Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Bilbo Baggins
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sro Lut 20, 2008 11:31 pm    Temat postu: Bilbo Baggins Odpowiedz z cytatem

Temat dosyæ frywolny, ale projekt jak najbardziej powa¿ny. Jako, ¿e bêdê tu na bie¿aco dodawa³ nowe wpisy to pozwoli³em sobie za³o¿yæ nowy temat, nooo... a teraz do rzeczy.

Ma to byæ moja pierwsza rakieta typu 'rakieta' (wcze¶niej robi³em typu fajerwerka;)) dlatego postanowi³em zacz±æ od gotowca [Tytan II, wys.50cm., 5Ns, 28z³.]. G³ównie zale¿a³o mi na tym, aby zobaczyæ jak rozwi±zany zosta³ problem spadochronu. Wielkie zdziwienie wzbudzi³ we mnie silnik, bo te 3g. paliwa nie nadawa³yby siê do napedu 'Smerfetki', a co dopiero mówiæ o 'Tytanie'. Tak czy owak, rakieta posz³a w górê z takim przyspieszeniem, ¿e sekudnê po starcie ³±cznosæ zosta³a zerwana Neutral. Szuka³em jej jakie¶ 20 min. i doszed³em do wniosku , ¿e to model interkontynentalny Very Happy. Tak wiêc w³a¶ciwie poza chwil± fajnej zabawy z testów rakietowych nici, no bo niby wszyscy wiedz±, ¿e co wzleci, musi upa¶æ, ale w tym przypadku nie by³bym taki pewien Razz.

No a teraz kilka zdañ na temat mojej w³asnej rakiety. My¶lê o rurze pcv (60-70cm, fi 32mm), bo stosunkowo lekka i tania. Je¶li chodzi o silnik to paliwem bêdzie modyfikowany PCz (67,5% KNO3, 7,5% KClO3, 15% C, 10% S, u¿y³em lakieru NC jako lepiszcza, bo zale¿a³o mi, aby szybko wysch³o- spor± ilo¶c tego paliwa zrobi³em na sylwestra i jeszcze mi zosta³o Razz). Korpusem rakiety bêdzie rurka po workach z Lidla (nie wiem jak u Was, ale u mnie w sklepie na osiedlu wogóle ich ni sprzataj± - i chwa³a im za to ! Razz- tak wiêc id±c wiczorem po chleb mo¿na zgarn±æ nawet z 6 rakich 'korpusów', choæ ja biorê nie wiêcej jak 2 na raz Smile). Oczywi¶cie rurkê wzmacniamy kilkoma warstwami wikol-gazeta, a po wyschniêciu solidnie nas±czmy szk³em wodnym, wtedy korpus wydaje siê nie do zdarcia. Ca³o¶c wype³niam moim paliwem (wchodzi jakie¶ 110-120g.), zostawiaj±c po 3cm. puste na przysz³e zatyczki, a przed ¶rodek przepuszczaj±c kana³ (¶rednica 8mm, dodam, ¿e fi wewn. korpusu to oko³o 24mm.). Kana³ robiê na ca³ej d³ug¶ci dziêki temu paliwo do¶c szybko schnie, a od czasu do czasu mo¿na przedmuchaæ suszark± (oczywi¶cie, tylko na pocz±tku gdy jest mokre). Póki co zrobi³em 3 takie silniki (1 korpus jest tylko z rurki zamoczonej w szkle wodnym- zobaczymy ile wytrzyma), w³a¶ciwie juz s± suche, dlatego w pi±tek zabieram siê za zrobienie zbrojenia (z ¿y³ki wêdkarskiej) do zatyczek (podczas odpalania rakiet typu 'fajerwerka' czêsto wychodzi³y mi wulkany, ³adne, ale tylko wulkany Razz). Same zatyczki planujê zrobiæ z gliny modelarskiej, wiêc powinny ³adnie dzia³aæ w takiej temperaturze (te wikol-srajta¶ma lubi± siê poszerzaæ podczas spalania i ci±g maleje :/). Jak wszysko ³adnie przyschnie to wrzucê to na hamownie (póki co jeszcze w czê¶ciach) i zobaczê ile da siê wycisn±æ. Oczywiscie w najbli¿szym czasie pojawia siê jakie¶ zdjêci i filmiki Razz Razz Razz.

Dzisiaj zabra³em siê zrobienie spadochronu. Zacz±³em od sporz±dzenia siatki pókuli w Excelu, a potem ja trochê 'sp³aszczy³em' (planowany obwód to jakie¶ 180 cm.). Dzisiaj wyciê³em ju¿ 5 czê¶ci z czerwonej podszewki, w pi±tek wycinam z ¿ó³tej, a potem podrzucê mamie, bo jest krawcow±, wiêc chyba siê na tym zna Wink. Za³atwi³em sobie nawet takie 'kó³eczka' jak s± w butach do przeplatania sznurówek, ¿eby ³adnie podwi±zaæ linki. Nie jestem modelarzem, wiêc chocia¿ spadochron chcê dopie¶ciæ Smile. Oczywi¶cie zdjêcia bêd± w weekend Razz Razz Razz. Jedyny problem to jak umie¶ciæ spadochron, ¿eby wypali³? No i w którym momencie powinien siê w³±czyæ? Mam na ten temat w³asne przemyslenia, ale póki co czekam na Wasze porady Very Happy.

To narazie tyle na temat hobbita, jutro siedzê do pó¼na na zajêciach, ale za to w pi±tek mam wiêcej czasu, wiêc pewnie co¶ dokoñcze i postaram siê wrzuciæ zdjêcia Very Happy

Zapomnia³bym o najwa¿niejszym pytaniu: w którym miejscu powinien byæ ¶r. ciê¿ko¶ci rakiety? , respect for all Smile

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Czw Lut 21, 2008 9:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm.. Bilbo Bagins Cool moje ostatnie rakiety nosz± nazwê Morgoth wiêc podobne klimaty Twisted Evil .
Proch czarny bym ci odradza³. Na pocz±tek absolutnie najlepszy jest karmelek. Je¶li obawiasz siê o bezpieczeñstwo to sorbitolowy (poszukaj na forum). Silniki na pcz to trudne zadanie - lubi± wybuchaæ.
Na silnik polecam ci rure PCV - poszukaj opisu robercika - bardzo ³atwe do wykonania i nie zawodne. Spadochron powinien siê otworzyæ jakie¶ 4 sekundy po wypaleniu silnika (przy takich rakietach) - na pocz±tku zastosuj opó¼niacz pirotechniczny. ¦rodek ciê¿ko¶ci powinien siê znajdowaæ 1-5 ¶rednic za ¶rodkiem parcia (za tzn wy¿ej) - poprawcie mnie je¶li siê mylê. I proponuje ci ¶ci±gn±æ na pocz±tek spacecad - nie bêdziesz musia³ obliczaæ ¶rodka parcia, ciê¿ko¶ci etc.

Pozdro
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Lut 21, 2008 10:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Natychmiats powiniene¶ zrezygnowaæ z takiej "modyfikacji" paliwa. W s³adzie chcesz daæ chloran obok wêgla drzewnego?? Raz mocniej stukniesz i Twoje rêce te¿ bêd± "interkontynentalne". Zrezygnuj póki i czas i poucz sie trochê. Pewnych rzeczy w pirotechnice siê nie robi w trosce o zdrowie (lub nawet ¿ycie) siebie i innych.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw Lut 21, 2008 10:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

je¶li chodzi o ten proch to u¿ywam, bo po sylwestrze zosta³ mi spory nadmiar a ¿al wyrzuciæ, trochê dziwi mnie to co mówisz jaskiniowcu, ¿e nie mo¿na mieszaæ wêgla z chloranem :/, my¶la³em, ¿e prêdzej zwrócicie uwagê na siarkê, bo tu rzeczywi¶cie mog³by wyst±piæ ma³e komplikacje Razz (choæ i tutaj ich u³amki wagowe nie sa jakie¶ du¿e, wiêc mo¿na by powiedzieæ, ¿e s± 'rozcieñczone'), ale wêgiel?? Sad, no dobra to przeprowadzê tylko testy tych silników prochowych na hamowni (no przeciez ich nie wyrzucê Razz), a potem pomyslê nad karmelkiem Very Happy,

je¶li chodzi o otwieranie spadochronu to kolega z elektroniki montuje mi timer, wiêc nie ma problemu Razz

no i dziêki za ten programik, rzeczywi¶cie mo¿na nim policzyæ stabilno¶c rakiety Very Happy, respect for all

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Czw Lut 21, 2008 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te¿ uwa¿am ¿e chloran/wêgiel jest w miarê bezpieczn± mieszank±, co innego chloran/siarka, mo¿e Jaskiniowcowi siê pomyli³o...
Odradzam testowania tych silników na hamowni - zniszczysz j± sobie. Za to zachêcam do czytania forum Wink i ¿yczê powodzenia.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Czw Lut 21, 2008 3:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

siarka to jeszcze dok³±dka do zestawu. Najlepiej zapomnieæ. Wêgiel z formie sypkiej z chloranem jest bardziej bezpieczny ni¿ z siark±, a to ze wzglêdu na pewn± miêkko¶æ wêgla drzewnego. Ale jak siê chloran z wêglem "przegryzie", to mieszanka jest wra¿liwsza na udary mechaniczne.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw Lut 28, 2008 12:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mia³em podrzuciæ zdjêcia w weekend, ale jakos nie mia³em si³ siê zebrac, wiêc ¿eby nie byæ go³os³ownym to zrobie to teraz Smile)

zacznê od tego, ¿e zdobycie ¿ó³tej podszewki jest trudne nawet dla kogo¶ kto mieszka we Wroc³awiu i zna siê trochê na tkaninach, wiêc póki co musia³em siê zadowoliæ czarnym kolorem, choæ w po³aczeniu z czerwonym wysz³o nienajgorzej Smile, mia³em daæ spadochron mamie do zszycia, ale ona chyba nie podziela³a mojego optymizmu i wysz³o na to, ¿e zszy³em go sobie sam... rêcznie (4 h!! :8 ), ogólnie wszêdzie widaæ szwy i pewnie siê rozleci przy pierwszej próbie sie rozleci, na szczê¶cie moge byæ zadowolny z kszta³tu, bo jak widac na zdjêciu ca³kiem ³adnie siê uk³ada, lata³em nim w pokoju i te¿ ciekaiwe wygl±da, jak tylko obszyjê dó³ i 'zrobiê kó³eczka' do przewi±zania linek to przeprowadzê test z kilkunastu metrów Smile

je¶li chodzi o g³owicê to chyba nie muszê zbytnio komentowaæ- zdjêcie powinno wszystko wyja¶niæ; koszt takiego naboju to chyba niewiele ponad 10 z³. w Kauflandzie Razz, ca³a praca nad g³owica ogranicza³a siê do tego, ¿eby nie zepsuæ tej 'nakrêtki' Razz, wystarczy³o zedrze¶ lakier i jeszcze trochê Razz

zamieszcam jeszcze zdjêcia SR-ów (bez dysz i zatyczek, widaæ prze¶wity, bo kana³ jest przez ca³± d³ugo¶æ), które mia³y byc wykorzystane do napêdu, ale nie bêda, bo za rad± niektórych z Was, Bilbo Baggins bêdzie lata³ na karmelu Razz, no i w zwi±zku z tym mam kilka pytañ:
- przeczyta³em trochê o karmelkach (najlepszy by³ ten temat, gdzie przez 10 stron siê sprzeczali¶cie, czy dodawaæ wody przed karmelizacj± Razz ) i w sumie nie znalaz³em jednoznacznej odpowiedzi na pytanie co zrobiæ, aby karmel da³o siê laæ do silnika? z tego co skuma³em to wolniejsze paliwo (wiêcej cukru) jest bardziej p³ynne, tak¿e s³abo rozdrobniony azotan powoduje, ¿e paliwo siê leje, problem w tym, ¿e mi zale¿y na szybkim paliwie :/, a wiêc ma³o cukru i rozdrobniony utleniacz + katalizator (Fe2O3), czy kto¶ zna sposób na up³ynnienie takiego paliwa? czyta³em, ¿e na glukozie mo¿na robiæ w wy¿szej temperaturze i d³u¿ej jest p³ynne, ma kto¶ z tym do¶wiadczenia?

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw Lut 28, 2008 1:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorki, ¿e post pod postem, ale jeszcze ¶rednio siê ³apie w dodawaniu zdjêæ ^^, dorzucam jeszcze schemat, który przed sekund± zrobi³em, jak widaæ (albo i nie Razz ), spadochron ma wychodziæ ty³em, tzn. wypychamy silnik (oczywi¶cie tak¿e przywi±zany do spadochronu), a za nim spadochron; silnik bêdzie wychodzi³ bez problemu- gorzej ze spadochronem, bo ciêzko chodzi :/, spadochron ma siê otworzyæ gdy bêdzie rakieta bêdzie spadaæ, ale tu pojawia siê problem;
za³ó¿my, ¿e zap³on SOS'a ma miejsce 2 sek po zwarciu styków w rurce, teoretycznie powinno mieæ to miejsce wtedy gdy rakieta sie obróci (tzn, zacznie spadaæ), ale przecie¿ juz w momencie wy³±czenia silnika rtêæ mo¿e 'podskoczyæ' i uruchomiæ timer; chodzi o to, ¿e przyspieszenie ziemskie tak samo hamuje rtêæ w rurce jak i ca³a rakietê, ale na t± ostatni± dzia³a jeszcze silny opór powietrza, wiêc hamuje 'bardziej', czy stosowa³ kto¶ juz taki uk³ad i czy mia³ tak± wpadkê? ewentualnie mo¿na wyd³u¿yæ czas dla timera (metod± prób i b³êdów, problem w tym, ¿e jeden b³±d i mo¿e byæ po rakiecie Rolling Eyes ), ewentualnie zrobiæ krótszy kana³ w silniku (wtedy bêdzie dzia³a³ d³u¿ej, ale s³abiej), albo zastosowaæ inny uk³ad Razz, respect for all

Ps. Jak± piro-masê stosujecie do SOS'a?


Ostatnio zmieniony przez kastor dnia Czw Lut 28, 2008 1:20 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Pi± Lut 29, 2008 12:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawa koncepcja z tym odpalaniem "na odwrót"
ciekawi mnie jak chcesz amontowaæ SR w takim uk³adzie??

a bezw³adnik w³±czy Ci siê ju¿ kiedy zatrzyma sie SR tak jak przewidzia³e¶....
kiedy rakieta zacznie "hamowaæ" od oporu powietrza


powodzenia w budowie modelu

PS
mój model jest ju¿ w 50% gotowy ;D
jeszcze malowanie i testy SRów Wink
ale jak mi temat wywalili to tylko klatke z lotu wrzuce Laughing
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie Mar 02, 2008 1:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

spadochron chce odpaliæ od ty³u, bo taki sposób wydaje mi sie pewniejszy Wink trzeba jedynie zrobic to w momencie kiedy rakieta bêdzie spadaæ i powinno wychodziæ w 99% Cool , je¶li chodzi o mocowanie SR'a to tak sie sk³ada, ¿e rurki z Lidl'a idealnie pasuj± do korpusu PCV, wchodz± z lekkim oporem wiêc wystraczy tylko je zaklinowaæ, ¿eby nie wchodzi³y zbyt g³êboko i po sprawie, jedynym problemem jest to, ¿e w tej sytuacji korpusem silnika jest jedynie papierowa rurka nas±czona szk³em wodnym (bez dodatkowych warst), nie wiem ile jest w stanie wytrzymac, wiêc póki co zajmê siê testami SR'ów na karmelku z fruktozy, je¶li korpusu oka¿± siê za s³abe, to bêdê siê martwi³ Confused ,
ps. liczymy na kilka zdjêæ, a jakby¶ mia³ filmik z lotu to ju¿ w ogóle kosmos... Razz

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto Mar 04, 2008 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ju¿ wspomina³em wcze¶niej, za namow± co niektórych postanowi³em, u¿yæ silnika na karmelek. Jako, ¿e nigdy wcze¶niej nie u¿ywa³em tego paliwa (no co? nie ka¿dy musi od tego zaczynaæ Smile ), to dzisiaj mia³em okazjê przeprowadziæ pierwsze testy i mo¿e kto¶ zechce mi odpowiedzied¼ na kilka pytañ Wink. Ale od pocz±tku...
Jako ¿e ba³em siê karmelizowaæ sacharozê (za du¿o siê naczyta³em o samozap³onie), to kupi³em fruktozê, która topi siê w ju¿ w temp. oko³o 100*C.
Pierwszy test mia³ na celu sprawdziæ, czy da siê roztopiæ ten cukier na ³a¼ni wodnej (oczywi¶cie u¿y³em przesolonej wody). W sumie to rzeczywi¶cie cukier z dna by³ trochê sklejeony, ale po kilkunastu minutach ogrzewania oczekiwa³em czego¶ wiêcej Wink. Do tego jeszcze wszêdzie chlapa³a s³ona woda wiêc jakby kto¶ chcia³ robiæ, to poleca³bym raczej ³a¼niê olejow± (oczywi¶cie dajemy olej sylikonowy nie spo¿ywczy! to nie frytkownica Cool ). Wtedy rzeczywi¶cie mo¿naby karmelizowaæ nie obawiaj±c siê lokalnych przegrzañ.

Ja jednak da³em sobie spokój i przeprowadzi³em karmelizacjê tradycyjnie. Pierwsza próba to karmelka dymna (50:50), która nie odesz³a nawet od 3mm visco Confused. Przyznam siê, ¿e nie zmieli³em azotanu.

Druga karmelka (2:1 + tlenek ¿elaza) jako tako siê pali³a, ale tutaj pojawia siê moje pytanie. Czy wasze karmele pal± siê tak jak ten na tym filmie (czerwona z katalizatorem, bia³a bez)?
http://www.jamesyawn.com/fe2o3/4-27-02b.mpg Moja siê trochê pali³a, trochê dymi³a, ale z pewno¶ci± nie by³a do tego podobna ;p.
Postanowi³em zrobiæ jeszcze jedn± karmelkê tym razem bardziej rozdrobniaj±c utleniacz (choæ i tak pewnie by³ trochê za gruby, bo robi³em to rêcznie). Wysz³o mi jakie¶ 35g karmelka (2:1 + tlenek ¿elaza), wpakowa³em to w silnik (fi 24, kana³ fi 4) i nagra³em filmik z odpalenia. [link wrzucê za chwilê, jak mi przyjdzie e-mail z youtuba] Dodam tylko, ¿e kana³ jest przez ca³± d³ugo¶æ (jakie¶ 6cm), a silnik nie mia³ dyszy Wink. Ogólnie jestem zadowolony, chocia¿ wydaje mi siê, ¿e karmel wci±¿ zbyt d³ugo siê spala Confused Martwi mnie to, ¿e zamiast spaliæ siê na raz, silnik bardzo d³ugo ga¶nie, tzn. powoli traci moc :/. Mo¿e to kwestia tej ca³ej fruktozy, a mo¿e powinienem zainwestowaæ w m³ynek elektryczny? Wink
Tak czy owak, zabieram siê powoli do robienia kompletnych silników (tzn. z dysz±, no i z ziarnem na 17 cm). Zobaczê ile dam radê z nich wyciagn±æ, a potem rakieta w górê... Wink, respect for all

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Wto Mar 04, 2008 11:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja obstawiam ¿e przyczyn± twoich niepowodzeñ jest fruktoza. 1cm karmalka sacharozowego 65:35, z niezmielonej saletry powinien spalaæ siê nie d³u¿ej ni¿ 3,5 sekundy. Skoro i tak zrezygnowa³e¶ z ³a¼ni wodnej to polecam glukozê, lub glukozê+sacharozê. Pierwsza opcja, jest bardzo d³ugo plastyczna po przyrz±dzeniu, druga jest krócej plastyczna, ale za to spala siê agresywniej (co przewa¿nie jest zalet±) i ziarno z takiego paliwa jest bardziej wytrzyma³e mechanicznie.
_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Sro Mar 05, 2008 7:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Za bardzo kombinujesz.. Zrób normalnego karmelka na sacharozie, lub je¶li siê boisz na sorbitolu.. A nie jakie¶ fruktozy, glukozy, po co to komu Rolling Eyes .
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sro Mar 05, 2008 6:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://pl.youtube.com/watch?v=RtVo8ymYE8A
oto filmik za spalania, przypominam; silnik bez dyszy, fi 24, d³ugo¶c oko³o 6 cm Wink jak ju¿ bêdê mia³ z³o¿one porz±dne silniki to nagram lepszy film i poproszê o ocenê, czy karmel ma moc, tutaj w sumie nieiwiele widaæ Confused, respect for all Smile

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
=FreaK=



Do³±czy³: 20 Lip 2007
Posty: 14

PostWys³any: Sro Mar 05, 2008 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W robieniu sr nie mam za du¿ego do¶wiadczenia(dopiero zaczolem, 2 s± w trakcie robienia) ale za to karmelka ju¿ du¿o razy robi³em i mój przynajmniej na wolnym powietrzu spala³ sie b³yskawicznie bez ¿adnej rdzy proporcje 65:35 KNO3:Cukier dodam ze saletra jak i cukier nie by³y mielone wcale. A twoja karmelka nie za bardzo by³a;/


PS
Taka jest moja opinia jesli komu¶ sie nie podoba to nie mój problem.

pozdro FreaK


Ostatnio zmieniony przez =FreaK= dnia Sro Mar 05, 2008 8:04 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Sro Mar 05, 2008 8:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ehhh.. Poczytaj trochê, bo to co dale¶ to nie silnik - ja rozumiem ¿e pocz±tki s± trudne no ale.. Tak wiêc: Po pierwsze daj spokój z fruktoz± - jak mówi³em sacharoza lub karmelek sorbitolowy.. Po drugie zacisk to podstawa - my¶lê ¿e na pocz±tek Kn=120 bêdzie ok na karmelek. No i po trzecie materia³y: jak ju¿ trochê siê wprawisz to proponuje PCV - nie ma prawie mo¿liwo¶ci wywalenia dysz/zatyczek..
Pozdro
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
MIROR



Do³±czy³: 06 Maj 2006
Posty: 264

PostWys³any: Sro Mar 05, 2008 8:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gotherd napisa³:
lub je¶li siê boisz na sorbitolu.. A nie jakie¶ fruktozy, glukozy, po co to komu

Pomijaj±c w³a¶ciwo¶ci paliwa na sorbitolu, to jest on niestety trudno dostêpny. W przeciwieñstwie do fruktozy, czy sprawdzonej i dobrej glukozy.
Co do fruktozy, kastor spróbowa³ czego¶ nowego, co nie by³o wcze¶niej stosowane. Je¿eli takie dzia³ania przeprowadzane s± z rozs±dkiem i zachowaniem zasad bezpieczeñstwa, to nie nale¿y ich krytykowaæ. Gdyby nie tego typu dzia³ania wszystkie wynalazki by³yby tylko dzie³em przypadku.

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Sro Mar 05, 2008 9:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gotherd napisa³:
ehhh.. Poczytaj trochê, bo to co dale¶ to nie silnik - ja rozumiem ¿e pocz±tki s± trudne no ale...Po drugie zacisk to podstawa - my¶lê ¿e na pocz±tek Kn=120 bêdzie ok na karmelek.Pozdro


Mówi±c, ¿e nie jset to silnik rozumiem, ¿e chodzi Ci o to, ¿e nie by³o dyszy? Tylko, ¿e ju¿ dwa razy o tym wspomina³em w tym temacie Wink. 'Silnik' sk³ada³ siê z papierowego korpusu nas±czonego szk³em wodnym, gipsowej zatyczki (zbrojonej ¿y³k± wêdkarsk±) i paliwa kamelkowego (na fruktozie). Zatyczki nie zrobi³em, bo mi siê nie chcia³o Wink, po prostu mia³em gotowy korpus, odla³em paliwo i chcia³em jak najszybciej siê przekonaæ ile wart jest karmelek. To fakt, ¿e bardziej wygl±da³o to jak niedorobiony wulkan, albo ¶wiêca dymna (bo jak to przy karmelu, dymu trochê by³o Wink ), ale przecie¿ lojalnie uprzedza³em, ¿e nie jest to typowy silnik Cool. ¯eby nie wyj¶æ na kompletnego ³osia, to powiem, ¿e silniki ju¿ wcze¶niej robi³em (o czym na pocz±tku tematu Very Happy), ale by³y to ma³e silniki na PCz.

No a teraz co¶ na obrone fruktozy Wink. Cenê ma podobn± do glukozy i jest prawie tak samo ³atwo dostêpna (dosta³em j± w pierwszym hipermarkecie), a mimo to nigdzie nie mo¿na znale¼æ choæby jednego zdania na temat takiego karmelka. Baaa, ludzie pisz± o sorbitolu (który nie ³atwo dostaæ), czy nawet o ksylitolu (jako¶ tak Wink), który kosztuje 60 z³/kg! Potem poczyta³em o karmelizacji i jak siê dowiedzia³em, ¿e niedoceniana fruktoza topi siê w oko³o 100*C to wiedzia³em, ¿e chcê go wypróbowaæ Razz. Tutaj musze podziêkowaæ MIRROR'owi za to, ¿e zrozumia³ mojego ducha odkrywcy. Pos³u¿ê siê tutaj dobrze znanym przyk³adem Edisona, który wypróbowa³ ponad tysi±c róznych ¿arników zanim uda³o mu siê wynale¼æ ten jedyny: "Po tysi±cu prób z koñskim w³osiem, w³asnymi w³osami, w³óknami kokosowymi, s³om±, ¿y³k± wêdkarsk± i drewnem, Edison u¿y³ w³ókna wêglowego. Wreszcie siê uda³o. ¯arówka za¶wieci³a 19 pa¼dziernika 1879 r. i zgas³a po 40 godzinach. Wbrew popularnemu przekonaniu, Thomas Edison nie wynalaz³ ¿arówki, tylko dopracowa³ istniej±c± ju¿ ideê.." - cytat z http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,3829185.html. Tak wiêc widaæ mo¿emy sobie teoretyzowaæ, które karmelki s± dobre, a które bee, ale i tak wszystko siê sprowadza do tego, ¿e kto¶ kiedy¶ bêdzie musia³ ka¿dy z nich wypróbowaæ. Jak sami widzicie karmel na fruktozie nie powala szybko¶ci±, ale warto by³o spróbowaæ Smile. Dla pewno¶ci jutro zabiorê siê za zrobienie kilku silników na karmelu klasycznym i kilku na fruktozowym. To powinno rozwiaæ wszelkie w±tpliwo¶ci tych, którzy podobnie jak ja pytali: a czemu nie robicie na fruktozie? Laughing respect for all

_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Gotherd



Do³±czy³: 17 Sty 2008
Posty: 19

PostWys³any: Czw Mar 06, 2008 7:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale ja nie chcê w tobie gasiæ zapa³u odkrywcy Rolling Eyes . Chodzi mi tylko o to ¿e najpierw trzeba porobiæ trochê normalnych karmelkowych silników, a potem dopiero kombinowaæ.. Poza tym co da³ ci ten test? Poza d³ugo spalaj±cym siê karmelkiem? To wogole mia³o kana³? Czekam na testy silników, a nie "silników" Wink Wink

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
kastor



Do³±czy³: 03 Sty 2008
Posty: 64
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw Mar 06, 2008 8:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziêki temu testowi wiem, ¿e fruktoza nadaje sie jedynie do s³odzenia herbaty Wink. Je¶li chodzi o ten felerny 'silnik' to ¿eczywi¶cie powinienem powiedzieæ, ¿e to raczej test paliwa, a nie silnik. Je¶li chodzi o kana³ to oczywi¶cie zrobi³em, nawet przez ca³± d³ugo¶æ, wiêc to wszystko ¶wiadczy o tym jak kiep¶ciutkim paliwem jest cukier owocowy. Prawdziwy Silnik (bez ' ' , i przez du¿e S) zrobiê na weekend. Tutaj skorzystam z Twojej rady dotycz±cej korpusu z pcv. Wykonanie bêdzie ³atwiejsze, wiêc czemu nie Wink. Tylko b³agam, nie mówcie, ¿ebym zakopa³ w ziemi... sam bêdê pamiêta³ Razz, pozdro
_________________
Pirotechnika to nie zbieranie znaczków...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony 1, 2, 3  Nastêpny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP