Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Szelki [Aerial Shells] str 41-60
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nast瘼ny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Fajerwerki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
Boro



Do陰czy: 23 Sie 2005
Posty: 58

PostWys豉ny: Sro Kwi 16, 2008 9:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam tez cos od siebie tak zeby cos sie dzialo Smile

Wydaje mi sie ze zastosowane jako nosnik nasiona trawy sa nieco za drobne jak na szelke tych rozmiarow - nie mam przekonania czy calosc bursta zdazy sie spalic i czy ogien za dosc wczesnie zdazy dotrzec do wszytskich gwiazdek zanim korpus szelki zostanie rozerwany. Nigdy nie stosowalem nasion trawy ale patrzac na zamieszczone zdjecia wydaje mi sie ze one zbyt scisle przylegaja do siebie nie pozostaiajac pomiedzy zbyt duzo wolnej przestrzeni co z pewnoscia nie pomaga w liniowej predkosci przemieszczania sie ognia.
Na zamieszczonym filmie nie za duzo widac ale wydaje mi sie ze nie ma szans zeby wysztkie ~90 gwiazdek odpalilo (do tego 15mm kulki nie sa malymi gwiazdkami i daja dosc duzo ognia). Wyglada to tak troche jakby odpalila tylko czesc gwiazdek z jednej strony szelki choc to naprawde trudno ocenic na podstawie filmiku.
Osobiscie nie znalazlem narazie lepszego nosnika jak wiory dla gryzoni. Oczywiscie nie kazde - musza byc przesiewane z pylow i najlepiej takie spod struga elektrycznego, takie pozwijane o dosc powtarzalnych roznmarach/rozdrobnieniu, nie wszedzie da sie takie dostac..
Luski ryzowej czy orkiszowej nigdy nie mialem mozliwosci testowac - pewnie byla by najlepsza skoro zoltki ja stosuja.

Ogolnie rzecz biorac pierwszorzednym zadaniem bursta jest wytworzenie szybkiego impulsu cisnienia wewnatrz szelki. Od tego jak szybko narastajace bedzie to zjawisko zalezy symetria rozrzutu/fragmentacja. Szybkosc bursta zalezy od uzytej miesznki jak i jej przestrennego rozlozenia (formy nosnika). Nosnik powinien sie wiec charakteryzowac duza iloscia przestrzeni wolnej pomiedzy jego "czastkami" (czyli najlepiej jak ich forma jest skomplikowana a nie prosta jak kula czy prosty platek tak aby nie mogly sie zbijac/scisle ukladac tworzac przeszkode dla rozprzestrzeiajacego sie ognia) oraz duza powierzchnia rozwiniecia (czyli najlepiej jak stosunek ich powierzchni do objetosci bedzie jak najwiekszy).
Uzywane przeze mnie wiory czy takze luski roslin zbozowych spelniaja dosc dobrze te warunki.
Osobiscie do kalibru 4" wlacznie stosuje raczej mocny burst na H3 lub nawet BNa, do wiekszych wystarczajaca jest dobra maczka PCz.

P.S.
Porownujac rodzaje korpusow (papier, plasik) w kontekscie uzyskiwanego efektu rozrzutu/fragmentacji moje spoztrzezenia sa takie ze nie ma pomiedzy nimi wielkich roznic przy czym uzyskanie dobrego efektu w korpusie papierowym jest dosc trudne ze wzgledu na wymagania co do jakosci samego korpusu jak i przedewszytskim do jakosci i powtarzalnosci oklejenia. Panie pracujace w fabrykach fajerwerkow maja ta technika opanowana do perfekcji natomiast w warunkach amatorskich, domowych z mojego doswiadczenia zdecydowanie lepiej spisuja sie korpusy palstikowe ktorych sam uzywam i ktore kiedys nawet oferowalem na forum.
Od czasu gdy przesiadlem sie na plastik zaponialem o problemach zwiazanych z powtarzalnoscia efektu no i oczywiscie z ich produkcja, czasochlonnym oklejaniu itp - czas ktory mija od momenty zabrania sie do zlozenia szelki do momentu ogladania jej efektow na niebie nie stanowi nawet godziny.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Pi Kwi 18, 2008 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szeleczka z這穎na tydzie temu, lecz zwleka貫m z jej odpaleniem do czasu powrotu z delegacji, niestety nie mam tam dost瘼u do internetu, chyba 瞠 w telefonie... ale ka盥y wie jak dzia豉 internet w telefonie...

Zastosowa貫m tym razem korpus papierowy w豉snej produkcji, gwiazdki u這篡貫m tak jak poprzednim razem ale przed wsypaniem burstu w這篡貫m kawa貫k chusteczki higieniecznej (tak jak to robi chinole) i dopiero na t chusteczk wsypa貫m burst. Dodatkowo wsypa貫m 2g FB nadmanganian potasu + magnez w sk豉dzie 70/30 (delikatnie rozkruszy貫m osobno w mo寮zierzu) zawin掖em w woreczek foliowy i u這篡貫m na 鈔odku szelki (mi璠zy 1 a 2 p馧kul) Zastosowa貫m podw鎩ny lont 3mm tak jak to pisa kolega lampek i umiejscowi貫m jego cz窷 zap這now w centrum szelki. Liftu u篡貫m 10g mniej ni poprzednio czyli 50g py趾u p.cz przegryzanego i mielonego 24h. Oczywi軼ie na koniec oklejanie i dopasowywanie do mo寮zierza.
W momencie odpalenia okaza這 si 瞠 kamerzysta (brat) krzyczy - tu nie ma baterii!!.... i sta這 si, wielkie bum, lot udany bo 4 sekundy. A jako fina piekny rozrzut gwiazdek, co jakby rozgwiazda z du膨 ilo軼i ramion, efekt utrzymywa si na niebie do嗆 d逝go po czym spada造 z這te iskierki (rza膨ce si nasiona trawy)
Ale nic straconego, efekt powt鏎zy si jeszcze raz jutro i tym razem osobi軼i dopilnuje by wszystko by這 nagrane.

Ma貫 podsumowanie:
- nadal za mocny lift - 軼ianki mo寮zierza nadszarpane oraz wielki huk podczas eksplozji
- rza膨ce nasiona trawy spadaj na ziemi i na niej jeszcze chwilk si tl - b璠 musia zrobi parti trocin pokrytych H3 (boj si mieszania chloranu z siark - gwiazdki sk豉daj si w pewnej cz窷ci z siarki (chyba, 瞠 kto ma jaki sprawdzony spos鏏 jak je oddzieli by gotowa szelka mog豉 by przechowywana bezpiecznie przez okres kilku miesi璚y)

To chyba tyle z moich spostrze瞠. Zabieram si za sk豉danie nast瘼nej. Zdj璚ia oraz filmik zamiesz jutro wieczorem.

Zaczynam by coraz wi瘯szej nadzieji, 瞠 pokaz kt鏎y szykuje mo瞠 si uda Very Happy

Pozdro

a oto par fotek z produkcji kolejnej szelki:




obwi您a貫m visco nitk jako zabezpieczenie przed wepchni璚iem opu幡iacza


na tej fotce wida ko鎍闚k opu幡iacza


woreczek z FB


zlochany mo寮zierz po 4 pr鏏nych strza豉ch na jako嗆 p.cz i po 2 szelkach


Ostatnio zmieniony przez pietom dnia Sob Kwi 19, 2008 1:38 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Kacper



Do陰czy: 17 Maj 2003
Posty: 179
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Pi Kwi 18, 2008 11:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

pietom napisa:
...nadmanganian potasu + magnez...

...(boj si mieszania chloranu z siark - gwiazdki sk豉daj si w pewnej cz窷ci z siarki (chyba, 瞠 kto ma jaki sprawdzony spos鏏 jak je oddzieli by gotowa szelka mog豉 by przechowywana bezpiecznie przez okres kilku miesi璚y)...



Zapewniam Ci, 瞠 KClO3 + S jest bardzo bezpieczna i stabilna w por闚naniu do KMnO4 + reduktor. Jak to mo磧iwe, 瞠 przejmujesz si chloranem z siark jak dojesz do szelki manganian (VII) potasu Shocked Przecie to jest jak zapalnik czu造 na niefarta! Nigdy nie u篡waj KMnO4 w fajerwerkach!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Sob Kwi 19, 2008 1:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zastosowa貫m FB ze stronki http://piroportal.org/index.php?run=piro_szelki
nie tylko na tej stronie spotka貫m si z takim sk豉dem FB, wi璚 je郵i stosuje go wi璚ej ni 1 osoba to jest to w miar bezpieczny i sprawdzony sk豉d
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
IrkaceK



Do陰czy: 23 Lip 2002
Posty: 212
Sk康: te pi瘯ne kolory ?

PostWys豉ny: Sob Kwi 19, 2008 8:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pietom napisa:
wi璚 je郵i stosuje go wi璚ej ni 1 osoba to jest to w miar bezpieczny i sprawdzony sk豉d


Guzik prawda. Kacper dobrze mowi. Jeszcze jedna rada - ciezko ocenic proporcje, ale wyglada na to, ze jesli to ma byc chryzantema to dajesz za duze gwiazdy. Duzy plus nalezy sie za ladne polkule.

Co do artukulu to nigdy nie zrozumiem po co ktos sie bierze za pisanie na temat, na ktory ma znikome pojecie.
Polecam dobra lekture na poranek Smile Zdanie na dzien dzisiejszy ktore niezmiernie mnie rozbawilo: Lecz je郵i nie chcemy robi "prowizorki"


Pozdrawiam
Irek

_________________
Koniec z praktyka amatorska Sad
www.PyroGarage.pl - Akcesoria pirotechniczne, odczynniki oraz lonty!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Sob Kwi 19, 2008 11:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obiecany filmik - jeszcze ciep造, tym razem sam nagrywa貫m i to od momentu odpalenia lontu Razz

- nie wiem co si dzieje z serwisem internetowym wrzuta.pl ale za kazdym razem plik zostaje usuniety... spr鏏uje zamie軼i gdzie indziej

Wczoraj wysz豉 prawie idealna kula a dzi tylko takie co.
Teraz zabieram si do robienia po膨dnego burstu.

Wnioski:
- papierowe korpusy 100 razy lepiej ulegaj fragmentacji ni plastikowe typu takiego jak zastosowa貫m przy pierwszym odpaleniu szelki
- tym razem jako lift zastosowa軛 45g py趾u p.cz. - nie by這 tak wielkiego huku podczas miotania, a szelka dolecia豉 i tak na po膨dan wysoko嗆
- nie wiem czemu, ale ziarna trawy tym razem nie opada造 tak d逝go na ziemi

Jeszcze niech kto mi powie: aby osi庵n望 efekt typu chrysanetmum w szelkach 4" to jakiej wielko軼i powinienem zastosowa gwiazdki, 5-6mm czy tekie kt鏎e posiadam wystarcz (15mm)? Oczywi軼ie po zastosowaniu po膨dnego burstu na H3
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Nostra



Do陰czy: 10 Cze 2006
Posty: 200

PostWys豉ny: Nie Kwi 20, 2008 1:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pietom napisa:

- papierowe korpusy 100 razy lepiej ulegaj fragmentacji ni plastikowe typu takiego jak zastosowa貫m przy pierwszym odpaleniu szelki


bo masz lipny burst, i nic wi璚ej

Cytat:
Jeszcze niech kto mi powie: aby osi庵n望 efekt typu chrysanetmum w szelkach 4" to jakiej wielko軼i powinienem zastosowa gwiazdki, 5-6mm czy tekie kt鏎e posiadam wystarcz (15mm)? Oczywi軼ie po zastosowaniu po膨dnego burstu na H3


ja bym da co oko這 1cm, 5mm to stanowczo za ma貫 na 4"

_________________


Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Boro



Do陰czy: 23 Sie 2005
Posty: 58

PostWys豉ny: Nie Kwi 20, 2008 3:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pietom,

na burst uzyj H3 na trocinach i dodaj do tego luzem ~plaska lyzeczke FB (jak masz to zmieszaj objetosciowo 2 czesci FB na alu/kclo3 (30/70) z 1 czescia magnalium - daje wyjatkowo dobrego kopa).

kulki srednicy 15mm sa bardzo dobre do 4" bo efekt chryzantema jest bardzo szybki i zeby uzyskac ladna srednice rozrzutu to musza sie one chwile spalac. 10mm to minimum.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Nie Maj 04, 2008 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrobi貫m sobie trocinki na H3, 4 cz h3, 1 cz trocin. Upcha貫m gwiazdki, w這篡貫m chusteczk, nasypa貫m na ni trocin + 造瞠czka FB lu幡o tak jak to zaleci Boro. Z這篡喚m wszystko do kupy, odpalam i ... i dla czego?

film:


Niby burst na H3 a pr璠ko嗆 wyrzutu gwiazdek mo積a por闚na ze swobodnym opadaniem, mo瞠 za kr鏒ko sch這 po obklejaniu (bo tylko godzink w temp ok 40-50 st.) obkleja貫m papierem pocztowym z klejem skrobiowym

Odpala貫m trociny na tale篡ku to pr璠ko嗆 spalania by陰 r闚na mgnieniu oka ;p. Na pewno jako嗆 podsk責nik闚 by豉 bardzo dobra, w璕iel samorobny z wierzby, mielony w m造nku kulowym na py


Nie wszystkie gwiazdki te odpali造, Na filmie s造cha jak gwiazdka ude瘸 w dach s御iada ;p

W czym moze tkwi problem?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Boro



Do陰czy: 23 Sie 2005
Posty: 58

PostWys豉ny: Pon Maj 05, 2008 9:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wg mnie korpus jest za slaby - wykonanie dobrego korpusu papierowego to nie lada wyczyn w domowych warunkach - mnie to w kazdym razie przeroslo. Jedynym dobrym rozwiazaniem bylo by zastosowanie korpusow jakie kiedys oferowal user 'korpusek' czy jakos tak - profesjonalnie wykonane tekturowe polkule. Po starannym i dosc grubym ich obklejeniu efekt bylby napewno dobry.

po obejrzeniu filmu mam wrazenie jakby blysk przy wybuchu byl jakis za slaby jak na lyzeczke FB ale skoro pisales ze dales to dales...


pytania:
czy szelka byla odpalana centralnie? jakiej grubosci korpus i oklejenie zastosowales?
czy zastosowales tylko jedna warstwe z chusteczki do oddzielenia bursta od gwiazdek?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
lampek



Do陰czy: 28 Maj 2007
Posty: 67
Sk康: wiedziec wszystko

PostWys豉ny: Wto Maj 06, 2008 6:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mo瞠 gdyby poczeka ze dwa dni a okleina zaschnie to by這 by git. Mi jak si 郾i to u篡wam Pcz na ry簑 + posypka z flasha na KClO4.
stopklatka z neta:
a korpus wst瘼ny to 3s這neczka z bloku technicznego na ka盥 p馧kule. Potem jeszcze duuuuzo obklejania na szelke. Zajmuje mi to jakie 10minut nie licz帷 wycinania pask闚. Spos鏏 obklejania to tak jak w tym linku
http://www.pirotech.info/index.php?k=szelka
tylko 瞠 3 razy wi璚ej. Zastanawiam si jak by tu obklei srajta鄉+wikol Idea w 2" kulistych testuje r騜ne grubo軼i okleiny ze srajta鄉y i typy brustu. Najprawdopodobniej uda si zrobi bardzo 豉dn 2" qlke bez chloran闚 V jak i VII Exclamation Exclamation ale jak ju to mo瞠 wrzuce pare filmik闚 i fotek z produkcji Laughing


Ostatnio zmieniony przez lampek dnia Pon Maj 12, 2008 6:00 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Wto Maj 06, 2008 5:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

szelka by豉 odpalona centralnie
korpus grubo軼i 1,5mm (korpus jest twardy, ci篹ko jest go przerwa, czasem nawet 豉twiej go nad豉ma ni przerwa)
oklejenie ta鄉: http://www.markery.pl/product_info.php/cPath/82/products_id/8212 (okleja貫m j paskami d逝go軼i odpowiadaj帷ej obj皻o軼i szelki, da貫m gdzie tak z 4-5 warstw) tylko kr鏒ko sch這, ok. godzink w temp ok 40-50st C.
do oddzielenia gwiazdek od burstu zastosowa貫m jedn warstw z chustezki higienicznej
nie jestem pewien czy nie da貫m za ma這 burstu, niby obj皻o軼iowo wype軟ia ca陰 powieszchni.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Wiktor



Do陰czy: 28 Sie 2003
Posty: 120
Sk康: z PiroChem

PostWys豉ny: Wto Maj 06, 2008 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

Kiedy kupi貫m kilka rolek tej ta鄉y i oklei貫m pusty korpus po wyschni璚iu i przeci璚iu szelki mo積a by這 obra j jak ugotowane jajko z skorupki. Klej na ta鄉ie wy鄉ienicie trzyma si tektury gorzej z przyczepno軼i ta鄉y do samej siebie Very Happy.

Ta鄉a by豉 bardzo dobrze zwil穎na i dobrze naci庵ni皻a podczas oklejania, mo瞠 problem tkwi w tym i u篡貫m p璠zla a nie dyspensera, ale w徠pi...

Pozdrawiam
Wiktor

_________________
Zn闚 w bran篡 Wink Molinos de bolos Very Happy Strzelaj szelki b璠ziesz wielki Very Happy
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Tetrazen



Do陰czy: 29 Lis 2004
Posty: 38
Sk康: z nitrozwi您ku

PostWys豉ny: Wto Maj 06, 2008 8:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pietom napisa:
da貫m gdzie tak z 4-5 warstw) tylko kr鏒ko sch這, ok. godzink w temp ok 40-50st C.


Lepiej daj 7-8 warstw (klejone na raty przez dwa dni) i susz kilka dni w temp. pokojowej, b璠zie dzia豉 Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Cycu



Do陰czy: 09 Pa 2005
Posty: 21

PostWys豉ny: Sro Maj 07, 2008 1:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Very Happy
Trzy 3” szelki kuliste.

Jedna p馧kula mia豉 gwiazdki czerwone a w drugiej by造 4 ma貫 szelki 1” niestety szelka poleca豉 naprawd wysoko przesadzi貫m i to naprawd mocno z liftem gdyby by這 ni瞠j by這 by super a tak to sami zobaczcie.

Film

W tej szelce chcia貫m uzyska efekt „ring” dodatkowo na samym dnie p馧kul da貫m kilka gwiazdek niebieskich.

Film

Ta szelka chod nie wysz豉, bo nie da貫m FB i cienko j oklei貫m, bo ok. 1,5mm, ale ten zielony kolor na 篡wo by naprawd super. Testowa貫m nowy sk豉d na gwiazdki zielone i zostan ju przy nim. Film niestety nagrywany kom鏎ka 

Film

Sk豉d na gwiazdki zielone:
Ba(NO3)2 -53
Pam 50 -12
S -17
C2CL6(HCE) -13

Pozdrawiam Cycu

_________________
Ja tego nie pisa貫m Wink


Ostatnio zmieniony przez Cycu dnia Pi Maj 09, 2008 3:28 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Sob Maj 10, 2008 11:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

okleja貫m szelke 1 d逝gim kawa趾iem ta鄉y papierowej smarowanej wod + vicolem w proporcji 50/50. Zrobi貫m 4 warstwy gdy 鈔ednica szelki wzros豉 ju do 10cm, czyli na styk z mo寮zierzem. Po wyschni璚iu szelka straci豉 par mm i wchodzi豉 lu幡o do mo寮zierza.
FB da貫m 3g o sk豉dzie jaki poda Boro. Szelka sch豉 1,5 dnia w temp 50 st. C.

Tym razem wysz豉 pi瘯na kula (na filmiku nie wida jej w ca這軼i, jedynie centrum, ale to dla tego, ze za blisko sta貫m, aparat te nie uwieczni snop闚 iskier jakie ci庵n窸y za sob gwiazdki) Niestety odpali豉 tylko cz窷 gwiazdek Sad Jakiego primeru powinienem u篡 by zapalno嗆 by豉 輳du 90%?

Filmik z odpalenia:
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Boro



Do陰czy: 23 Sie 2005
Posty: 58

PostWys豉ny: Nie Maj 11, 2008 1:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z mojego doswiadczenia wiem ze do gwiazdek weglowych nie trzeba stosowac zadnego primera. Dobrze jest jednak pilnowac zeby przy koncu toczenia ich powierzchnia byla raczej porowata niz gladka - nalezy unikac zbytniego moczenia bo wtedy na powierzchni moze stworzyc sie warstwa takiego "lukru" z KNO3 ktory moze utrudniac zaplon.

Nie wiem dlaczego nie odpalily Ci wszytskie gwiazdki - nie wiem tez jesligo skladu uzyles ale sadzac po efekcie to cos w stylu chryzantemy lub tiger tail'a ktore sa latwo zapalne. Odrobine gorzej jest z zapalnoscia willow - dla pewnosci mozna na sam koniec przeciagnac cieniutka warstwe maczki PCz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Tetrazen



Do陰czy: 29 Lis 2004
Posty: 38
Sk康: z nitrozwi您ku

PostWys豉ny: Nie Maj 11, 2008 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla pewno軼i mo積a zawsze da p.cz. albo - jesli nie stosujesz u篡j gwiazdek ci皻ych - maj 2 razy wi瘯sz powierzchni ni kule o tej samej obj皻o軼i - ostre kraw璠zie prostopad這軼ian闚 znacznie 豉twiej si rozgrzewaj i zapalaj w przeciwie雟twie do g豉dkiej powierzchni kuli.
p.s. Nie 瘸逝j obklejania Smile
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Nie Maj 11, 2008 10:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba spr鏏uje z t m帷zk p.cz, zobaczymy co z tego wyjdzie.
chwilowo gwiazdki sie skonczyli i trzeba toczy nowe, ale najpierw zrobie do ko鎍a star rolerka, musz zrobi regulator obrot闚 silnika i przyczepi b瑿en do wa逝.
Co do obklejania to nie mog貫m da wi璚ej ni 4 warstwy poniewa szelka, jak pisa貫m wy瞠j, osi庵n窸a ju 鈔ednic zbli穎n do 99mm. Nie wiedzia貫m jednak, 瞠 po wyschni璚iu ta 鈔ednica znacznie si zmniejszy. Ale i tak przy tym obklejaniu co teraz zastosowa貫m z vicolem, rozrzut gwiazd by bardzo pi瘯ny. Przy nast瘼nej pr鏏ie zastosuje ju gwiazdki chrysantemum to green/red i spr鏏uj z 5 warstw obklejenia, chocia my郵 ze 4+vicol i nieca喚 2 dni schni璚ia wystarcz w zupe軟o軼i - wnioski wysnute z odpalenia tej szelki
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
pietom



Do陰czy: 12 Sty 2008
Posty: 54

PostWys豉ny: Sro Cze 18, 2008 10:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za d逝gi op騧niacz i mo積a by這 da wi璚ej granulatu p.cz. jako liftu bo gwiazdy si璕掖y ziemi Razz. Szelka wa篡豉 nieca貫 300g, liftu da貫m 45g. Gwiazdki jakich u篡貫m to resztki moich pierwszych gwiazdek chrysantemum oraz par sztuk chrysantemum to falls.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Fajerwerki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nast瘼ny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP