Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Paliwo ¿ywiczne
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
QbaS



Do³±czy³: 19 Pa¼ 2005
Posty: 97
Sk±d: Z Internetu

PostWys³any: Pi± Kwi 13, 2007 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tryt napisa³:
i tak ³adnie polecia³o
ty siê dziwisz ¿e nie wywa¿ona a spój¿ na statyeczniki Very Happy

i tak silnik d¼wign±³ kawa³ rury fi 1cm Laughing

Stateczniki by³ OK (trochê dziwne ale OK) rura tak z fi 10cm (od dywanu - ¶cianka mia³a 1cm)
(robercik mo¿e co¶ wiêcej powie na temat)
tylko ¿e jeden po drugim urwa³o je w locie Smile
Nie widaæ tego dok³adnie na filmie ale na koniec lecia³a sama rura Smile
By³ ubaw Smile

Pozdrawiam,
QbaS.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Kwi 13, 2007 11:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Domy¶lam siê, ¿e system odzysku opiera³ siê na saperce?

P.S. Gratulacje, widowiskowy start i niez³y ubaw Very Happy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Sob Kwi 14, 2007 9:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laughing Laughing Laughing
Saperka by³a w pogotowiu, lornetka tak¿e ¿eby sprawdziæ czy na poligonie nie zab³±dzi³a jaka¶ pas±ca siê krowa. Jak pisa³em to by³ wyg³up z tym pociskiem ale by³ wywa¿ony i z odpowiednio du¿ymi statecznikami.
Co do stateczników to pomyli³em siê - takie stateczniki s³u¿± pokonywaniu predko¶ci nad¶wietlnej a nie nadd¼wiêkowej (widzia³a³em w gwiezdnych wojnach Exclamation ) - zatem projekt HOIPERSONAL nadal niezagro¿ony Wink
Jak napisa³ Qbas stateczniki wyrwa³o podczas lotu, rura spad³a plackiem jakie¶ 300m od wyrzutni i saperka nie by³a potrzebna Laughing

w poniedzia³ek jeszcze jeden filmik z aparatu mo¿e bedzie widaæ wiêcej

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Czw Kwi 19, 2007 3:37 pm    Temat postu: DYWAN4 & PREDATOR Odpowiedz z cytatem

Witam

Dosta³em w koñcu od naszego kolegi Adama drugi filmik z lotu pocisku - widaæ na nim jak odpadaj± stateczniki:

www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V71.DYWAN4&PREDATOR.3,40kg.by.adas.avi


Kopia filmu ( 550 KB ) ---> TU

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Sro Mar 26, 2008 10:31 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Kwi 19, 2007 7:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co widzê, to niestabilny lot by³ przyczyn± urwania lotek, a nie odwrotnie. Najprawdopodobniej kszta³t stateczników spowodowa³ "wahlowanie" koñcówek co wp³ywa³o na zmiany kierunku lotu. Z kolei ten lot powodowa³ du¿e si³y aerodynamiczne na lotkach i w efekcie urwanie lotek.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
and¿ej
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Cze 29, 2007 7:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Dzisiaj 29.06.2007 polecia³ nasz nasz pierwszy silnik na paliwie ¿ywicznym (KNOSAL). Silnik zawiera³ 100g paliwa uformowanego w 2 bloki typu beates a wykonany by³ z rury NIBCO 1,25 cala. Zacisk tylko 146 (poprzedni identyczny silnik przy zacisku 204 odstrzeli³ za¶lepkê) okaza³ siê wystarczaj±cy aby silnik pracowa³ poprawnie.





Test silnika odby³ siê w pocisku klasy Paczanga o wadze (z silnikiem) 856g. Start bardzo efektowny niestety lot bardziej w poziomie ni¿ pionie. Pocisk wyl±dowa³ po 15,1s oko³o 500m od miejsca startu. Silnik pracowa³ 2,1s.

Film: http://www.rakiety.pomorze.pl/filmy/V85.knosal3.avi

Pomimo efektownego lotu parametry silnika obliczane w arkuszu Robercika na podstawie danych z filmów wysz³y s³abe. Impuls paliwa zaledwie 78, wysoko¶æ przy za³o¿eniu lotu w pionie nieca³e 300m - w planie mamy teraz test identycznego silnika na hamowni to powinno zweryfikowaæ obliczenia arkusza.



Zwiêkszenie zacisku te¿ powinno pomóc.

Pozdr


Ostatnio zmieniony przez and¿ej dnia Sro Mar 26, 2008 11:38 pm, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy
Powrót do góry
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Pi± Cze 29, 2007 8:21 pm    Temat postu: knosal Odpowiedz z cytatem

rakiety.pomorze.pl
_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:51 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Sob Cze 30, 2007 10:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ
Osoby zainteresowane obliczaniem wysoko¶ci lotu rakiet oraz wyznaczaniem Iw paliw na podstawie filmów odsy³am na Forum o modelarstwie rakietowym, gdzie prowadzê temat Isp - arkusz

http://www.nieboloty.fora.pl/isp-arkusz-t136.html

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:54 pm, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Mar 03, 2008 9:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodatek 2 % CuO do paliwa ¿ywicznego zwiêksza prêdko¶æ palenia o 30 % - przynajmniej w tym te¶cie co ni¿ej. U¿yto : KNO3/Cdrz/¯E+Z1/Mg0,17 --> 65/5/20/10. Do 29,5 g tego paliwa dodano 0,5 g Cu0.

Tlenek ¿elaza czarny, budowlany nie wp³yn±³ na prêdko¶æ palenia ( wg mnie by³o nieco wiêcej ¿u¿la czyli by³o gorzej ).


CuO_FeO

Podany wzór FeO jest umowny. CuO mo¿na latwo otrzymaæ pra¿±c w piecu na ¿arze - zasadowy wêglan miedzi. W razie czego mam jego na zbyciu.


A.
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Czw Mar 20, 2008 11:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sporo na temat KNOSAL-a i innych paliw na bazie KNO3/¯E.


TU

Mo¿e kto¶ przet³umaczy co ciekawszego Question

Pozdr. A
Powrót do góry
Czarny Iwan



Do³±czy³: 10 Sie 2007
Posty: 1
Sk±d: Z choinki sie urwa³em :P

PostWys³any: Czw Mar 20, 2008 11:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm...
z ogólnego przegl±dniecia tego ¼ród³a informacji wnioskuje ¿e s± tam dobre paliwa... jakbym mia³ Alu i ¯E lub ¯P to bym wzia³ sie za testy...
Chyba ¿e ktos mi podaruje chociarz 100gram dobrego do tego Alu...
Wiêc, niehc ktosto przet³umaczy bo mój angielski jest troche ubogi je¶li chodzi o sprawy techniczne....
Ps: Panie Arku ciekawa ilo¶æ postów w momencie gdy pisze tego posta Very Happy
Posty: 997
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Sob Mar 22, 2008 10:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I po co te posty Iwanie! Co ty chcesz testowaæ. Tu wszystko jest.
Ta praca jest dobrze znana w ¶rodowisku.
Na szczególn± uwagê zas³uguje dodatek, w niej zawarty, na temat ZPZ(ang. effect of trapped air). Przek³ad tego artyku³u na jêzyk ojczysty mo¿na przestudiowaæ na mojej stronie.

ps. kolego Iwanie za¶miecasz ciekawy temat za takie rzeczy powinny byæ bany Rolling Eyes


Arkadiusz --> Na 31 stronach chcesz mieæ to "wszystko" ?. Ostro¿nie z mentorskim tonem. Podejrzewam, ¿e ma³o kto zna³ ten link.
re. po co takie pisanie niech mi kto¶ wy¶le 100gram to wezmê siê za testy... podczas gdy widaæ ¿e osoba nie w temacie, poza tym te 31 stron to wynik badañ jakich i tak nikt tutaj nie powtórzy chocia¿ w u³amku, a ju¿ napewno nie odkryje nic nowego. A co do strony to proszê o kilka dni cierpliwo¶ci, narazie mamy problemy z plikami flash na serwerze. ps kto¶ kto wertuje tematyke z pewno¶ci± go odkry³ tak jak Pan panie Arkadiuszu.

pozdrawiam

_________________
CAST AWAY


Ostatnio zmieniony przez fox dnia Nie Mar 23, 2008 9:04 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
Jacek R.



Do³±czy³: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków

PostWys³any: Nie Mar 23, 2008 1:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przek³ad tego artyku³u na jêzyk ojczysty mo¿na przestudiowaæ na mojej stronie.
Otó¿ "strona w budowie" i tyle Smile tak wiêc nie przeczytasz.

Pozdrawiam

_________________
Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Adres AIM
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP