Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Nowe paliwo ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Wto Maj 20, 2008 2:03 pm    Temat postu: Nowe paliwo ?? Odpowiedz z cytatem

Na samym pocz±tku mówiê, ¿e je¶li temat taki ju¿ jest proszê o usuniêcie tego.
Niedawno my¶l±c nad jakimi¶ tanimi paliwami, nasun±³ mi siê pomys³: KClO3 + dekstryna
Dzisiaj przeprowadzi³em spalanie ma³ych próbek, paliwa o sk³adzie 60% KClO3 40% DEX. Na pocz±tku my¶la³em, ¿e bêdzie du¿y problem z odpaleniem, lecz siê myli³em (mieszanka odpali³a od p³omienia z pal±cej siê wyka³aczki). Nie mam ¿adnych danych co do wra¿liwo¶ci na bod¼ce mechaniczne, lecz analogicznie my¶l±c dosz³em do przypuszczeñ,¿e podobna do cukru z KClO3, a wiêc dosyæ du¿a(dlatego przygotowa³em tylko 5 gram), ale jak czasu wystarczy to przeprowadzê skromne próby.
Paliwo w formie sypkiej pali siê ³adnym p³omieniem, bardziej energicznie ni¿ karmelek. My¶lê, ¿e produkty spalania s± tylko gazowe (przypuszczenie wysuniête z powodu braku osadu w miejscu spalania, lub jego bardzo minimalnej ilo¶ci)
My¶lê, ¿e dobrym sposobem na za³adowanie do silnika bêdzie zwil¿enie mieszanki wódk± Wink i lekkie upchanie. SAMOBÓJC¡ NIE JESTEM, WIÊC NIE ZROBIÊ SILNIKA PUKI NIE SPRAWDZÊ WRA¯LIWO¦CI MECHANICZNEJ.
Je¶li kto¶ testowa³ takie paliwo to proszê o rady, albo odrazu odci±gniêcie mnie w przypadku niebezpiecznej mieszanki Laughing .

Pozdrawiam!

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
Slav



Do³±czy³: 17 Lip 2006
Posty: 30
Sk±d: World

PostWys³any: Wto Maj 20, 2008 6:05 pm    Temat postu: Re: Nowe paliwo ?? Odpowiedz z cytatem

dominik.megadeth napisa³:

My¶lê, ¿e dobrym sposobem na za³adowanie do silnika bêdzie zwil¿enie mieszanki wódk± Wink i lekkie upchanie.
Pozdrawiam!


Wódka? Przeciez ona ma 60% wody. Nie sadze by woda pomog³a podnie¶æ moc silnika. No ale mo¿e siê mylê.

Slawek
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Wto Maj 20, 2008 6:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm...
Nie chodzi mi o to, ¿eby wódka by³a czê¶ci± "gotowego paliwa" ale o to ¿eby rozpu¶ci³a w pewnym stopniu dekstrynê, która nie do¶æ, ¿e jest reduktorem, to na dodatek lepiszczem. Alkohol z wod± wyparuje szybciej ni¿ czysta woda i chodzi³o mi tylko o to ¿eby silnik szybciej wysech³.
My¶lê tez nad zwil¿eniem denaturatem, co byæ mo¿e spowoduje, ¿e paliwo bêdzie jeszcze szybciej sch³o, ale nie jestem pewien czy dex rozpuszcza sie w alkoholu.
Testowa³em mieszankê: m³otkiem, tarciem (nó¿-mieszanka-stó³) oraz (papier ¶cierny-mieszanka-stó³) i nie zapali³a siê. My¶lê, ¿e to dobry znak jak na pocz±tek. Teraz bêdê testwa³ z proporcjami i ew. dodatkami.
Do silnika na tym paliwie jeszcze daleeeeka droga.

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Wto Maj 20, 2008 7:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
tanimi paliwami, nasun±³ mi siê pomys³: KClO3 + dekstryna

Chyba dro¿sze od karmelka...
Cytat:
my¶la³em, ¿e bêdzie du¿y problem z odpaleniem

Ogólnie mieszanki oparte na kclo3 s± ³atwo zapalne, a jeszcze ze zwi±zkiem organicznym to ju¿ w ogóle... Przekona³e¶ siê o tym do¶wiadczalnie.
Cytat:
Nie mam ¿adnych danych co do wra¿liwo¶ci na bod¼ce mechaniczne, lecz analogicznie my¶l±c dosz³em do przypuszczeñ,¿e podobna do cukru z KClO3, a wiêc dosyæ du¿a

Dobre rozumowanie, mieszanki kclo3 ze zw. organicznymi s± wra¿liwe na bod¼ce mechaniczne.
Cytat:
My¶lê, ¿e produkty spalania s± tylko gazowe (przypuszczenie wysuniête z powodu braku osadu w miejscu spalania, lub jego bardzo minimalnej ilo¶ci)
¬le my¶lisz, powstaje du¿o kcl. Tzn. podczas spalania prawdopodobnie jest gazem (temp. wrzenia ok 1400*C), ale po och³odzeniu cia³em sta³ym (dym).
Cytat:
My¶lê, ¿e dobrym sposobem na za³adowanie do silnika bêdzie zwil¿enie mieszanki wódk±
Wódka wyparuje, paliwo siê skurczy, powstan± szczeliny, pêkniêcia, pory, itp.

Paliwa na kclo3, raczej nie opanujesz i nie raz by³o to wa³kowane na forum Exclamation

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
lumik1234



Do³±czy³: 07 Pa¼ 2006
Posty: 28
Sk±d: Warszawa

PostWys³any: Wto Maj 20, 2008 10:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Wielkiego doswiadczenia w dziedzinie paliw nie mam, lecz sadze ze paliwko to potrzebuje "spojnika", samo prasowanie z dodatkiem alkoholu nie wystarczy. Ja mysle nad zastapieniem czesci dekstryny wazelina lub/i wosku. To powinno wplynac dobrze na wlasciwosci fizyczne paliwa oraz wytrzymalosc ziarna podczas spalania.
Teoretycznie proponuje sklad: 60% KClO3 25% dekstryna 10% wazelina 5% wosk.
Przetestuj ta mieszance na sucho, potem mozesz zrobic jakis maly silniczek i probe statyczna.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Adres AIM
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Sro Maj 21, 2008 12:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teraz bêdzie trochê wolnego czasu, wiêc zrobiê kilka silniczków na tym paliwie. Jaki¶ czas temu, z my¶l± o wielkiej karierze rakietniczej Wink Laughing kupi³em kilka rurek pcv o ró¼nych ¶rednicach, wszystkie poci±³em na silniki i dzisiaj mam ich jeszcze du¿o, wiêc z korpusami nie bêdzie problemu, zatyczek te¿ mam w zapasie Wink dysze toczy³ mi brat w firmie wiêc problemu nie ma (ale jest du¿y ciê¿ar Sad )
Nied³ugo bêdê mia³ silnik stalowy (1mm ¶cianka, ¶r zew 28mm) na ok. 150-180 gram paliwa. Rurka chyba tania nie jest
http://www.mistal.pl/oferta/precyzyjne.html , ale to nie mój problem bo na warsztacie ich troche jest Wink . D³ugo¶æ komory z paliwem to 20cm. Silnik opiszê i dam fotki, tylko jak go dostanê. Z tego co mi wiadomo, to rurka o ¶ciance 1mm wytrzyma chwilowe 40MPa, ale jest to warto¶æ zrywaj±ca. My¶lê, ¿e silniki na takich rurkach mog³yby spokojnie d³u¿szy czas pracowaæ nawet przy d³u¿szych czasach na paliwach amonowych , które s³ysza³em, ¿e dzia³aj± zazwyczaj przy wysokich ci¶nieniach, ja na razie bêdê stosowa³ tylko karmelki w tym silniku, ale apetyt ro¶nie w miarê jedzenia Wink
My¶lê, ¿e silniki do pi±tku wyschn±, wiêc w pi±tek, ew. sobote dam filmiki.
Teraz pracujê nad kolejn±, wiêksz± ju¿ rakiet±. SOS ju¿ jest, korpus te¿, stateczniki jeszcze musze wyg³adziæ i przymocowaæ, brak mi tylko wy¿ej wymienionego silnika.
I jeszcze jedno pytanie: co bêdzie lepsze do wyrzucania spadochronu: H3 czy pcz. S³ysza³em, ¿e H3 jest "zimniejszy" od pcz, ale za to moim zdaniem trudniejszy do opanowania. Fotki rakiety dam jak j± skoñczê.
Za ewentualne hañbienie jêzyka polskiego przepraszam Wink

Aha, dziêki za gwiazdki, ktokolwiek je da³ Very Happy

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
beaker



Do³±czy³: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWys³any: Sro Maj 21, 2008 2:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Woskiem nie da rady skleic dobrze ziarna paliwa, wytrzyma³osc mechaniczna bêdzie za ma³a. Do tego chloran, ogolnie prasowanie takiego paliwa nie bêdzie bezpieczne, ale my¶lê ¿e po dobrym zwil¿eniu, co¶ da³o by siê zrobic.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Sro Maj 21, 2008 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

beaker92 napisa³:
Witam
Woskiem nie da rady skleic dobrze ziarna paliwa, wytrzyma³osc mechaniczna bêdzie za ma³a. Do tego chloran, ogolnie prasowanie takiego paliwa nie bêdzie bezpieczne, ale my¶lê ¿e po dobrym zwil¿eniu, co¶ da³o by siê zrobic.
Pozdrawiam.


W³a¶nie przed chwil± skoñczy³em 2 silniki.
Ilo¶æ paliwa w obydwu silnikach to ok 40 gram.
Jeden silnik jest na paliwie KClO3 60% DEX 40%.
Do mieszanki dodawa³em stopniowo (spryskiwaczem) wódki i urabia³em w rêkach. Stara³em siê maksymalnie zredukowaæ ilo¶æ wódki, tak ¿eby masa by³a o konsystencji bardzo kruchego ciasta. Paliwo takie pali siê na mokro ale z ciufaniem i powoli.
Do tego silnika da³em zwyk³± dyszê z kleju do p³ytek + szamot, bo jedna z metalowych mi siê gdzie¶ zawiruszy³a.
Drugi silnik mia³ paliwo o sk³adzie KCLO3 30cz. DEX 15cz. Silikon 5cz. (zwyk³y, ¶mierdz±cy, be¿owy - je¶li ma to jakie¶ znaczenie Laughing )
Tutaj dysza metalowa.
Na pocz±tku dawa³em wiêcej silikonu, ale okaza³o siê, ¿e spowalnia on palenie wiêc ilo¶æ zredukowa³em, lecz odby³o siê to kosztem bardziej krusz±cego siê paliwa.
Oczywi¶cie testowa³em na ma³ych ilo¶ciach czy po dodaniu silikonu nie dojdzie do zap³onu, czy te¿ nie zwiêkszy siê wra¿liwo¶æ na bod¼ce mech.
Do zap³onu na szczê¶cie nie dosz³o, walenie m³otkiem i tarcie o stó³ te¿ nie przynios³u zap³onu. NIE MÓWIÊ PRZEZ TO, ¯E PALIWO JEST CA£KOWICIE BEZPIECZNE, I JE¦LI KTO¦ BÊDZIE JE TESTOWA£, DOJDZIE DO WYPADKU, TO NIE PONOSZÊ ODPOWIEDZIALNO¦CI ZA SZKODY, ITP.
Silniki ju¿ gotowe, wiêc jak pogoda pozwoli, odpalê je w pi±tek.
Pozdrawiam !

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Sro Maj 21, 2008 4:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
S³ysza³em, ¿e H3 jest "zimniejszy" od pcz

H3 ma wiêksz± temperaturê spalania, ale za to spala siê szybciej od PCz (zale¿ne od jako¶ci) wiêc bêdzie krócej grza³, w tym przypadku ¶cianki korpusu rakiety. Moim zdaniem H3 spala siê zbyt gwa³townie, lepszy jest dobry PCz, dobra saletra z cukrem lub ¶rednia wata NC.

Nie jestem pewien ale wydaje mi siê ¿e taki zwyk³y silikon mo¿e negatywnie wp³ywaæ na stabilno¶æ mieszanki, lepiej trzymaj to paliwo w jakim¶ bezpiecznym miejscu dopóki nie zdobêdziesz jaki¶ pewnych informacji na ten temat.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Sob Maj 24, 2008 11:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie.
Wczoraj odpali³em 2 testowe silniczki. Obydwa to rurki pcv 1/2 (18mm ¶r. wew. 2mm ¶cianka)
1 filmik: paliwo o sk³adzie 60cz. KCLO3, 30cz. DEX, ok. 17cz. silikon.
Jak widaæ ci±g zerowy (komentarz na filmie Wink ), ciufanie, zbyt d³uga praca, przepalony korpus, ale za to mnóstwo dymu.
http://pl.youtube.com/watch?v=y8A4JGRwWPY
2 filmik : paliwko 60cz. KCLO3, 30cz. DEX, 10cz. Capon.
Wniosek taki, ¿e stanowczo za ma³o caponu (bardzo kruche ziarno), co przy brutalnym wk³adaniu dyszy poskutkowa³o pêkniêciami paliwa.
Oczywi¶cie CATO
http://pl.youtube.com/watch?v=iVpwdvCzvdA
Na szczê¶cie zdo³a³em dosyæ daleko odej¶æ i po³o¿yæ siê na ziemi (Cato siê spodziewa³em)
CATO tylko zachêci³o mnie do pracy nad tym paliwem. Suszy siê ju¿ kolejny silnik, ale z wiêksz± ilo¶ci± Caponu (wiem,wiem rozpuszczalnik wyparuje i popêka ziarno), ale siê przekonamy.
Silnik ma paliwa ok 60-70 gram (nie wa¿y³em)
Warto dodaæ, ¿e paliwo po wybuchu silnika zgas³o (widzia³em pe³no szcz±tków). Ten pierwszy malutki "wybuch" to odrobina masy zapalaj±cej.
Pó¼niej widaæ tylko wybuch Confused
Wracaj±c do dawnych, dobrych czasów (czytaj : sylwester) przypomnia³o mi siê to: http://pl.youtube.com/watch?v=APhW3WG6z-I
By³ to wulkan w bardzo cienkim korpusie plastikowym, wiêc nic dziwnego, ¿e przepali³o. Mieszanka by³a identyczna jak p.cz, tylko zamiast py³u wêgla da³em frakcjê 1-0.2mm (oczywi¶cie warto¶æ przybli¿ona)
Dysz±, by³ ceramiczny bezpiecznik (on siê tu spisa³ najlepiej, mimo mocowania tylko na wikol i hot glu)
Bardzo podoba³a mi siê praca chwilê przed wybuchem, dlatego suszy siê ju¿ kolejny silnik z paliwem: 55cz. KNO3, 22.5 cz. C, 5cz. Al(w sumie nie wiem po co) i tyle caponu, ¿eby by³o "do samku" Laughing
Paliwko ma mi³± konsystencjê, a po ubiciu ³atwo formuje siê kana³.
Korpusy to w obydwu przypadkach rurki 3/4 (23mm wew. 2mm ¶cianka)
Dyszê s± w obydwu silnikach drewniane, w koñcu to tylko testy paliwa, a nie gotowego SR'a
Zacisk podam jutro, bo nawet mi siê nie chce srm'a w³±czaæ.
Nie wiem kiedy odpalê. Mo¿e jutro wieczorkiem, jak bêdzie pogoda.

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
beaker



Do³±czy³: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWys³any: Sob Maj 24, 2008 11:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
testowanie przy dyszy ktora eroduje to nieporozumienie, wtedy zacisk sam sie dobiera, a co za tym idzie, widzimy zachowanie paliwa, nie przy zacisku planowanym, ale przy nie wiadomo jakim Wink wiec wyniki takie same.
pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Nie Maj 25, 2008 9:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

beaker92 napisa³:
Witam
testowanie przy dyszy ktora eroduje to nieporozumienie, wtedy zacisk sam sie dobiera, a co za tym idzie, widzimy zachowanie paliwa, nie przy zacisku planowanym, ale przy nie wiadomo jakim Wink wiec wyniki takie same.
pozdrawiam


Dobrze to wiem.
Celem testu jest tylko sprawdzenie czy wiêksza ilo¶æ lakieru pomo¿e. Chodzi mi jedynie o to, czy w pocz±tkowej fazie pracy silnika nie nast±pi CATO.
Je¶li nie, to mam korpusy, mam te¿ stalowe dysze (teraz da³em drewniane, bo nie chcia³bym, ¿eby po CATO wystrzeli³o mi dobr± dyszê, której pó¼niej nie móg³bym znale¼æ - w wysokiej trawie), i bêdê testowa³ w³a¶nie na tych dyszach, je¶li bêdê pewny, ¿e wybuch nie nast±pi.
Dobrze widzisz, ¿e wybuch nast±pi³ na pocz±tku pracy silnika, a nie po jakim¶ czasie pracy, wiêc tu erozja nie mia³a wiêkszego znaczenie.
Oczywi¶cie z wypaleniem ¶cianki paliwa, bêdzie wzrasta³ zacisk(przy dyszy nieeroduj±cej), a dysza drewniana da mi dobr± erozjê, a co za tym idzie bardzo niewielkie zwiêkszenie, b±d¼ nawet zmniejszenie zacisku.
To bêd± próby wyj¶ciowe, obrazuj±ce czy nad paliwem da siê zapanowaæ, mimo zwiêkszonej erozji. Je¶li mimo du¿ej erozji, nast±pi CATO, oznaczaæ to bêdzie, ¿e paliwo (nawet po spowolnieniu lakierem) jest praktycznie bezu¿yteczne. Je¶li test siê powiedzie, to bêdê dobiera³ eksperymentalnie zacisk pocz±tkowy, dawa³ odpowiednie dysze z ró¿nych materia³ów (ró¿ny wspó³czynnik erozji - o ile mo¿na to tak nazwaæ).

My¶lê, ¿e ju¿ mniej-wiêcej wiesz o co mi chodzi .

Z srm'a wynika, ¿e zacisk pocz±tkowy wynosi ok 100, a w miarê wypalenie paliwa wzrasta do ok 175 (pod koniec pracy).

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
beaker



Do³±czy³: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWys³any: Nie Maj 25, 2008 9:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dominik.megadeth napisa³:

Paliwko ma mi³± konsystencjê, a po ubiciu ³atwo formuje siê kana³.
Korpusy to w obydwu przypadkach rurki 3/4 (23mm wew. 2mm ¶cianka)
.

Witam, w³asnie mowi±c o kanale, mowisz o tym dwoch silnikach z filmu?
Mysle ze w przypadku tego paliwa (na chloranie) wartaloby skupic siê raczej na spalaniu czo³owym.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Nie Maj 25, 2008 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

beaker92 napisa³:
dominik.megadeth napisa³:

Paliwko ma mi³± konsystencjê, a po ubiciu ³atwo formuje siê kana³.
Korpusy to w obydwu przypadkach rurki 3/4 (23mm wew. 2mm ¶cianka)
.

Witam, w³asnie mowi±c o kanale, mowisz o tym dwoch silnikach z filmu?
Mysle ze w przypadku tego paliwa (na chloranie) wartaloby skupic siê raczej na spalaniu czo³owym.
Pozdrawiam


Nie. Silniki z filmu to by³y mniejsze, z rurek pcv 1/2, i to w³a¶nie w nich by³o to kruche paliwo.
To o mi³ej konsystencji, jest ju¿ w silniku pvc 3/4 i czeka na odpalenie. W tym paliwie jest wiêcej caponu, ³atwiej siê ugniata. Jednak co¶ za co¶
Confused Im wiêcej caponu tym wolniejsza mieszanka, trudniej zapalna, ale za to mniej podatna na kruszenie podczas formowania(ugniatania).
Drugi silnik jest na KNO3, C, Al + Capon i te¿ ju¿ siê suszy w rurce 3/4.
Test jest po to, aby sprawdziæ czy mimo du¿ego spowolnienia i drewnianej dyszy silnik nie ulegnie CATO. My¶lê jednak, ¿e Capon spowolni mieszankê, na tyle, ¿e przepali korpus. Dziêki za pomys³ ze spalaniem czo³owym. Gdy¿ nie trzeba formowaæ kana³u, a co za tym idzie bêdê móg³ zmniejszyæ ilo¶æ lakieru NC, co przy¶pieszy palenie (moim zdaniem potrzebne do prawid³owego dzia³anie "papieroska")
Dzisiaj nie chce mi siê ju¿ lecieæ na pole, mo¿e odpalê jutro.
Pozdrawiam!

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
beaker



Do³±czy³: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWys³any: Nie Maj 25, 2008 8:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dominik.megadeth napisa³:
My¶lê jednak, ¿e Capon spowolni mieszankê, na tyle, ¿e przepali korpus. Dziêki za pomys³ ze spalaniem czo³owym. Gdy¿ nie trzeba formowaæ kana³u, a co za tym idzie bêdê móg³ zmniejszyæ ilo¶æ lakieru NC, co przy¶pieszy palenie (moim zdaniem potrzebne do prawid³owego dzia³anie "papieroska")Pozdrawiam!

o to siê ju¿ nie martw, paliwa na kclo3, maj± to do siebie, ze ich prêdko¶c spalania, rosnie gwaltownie w stosunku do rosnacego cisnienia. Wiec te kilka procent lakieru, zostanie wyrownane przez cisnienie.
pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
dominik.megadeth



Do³±czy³: 17 Sie 2007
Posty: 20
Sk±d: Ostrowiec ¦w.

PostWys³any: Sro Maj 28, 2008 12:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam !
Niestety próby z wiêksz± ilo¶ci± lakieru zakoñczy³y siê niepowodzeniem.
Jednak co¶ za co¶, a moje przypuszczenia siê sprawdzi³y, ¿e im wiêcej lakieru, tym wolniejsze spalanie. Filmików nie zamieszczam, bo tylko kupa dymu Laughing
Oczywi¶cie silniki pali³y siê o wiele szybciej ni¿ na silikonie, ale i tak za d³ugo.
Muszê tu przyznaæ, ¿e nic ³atwiejszego i tañszego ni¿ karmelek (czy te¿ toffi Pinota ) chyba nie ma.
Nie ¿a³uje jednak tych prób bo zawsze siê czego¶ nauczy³em i zdoby³em jakie¶ do¶wiadczenie.

Pozdrawiam !

_________________
Fakt niezaprzeczalny...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Adres AIM
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP