Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
QbaS
Do³±czy³: 19 Pa¼ 2005 Posty: 97 Sk±d: Z Internetu
|
Wys³any: Pi± Kwi 13, 2007 9:40 pm Temat postu: |
|
|
tryt napisa³: | i tak ³adnie polecia³o
ty siê dziwisz ¿e nie wywa¿ona a spój¿ na statyeczniki
i tak silnik d¼wign±³ kawa³ rury fi 1cm  |
Stateczniki by³ OK (trochê dziwne ale OK) rura tak z fi 10cm (od dywanu - ¶cianka mia³a 1cm)
(robercik mo¿e co¶ wiêcej powie na temat)
tylko ¿e jeden po drugim urwa³o je w locie
Nie widaæ tego dok³adnie na filmie ale na koniec lecia³a sama rura
By³ ubaw
Pozdrawiam,
QbaS. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pi± Kwi 13, 2007 11:27 pm Temat postu: |
|
|
Domy¶lam siê, ¿e system odzysku opiera³ siê na saperce?
P.S. Gratulacje, widowiskowy start i niez³y ubaw  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Sob Kwi 14, 2007 9:39 am Temat postu: |
|
|
Saperka by³a w pogotowiu, lornetka tak¿e ¿eby sprawdziæ czy na poligonie nie zab³±dzi³a jaka¶ pas±ca siê krowa. Jak pisa³em to by³ wyg³up z tym pociskiem ale by³ wywa¿ony i z odpowiednio du¿ymi statecznikami.
Co do stateczników to pomyli³em siê - takie stateczniki s³u¿± pokonywaniu predko¶ci nad¶wietlnej a nie nadd¼wiêkowej (widzia³a³em w gwiezdnych wojnach ) - zatem projekt HOIPERSONAL nadal niezagro¿ony
Jak napisa³ Qbas stateczniki wyrwa³o podczas lotu, rura spad³a plackiem jakie¶ 300m od wyrzutni i saperka nie by³a potrzebna
w poniedzia³ek jeszcze jeden filmik z aparatu mo¿e bedzie widaæ wiêcej _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Czw Kwi 19, 2007 3:37 pm Temat postu: DYWAN4 & PREDATOR |
|
|
Witam
Dosta³em w koñcu od naszego kolegi Adama drugi filmik z lotu pocisku - widaæ na nim jak odpadaj± stateczniki:
www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V71.DYWAN4&PREDATOR.3,40kg.by.adas.avi
Kopia filmu ( 550 KB ) ---> TU
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 10:31 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaskiniowiec

Do³±czy³: 22 Lut 2004 Posty: 597 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw Kwi 19, 2007 7:17 pm Temat postu: |
|
|
Z tego co widzê, to niestabilny lot by³ przyczyn± urwania lotek, a nie odwrotnie. Najprawdopodobniej kszta³t stateczników spowodowa³ "wahlowanie" koñcówek co wp³ywa³o na zmiany kierunku lotu. Z kolei ten lot powodowa³ du¿e si³y aerodynamiczne na lotkach i w efekcie urwanie lotek. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
and¿ej Go¶æ
|
Wys³any: Pi± Cze 29, 2007 7:58 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Dzisiaj 29.06.2007 polecia³ nasz nasz pierwszy silnik na paliwie ¿ywicznym (KNOSAL). Silnik zawiera³ 100g paliwa uformowanego w 2 bloki typu beates a wykonany by³ z rury NIBCO 1,25 cala. Zacisk tylko 146 (poprzedni identyczny silnik przy zacisku 204 odstrzeli³ za¶lepkê) okaza³ siê wystarczaj±cy aby silnik pracowa³ poprawnie.
Test silnika odby³ siê w pocisku klasy Paczanga o wadze (z silnikiem) 856g. Start bardzo efektowny niestety lot bardziej w poziomie ni¿ pionie. Pocisk wyl±dowa³ po 15,1s oko³o 500m od miejsca startu. Silnik pracowa³ 2,1s.
Film: http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V85.knosal3.avi
Pomimo efektownego lotu parametry silnika obliczane w arkuszu Robercika na podstawie danych z filmów wysz³y s³abe. Impuls paliwa zaledwie 78, wysoko¶æ przy za³o¿eniu lotu w pionie nieca³e 300m - w planie mamy teraz test identycznego silnika na hamowni to powinno zweryfikowaæ obliczenia arkusza.
Zwiêkszenie zacisku te¿ powinno pomóc.
Pozdr
Ostatnio zmieniony przez and¿ej dnia Sro Mar 26, 2008 11:38 pm, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Pi± Cze 29, 2007 8:21 pm Temat postu: knosal |
|
|
rakiety.pomorze.pl _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:51 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
robercik

Do³±czy³: 15 Mar 2007 Posty: 101 Sk±d: Gdynia
|
Wys³any: Sob Cze 30, 2007 10:23 pm Temat postu: |
|
|
Cze¶æ
Osoby zainteresowane obliczaniem wysoko¶ci lotu rakiet oraz wyznaczaniem Iw paliw na podstawie filmów odsy³am na Forum o modelarstwie rakietowym, gdzie prowadzê temat Isp - arkusz
http://www.nieboloty.fora.pl/isp-arkusz-t136.html
pzdr _________________ nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:54 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Pon Mar 03, 2008 9:29 pm Temat postu: |
|
|
Dodatek 2 % CuO do paliwa ¿ywicznego zwiêksza prêdko¶æ palenia o 30 % - przynajmniej w tym te¶cie co ni¿ej. U¿yto : KNO3/Cdrz/¯E+Z1/Mg0,17 --> 65/5/20/10. Do 29,5 g tego paliwa dodano 0,5 g Cu0.
Tlenek ¿elaza czarny, budowlany nie wp³yn±³ na prêdko¶æ palenia ( wg mnie by³o nieco wiêcej ¿u¿la czyli by³o gorzej ).
CuO_FeO
Podany wzór FeO jest umowny. CuO mo¿na latwo otrzymaæ pra¿±c w piecu na ¿arze - zasadowy wêglan miedzi. W razie czego mam jego na zbyciu.
A. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Arkadiusz Go¶æ
|
Wys³any: Czw Mar 20, 2008 11:24 pm Temat postu: |
|
|
Sporo na temat KNOSAL-a i innych paliw na bazie KNO3/¯E.
TU
Mo¿e kto¶ przet³umaczy co ciekawszego
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Czarny Iwan
Do³±czy³: 10 Sie 2007 Posty: 1 Sk±d: Z choinki sie urwa³em :P
|
Wys³any: Czw Mar 20, 2008 11:36 pm Temat postu: |
|
|
hmmm...
z ogólnego przegl±dniecia tego ¼ród³a informacji wnioskuje ¿e s± tam dobre paliwa... jakbym mia³ Alu i ¯E lub ¯P to bym wzia³ sie za testy...
Chyba ¿e ktos mi podaruje chociarz 100gram dobrego do tego Alu...
Wiêc, niehc ktosto przet³umaczy bo mój angielski jest troche ubogi je¶li chodzi o sprawy techniczne....
Ps: Panie Arku ciekawa ilo¶æ postów w momencie gdy pisze tego posta
Posty: 997 |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Do³±czy³: 10 Lis 2003 Posty: 192 Sk±d: Wielkopolska
|
Wys³any: Sob Mar 22, 2008 10:57 pm Temat postu: |
|
|
I po co te posty Iwanie! Co ty chcesz testowaæ. Tu wszystko jest.
Ta praca jest dobrze znana w ¶rodowisku.
Na szczególn± uwagê zas³uguje dodatek, w niej zawarty, na temat ZPZ(ang. effect of trapped air). Przek³ad tego artyku³u na jêzyk ojczysty mo¿na przestudiowaæ na mojej stronie.
ps. kolego Iwanie za¶miecasz ciekawy temat za takie rzeczy powinny byæ bany
Arkadiusz --> Na 31 stronach chcesz mieæ to "wszystko" ?. Ostro¿nie z mentorskim tonem. Podejrzewam, ¿e ma³o kto zna³ ten link.
re. po co takie pisanie niech mi kto¶ wy¶le 100gram to wezmê siê za testy... podczas gdy widaæ ¿e osoba nie w temacie, poza tym te 31 stron to wynik badañ jakich i tak nikt tutaj nie powtórzy chocia¿ w u³amku, a ju¿ napewno nie odkryje nic nowego. A co do strony to proszê o kilka dni cierpliwo¶ci, narazie mamy problemy z plikami flash na serwerze. ps kto¶ kto wertuje tematyke z pewno¶ci± go odkry³ tak jak Pan panie Arkadiuszu.
pozdrawiam _________________ CAST AWAY
Ostatnio zmieniony przez fox dnia Nie Mar 23, 2008 9:04 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jacek R.

Do³±czy³: 03 Wrz 2004 Posty: 1223 Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków
|
Wys³any: Nie Mar 23, 2008 1:31 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | Przek³ad tego artyku³u na jêzyk ojczysty mo¿na przestudiowaæ na mojej stronie. | Otó¿ "strona w budowie" i tyle tak wiêc nie przeczytasz.
Pozdrawiam _________________ Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci  |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|