Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Dlaczego kompozyty gasna ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> BHP w modelarstwie rakietowym.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sro Gru 24, 2003 1:12 am    Temat postu: Dlaczego kompozyty gasna ? Odpowiedz z cytatem

Witam po raz pierwszy w komnacie.
Ostatnio, zmieniaj帷 rodzaj lepiszczy w moich kompozycjach, prowadz sporo pr鏏. Cz窷 z nich ko鎍zy si rozerwaniem korpusu. I tutaj zauwa瘸m pewn dziwn prawid這wo軼. W wi瘯szo軼i rozerwanych silnik闚 (przy gwa速ownym wybuchu motora) paliwo samo ga郾ie.
Wydaje si to dziwne, gdy czasami w paliwie sa nawet nadchlorany, a jednak.
Zastanawiam si nad tym zjawiskiem i przychodz mi do g這wy dwa wyt逝maczenia:
1. Przy gwa速ownym rozpr瞛eniu gaz闚 nast瘼uje ich sch這dzenie i zgaszenie p這mienia;
2. Rozpr篹enie jest najgwa速owniej odczuwane w warstwie pal帷ej si (wysoka temperatura), co skutkuje gwa速own turbulencj gaz闚 i oderwaniem si od ziarna paliwa p這nacych rozgrzanych drobin i szybkim ich odrzuceniem od powierzchni p這n帷ej, co uniemo磧iwia podtrzymanie palenia. Mo瞠 m皻nie, ale wrazie czego doprecyzuj.....

Czy w karmelku obserwujecie to samo ? Czy w innych znanych wam paliwach to wystepuje ? C|o o tym s康zicie ?
Wiem jedno - 90% kompozytowych znanych mi paliw ga郾ie w wyniku gwa速ownego rozhermetyzowania motora (p瘯ni璚ia korpusu).

Daj to do bHP, bo z bezpiecze雟twem otoczenia ma to zwi您ek....

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Go嗆






PostWys豉ny: Sro Gru 24, 2003 10:35 am    Temat postu: Re: Dlaczego kompozyty gasna ? Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
.... co skutkuje gwa速own turbulencj gaz闚 i oderwaniem si od ziarna paliwa p這nacych rozgrzanych drobin i szybkim ich odrzuceniem od powierzchni p這n帷ej, co uniemo磧iwia podtrzymanie palenia. ....


Wg mnie tak jak piszesz. Co jak gaszenie plomienia przy pomocy detonacji MW. Przy wybuchu SR "na karmelce" paliwo nadal si pali ( patrz filmy kermita ). Nie wiem jakie Ty paliwo testowa貫 ale je郵i masz takie bez AA to zapisz sobie sk豉d bo ga郾i璚ie paliwa przy eksplozji to spora zaleta przy du篡ch motorach.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
dziadek kermit



Do陰czy: 25 Kwi 2003
Posty: 516
Sk康: z okolicy "畝bido趾a"

PostWys豉ny: Pon Gru 29, 2003 12:48 am    Temat postu: ga郾i璚ie Odpowiedz z cytatem

K豉niam si pi瘯nie Very Happy Exclamation
Faktycznie ca造 serial moich Xplozji potwierdza takie spostrze輳nie Exclamation
Karmelki nie gasn przy gwa速ownej zmianie ci郾ienia, a prawdopodobnie przyczyna jest taka, 瞠 spalanie nast瘼uje nie w fazie gazowej jak w paliwach kompozytowych, ale ciek貫j.
Prostacko rzecz ujmuj帷 spalanie karmelek nast瘼uje w stopionej warstwie saletry, natomiast paliwa kompozytowe spalaj si po zgazowaniu paliwa i utleniacza, czego dowodem mo瞠 by ich ma豉 palno嗆 pod niskimi ci郾ieniami.

_________________
Dziadek Kermit Smile
"co do reszty uwa瘸m, 瞠 Kartagina powinna by zburzona!"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ander



Do陰czy: 14 Maj 2002
Posty: 178

PostWys豉ny: Pon Sty 19, 2004 6:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlatego np. pociski przeciwlotnicze z op騧niaczem prochowym nie ulega造 samozniczszeniu jak polecia造 za wysoko bo p這mie gas. gdzie o tym czyta貫m, dawno temu
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Nie Maj 04, 2008 12:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmmmmmmmmmm ......... chyba obecnie jestem najaktywniejszym budowniczym SR Wink . Ale jak znam zycie to mi przejdzie po czym wezm si za co innego. Dzi zassa mnie link NVX z forum o alternatywnej teorii mikro鈍iata w fizyce do mechaniki kwantowej. Korci mnie to przeczyta ( o ile da rad to ze zrozumieniem )a fizyka to ciekawa nauka. Ale bardziej ufam fizyce kwantowej i chcia豚ym aby ten link zmieni moje zdanie.

No ale ja nie o fizyce. Napisze mikro sprawozdanie z mojej pr鏏y zbudowania silnika Strus_JTM ( Job Twaju Ma ) :- )

Cech paliwa SILAP ( przy okazji czy jest autor jakiego testu z tym paliwem - wcze郾iejszym od moich - bo jak tak, to dostosuj si do innego nazewnictwa ) jest to ,瞠 przy rozerwaniu korpsusu ono z du篡m prawdopodobie雟twem zga郾ie. I dzi瘯i temu wal dzi w klawiatur 5 palcami ( bezkciuka to 4 :- ) - bo r瘯 mi to raz uratowa這 i pisa貫m o tym Rolling Eyes . To pi瘯na zaleta tego paliwa.

W pierwszym te軼ie mia貫m CATO ale dam wi瘯sz dysz , st瘼i odrobin paliwo i silnik b璠zie raczej szybciej ni p騧niej. Ni瞠j 3 silniki. Najmniejszy Stru, w 鈔odku STRU囝JTM ( ale b璠zie wiekszy ), na prawo silnik na paliwie WORAN ( w budowaniu ). Dysza fi 7,5 mm, masa paliwa 126 gram.



Na stanowisku



Stop klatka z pracy



Widok rozerwanego korpusu z paliwem SILAP




FILM


Paliwo ga郾ie gdy reakcje ezgotermiczne zachodz g堯wnie w strefie gazowej a nie w samym paliwie. W paliwie SILAP wg mnie reakcje przebiegaj bardzo blisko ( poj璚ie wzgl璠ne ale wiadomo o co chodzi ) powierzchni paliwa dzi瘯i sporej obecno軼i sta造ch produkt闚 palenia g堯wnie SiO2 oraz Al2O3.

Trzeba chyba ustali nazewnictwo paliw. Mamy 烈P, WORAN, KNOSAL ( bardzo 豉dna nazwa ). Kto pisze o swoim paliwie i pokazuje testy ten ma to prawo ( moralne ) do tej nazwy. Kto nie pisze - jego beznes Wink . Czekam na ten SILAP. A SILAP to AP/Silikon neutralny przezroczysty/py Al p豉tkowany. Acha jeszcze jest paliwo SZELAKOWE ( 瘸dnego testu silnika nie pokaza貫m chocia jeden wyszed obiecuj帷o ) oraz 浩PA ale nie mam udanego testu silnika na tym. Ale to brak czasu aby zbudowa taki silnik a nie jaka wada paliwa. Od sk豉du paliwa do zbudowania 豉dnie dzia豉j帷ego silnika jest do嗆 daleka droga.


Silnik STRUS_JTW planuj aby mia paliwa SILAP 120 -150 gram ( wobec 63 gram STRU ). Rakiet sam zbuduj bo poligon na takie silniki mam.


Mi貫go dnia A
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> BHP w modelarstwie rakietowym. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP