzy :

a.nieruchoma ( brak przep造wu, gazy jakby by造 „przyklejone” do izolacji czyli 軼ianki silnika,

b.przednia ( od strony zatyczki ) dla kt鏎ej pr璠ko嗆 przep造wu wynosi do 50 m/s,

c.tylna ( dno od strony dyszy) , pr璠ko嗆 przep造wu V = 300 – 350 m/s,

d.podd德i瘯owa – sto瞠k wlotowy ( - V = 350 do pr璠ko軼i d德i瘯u ( w gazach ! ),

e.krytyczna dyszy,

f.nadd德i瘯owa ( sto瞠k wylotowy ) – V do 2800 m/s

Zadaniem termicznej izolacji jest :

a.dla pierwszych trzech stref ochrona przed zbyt silnym nagrzaniem.

b.dla trzech ostatnich stref zachowanie geometrii ochranianego elementu ( np. 鈔ednicy krytycznej dyszy ).

Oddzia造wanie PS na 軼iank silnika jest z這穎ne.

Procedur liczenia mog poda tylko na co to komu Question . Znacznie pr璠zej izolacj dobierzemy do鈍iadczalnie.

W silnikach Olusia ( paliwo pal帷e si ca陰 powierzchni ) , z mas plaiwa 120 gram, nie zaobserowowa貫m aby "瘸r" uszkodzi korpus. Bywa這, 瞠 wida by這 nie naruszon strukture 軼ianki tuleii papierowej. Cz瘰to to obserwowa貫m przy wi瘯szych silnikach.


A.
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP