Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szelka kulista - projekt obudowy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Fajerwerki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DNF



Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 141
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob Sty 06, 2007 9:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stuf no polkule piekne. Widze ze kazdy co chce zaczac w szelkach rozmawia z panem Artpim..Smile W swoim czasei tez sporo meczylem. Tylko nie napisales kilku waznych rzeczy. Czy przy robieniu "kwiatkow" uzywales jakiegos szablonu, dochodziles probami czy rysowales ze wzorow co podal Felu?
No i druga sprawa to odciskanie. Zrobic forme to nie problem. Gorzej wyglada sprawa stepla ktory jak wiadomo musi miec mniejsza srednice.
Chyba ze Ty dociskasz palcem wszystko..Smile
Pozdrawiam
DNF

_________________
"Kochajcie wróbelka, dziewczęta,
kochajcie, do jasnej cholery."

K. I. Gałczyński
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
stuf



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 82
Skąd: warszawa

PostWysłany: Sob Sty 06, 2007 12:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie akurat korzystałem ze wzorów Hacka. A sam szablon rysowałem w corelu draw. Te pólkule dociskałem palcem bo musiałem miec forme na stepel (Palce bolą do tej pory Sad ). Stępel jest z tego samego materiału co kopyto. W srodku jest zatopiona stalowa śruba Jeśli chodzi o praskę korzystam z wiertarki stołowej Laughing (wkrecam w futro ową śrubę). Wkrótce zajmę sie produkcja korpuskow 3' ta samą metodą. Tylko jakoś nie mogę znaleść nigdzie odpowiedniej kuli do odcisnięcia w kopycie Sad
pzdr.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
felu82



Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 10
Skąd: MAŁOPOLSKA

PostWysłany: Sob Sty 06, 2007 7:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stuf napisał:
Nie akurat korzystałem ze wzorów Hacka. A sam szablon rysowałem w corelu draw.


Sorki ale To ja zacząłem od wzorów jak je narysować a Hack to przerobił, więc od kogo ściągałeś??

Poza tym, kopyto masz ładne i półkule są OK!!

Moje szelki mają korpusy o grubości od 1 do 2 mm, a oklejam je o 2 mm więcej, TAŚMAMI DO KAS FISKALNYCH....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
stuf



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 82
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Sty 08, 2007 11:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już po testach Smile
Jak to zwykle bywa nowe wnioski..

Ale wpierw pare fotek:

Produkcja szelki 71 mm (prasa):




Wygląd po oklejeniu 10 minut przed startem Wink :





Oraz wyglad po zebraniu szczątek (niestety nie znalazłem wszystkiego Sad ):


I to właśnie z tego rozrywu jestem niebywale dumny z siebie i tu wielki ukłon do ludzi którzy mi pomogli a w szczególności Artpi'ego (bardzo cieprliwy człowiek Wink )

Rozryw był imponujący. Powstała olbrzymia kula (pierwszy raz mi sie to udało osiągnąć i jestem pewien że bedzie to powtarzalne). Gwiazki w środku Delay Glitter oraz Silver Wave (oba rodzaje primerowane H3) zapalność myślę że 100% Twisted Evil Burst H3 + 3,5 g FB (w torebce).

pozdrawiam i czekam na ostrą krytyke i wnioski Wink

_________________


Ostatnio zmieniony przez stuf dnia Pią Sty 19, 2007 3:34 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Tetrazen



Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 38
Skąd: z nitrozwiązku

PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 12:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja polecam inną metodę, mam wrażenie że jest łatwiejsza (nie trzeba tracić czasu na wycinanie siatki):


Jak widać na załączonym obrazku:
1) wycinam z szarego papieru do pakowania kwadraty, a następnie ośmiokąty (można to pominąć) (tu ważna jest jakość papieru - najlepszy jest taki który ma w strukturze takie prążki)

2) nacinam promieniście do środka z każdego boku

3) wycinam ze zwykłej gazety ośmiokąty j.w. (bez nacinania do środka)

Do formy wklejam na wikolu najpierw 3 warstwy szarego papieru, potem 5 warstw gazety i 2 warstwy szarego, dociskam palcami. Po wysuszeniu obcinam do równej połówki (zaznaczone mazakiem) i prostują bo trochę się wypacza Very Happy

Po dojściu do wprawy można zrobić w mniej niz 5 min. jeden korpusik (połówkę). Fragmentacja wg mnie jest bardzo dobra - nie rozrywa np. wzdłuż lini siatki bo struktura jest bardzo jednolita.

niebawem ciąg dalszy...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
stuf



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 82
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Sty 09, 2007 1:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No sposob dobry jak kazdy inny Wink Jeśli chodzi o rozryw - postaraj się wrzucić fotki resztek. Co do czasu pracy to bede polemizował i obstwał przy swojej metodzie. Ja jedna połowkę z wycięciem ręcznym i wyschnięcięm 3 warstw robie także 4 - 5 minut. Aktualnie poszukuje wykonacy wykrojnika wzoru. Wtedy to już prawię masówka Wink
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
stuf



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 82
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią Sty 19, 2007 3:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chciałem jeszcze się pochwalić swoimi materiałami produkcyjnymi:



Kilka gotowych korpusów, ze 350 tekturek, no i samo urządzonko do produkcji jak wyzej Wink

Wykonanie jednej połówki zajmuje dokladnie 30 sekund Smile
pozdrawiam.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
npiro



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 46

PostWysłany: Pią Sty 19, 2007 4:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

stuf napisał:
Wykonanie jednej połówki zajmuje dokladnie 30 sekund Smile
pozdrawiam.

30 + rysowanie i wycinanie szablonu Razz

//Damian. Nie musisz cytować całej wypowiedzi bo to nie można nazwać już cytowaniem tylko kopiowaniem posta. Odpowiadasz na fragment dotyczący czasu wykonania połówki... korpusu, więc tylko ten wyciąłem. Nie jestem jakoś strasznie zły na ciebie ale chcę propagować poprawne "cytowanie". Dzięki temu oszczędzamy bazę oraz zmniejsza to czas ładowania strony, nie każdy ma łącze stałe.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
stuf



Dołączył: 03 Paź 2005
Posty: 82
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią Sty 19, 2007 5:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

npiro jak pisze 30 sekund to chyba wiem ile to jest Razz Szablonu nie rysuje.. szablon odbieram wyciety z introligatornii gdzie jest mój wykrojnik. To kosztuje psie pieniądze.
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
klim



Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 34
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon Kwi 16, 2007 9:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam. Napisze może troche nie na temat, bo nie chodzi tu o budowę kuli ale myśle że tu powinno się to znaleźć. Myślałem myślałem i wpadłem na pomysł wykożystania do szelki kulistej takich oto piłek. Pewnie nie są tak mocne jak grube papierowe szelki, ale można by to czymś okleić i je wzmocnić. Pszemawia do mnie cena no i nawet fajna średnica. Popatrzcie sami i oceńcie.
http://www.allegro.pl/item184998523_pilki_do_basenu_6_kolorow_102_szt_baloniki_.html
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Kacper



Dołączył: 17 Maj 2003
Posty: 179
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2007 3:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Takie piłeczki są wykonane z polietylenu lub polipropylenu więc na korpus szelki nie bardzo się nada. Mają bardzo chude ścianki, nie da się ich kleić tylko da sie zgrzewać do tego niema mowy o dobrej fragmentacji takiego korpusu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
maciek888



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 21

PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 9:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Zrobiłem półkule w/g tego co napisał Hack 23.paż. 2006 i wyszło mi coś takiego (dla przykładu z blachy alu.)


Dopiero po pewnych modyfikacjach udało mi się zlikwidować te szczeliny.
Maciek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Arkadiusz
Gość





PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 1:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maciek888 napisał:
....Zrobiłem półkule w/g tego co napisał Hack 23.paż. 2006



Jestem "lekko" nie w temacie, może więc nie zaskoczyłem w pełni ale nie lepiej kupić chochle do zupy i odciąć wajchę Question






Są różne wymiary tego "sprzętu", od 0,07 do 2 litrów Wink

Pozdr. A
Powrót do góry
Nostra



Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 200

PostWysłany: Wto Lis 27, 2007 1:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to ma być jako korpus, ten metalowy to pewnie jako główny szablon pod prase do wycinania?

czyli nie w temacie Smile))

Arkadiusz --> No. Jako główny szablon Smile

_________________


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maciek888



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 21

PostWysłany: Pon Gru 03, 2007 4:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
W poprzednim poście chciałem tylko pokazać niedoskonałość tamtej metody wykreślania półkuli w rozwinięciu.

Pokażę formę jaką ja zrobiłem niewielkim kosztem i niewielkim nakładem sił,

Forma odlana z aluminium pozwala na prasowanie w podniesionej temperaturze co wydatnie przyspiesza wiązanie kleju. Stosuje wikol.
Dość ważna jest jakość tektury, która musi dobrze przyjmować klej.
Tu dwie warstwy litej tektóry o grubości ok. 0,9mm
,


Podkreślam że forma odlana w w domowych warunkach i bez obróbki maszynowej, tokarki itp.
Zainteresowanym chętnie wyjaśnię co i jak Smile


Pozdrawiam,
Maciek
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wiktor



Dołączył: 28 Sie 2003
Posty: 120
Skąd: z PiroChem

PostWysłany: Pon Gru 03, 2007 6:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maciek888 napisał:
Witam,
W poprzednim poście chciałem tylko pokazać niedoskonałość tamtej metody wykreślania półkuli w rozwinięciu...
Maciek



No nareszcie ktoś pokazał coś innowacyjnego Very Happy Z chęcią poczytam o tej Twojej metodzie odlewania Smile zwłaszcza iż interesowała mnie kiedyś forma z metalu jednak na 3" to koszt ok 350zł. Sad. Jeśli twoja forma jest precyzyjnie dopasowana i posiadasz prace no możliwe iż nie będziesz musiał precyzyjnie wycinać słoneczników, dokładniej na myśli mam okrąg zewnętrzny.

Pozdrawiam
Wiktor

P.S niebawem pod nickiem będziesz miał jedną więcej Wink

_________________
Znów w branży Wink Molinos de bolos Very Happy Strzelaj szelki będziesz wielki Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
B@rtek



Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 6
Skąd: z TG

PostWysłany: Pon Gru 03, 2007 8:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gratulację wspaniałej formy, z niecierpliwoscią czekam na dokładny opis wykonania takiej matrycy ze stęplem.
Ciekaw jestem ile taka forma potrafi wytrzymać.

Gdyby było takich userów więcej, to byłoby piękne, prawie że do forum APC byśmy sięgali Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Piroman2



Dołączył: 12 Maj 2002
Posty: 830
Skąd: z moździerza ;)

PostWysłany: Wto Gru 04, 2007 1:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świetna robota, można zazdrościć takiej formy.. po prostu miodzio Very Happy
Tektura to faktycznie ważna rzecz, zarówno grubość jak i powierzchnia, szara taka co dobrze wchłania klej jest najlepsza, kiedyś jeszcze miałem taką co miała na sobie taką jakby cieniutką folię brązową i musiałem to ściągać, bo z tym czymś się zdecydowanie gorzej kleiło.
P2

_________________
Szelka jest małym nasionkiem, z którego na niebie wyrasta piękny kwiat.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Hack



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 341

PostWysłany: Wto Gru 04, 2007 4:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo ladna praca.
Co do wykreslania to przewidziane jest to na kilka warstw papieru i moim zdaniem powinno pasowac.Dlaczego wyszlo Ci tak jak wyszlo to nie wiem.
Najwazniejsze, ze udalo Ci sie zrobic fajna forme, dzieki ktorej kilka warstw sprasuje sie z klejem mocno.

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maciek888



Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 21

PostWysłany: Wto Gru 04, 2007 7:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Miło mi że jest zainteresowanie moim pomysłem i że został doceniony Smile
Postaram się w skrócie wyjaśnić jak można zrobić to tak jak ja to zrobiłem.

1.Piec
Najprostszy piec w którym da się roztopić alu (700 C)można zrobić z dwóch, a właściwie trzech doniczek. Mniejszą z nawieconymi wieloma otworami wkłada się do większej do której trzeba doprowadzić powietrze np. z suszarki w przypadku małego zestawu.
Mniejszą doniczkę wypełniamy paliwem, dla alu wystarczy nawet miał, ale jak ktoś chciałby topić mosiądz to już koniecznie koks i dużo powietrza.
Do środka wkładamy tygiel ze złomem aluminiowym, nakrywamy trzecią doniczką, najlepiej bez dna i czekamy.
2.Tygiel
Na dwa trzy razy wystarczy zwykły garnek, na więcej to najlepiej dno z gaśnicy śniegowej. Można jeszcze zakupić tygiel grafitowy Smile
3.Surowiec złom aluminium
Jak ktoś nie ma w piwnicy lub garażu to polecam skupy złomu, szroty itp. Skupują po 4 zł, to pewnie mogą sprzedać po 8.
Najlepszy dla nas złom to odlewy-siluminy, może być też innego rodzaju blachy, pręty, przewody, podobno tłoki źle się "leją"
4.Surówka
Jak już mamy gotową surówkę to można dodać trochę soli kuchennej, taki najprostszy topnik, moim zdaniem mało skuteczny, podobno jakieś sole strontu i fluorki się nadają.
Mieszamy najlepiej brzozowym patykiem żeby wszystki zanieczyszczenia wypłynęły na wierzch, a wtedy wygarniamy je z całym kożuchem.
5. Materiał na formę
Piasek formierski
Gips dentystyczny (trzeba wypalić), zwykły nadaje się średnio, a szpachlowy to już wcale.
Piasek kwarcowy z dodatkiem szkła wodnego, nie próbowałem ale chyba to jeden z lepszych sposobów. Trzeba dobrze wysuszyć, a nawet wypalić.
Cement, długo schnie.
6.Wiertło kołowe

Jak ktoś wie jak wygląda wiertło "piórkowe" do drewna to będzie łatwiej zrozumieć.
Pręt stalowy fi 8mm, nacięty wzdłuż na odcinku większym niż średnica wierconej półkuli, przewiercony pośrodku nacięcia i tu zamocowane koło z blachy gr. ok. 1 mm.
Koło można wyciąć nożycami, a potem zamocować w pręcie i kręcąc zbliżone do szlifierki uzyskać bardzo ładne koło.
Trzeba zrobić zawsze po dwa w komplecie, nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego Smile
7.Forma stempla
Prosta sprawa, odlewamy z materiału na formę np. gipsu kawałek w którym wiercimy po podeschnięciu otwór prowadzący fi 8mm, a następnie mniejszym wiertłem kołowym zagłębienie o minimalnej głębokości połowy średnicy koła.
Forma musi być idealnie sucha, bo inaczej będą robić się pęcherze.
8.Matryca to już trochę zabawy.



Ja Wylałem kawałek gipsu do ramy o gr. 8cm i wymiarach 30/30 cm i w tym w podobny jak wyżej sposób wywierciłem cztery zagłębienia kołami o większych średnicach z czterech kompletów.
Głębokość zagłębień musi być równa połowie średnicy koła.
Forma została wysuszona i polakierowana.
Dopiero w niej można odciskać lub odlewać właściwą formę która będzie miała kontakt z roztopionym metalem.
Mamy już dno drugiej formy, więc czas na boki, może to być kawałek blaszanej rury równo ustawionej na dnie formy, można też wykonać takową przez oblanie gipsem rury np. z PVC.
Składamy to razem i gotowe, jak wyschnie.

Obie formy tj. stępel i matryca stawiamy na równej powierzchni i możemy zalewać.

UWAGA Roztopiony metal to nie przelewki, jeżeli forma jest mokra może kipieć, a nawet zostać wyrzucony przez parę.

Jak wszystko zacznie krzepnąć, można zacząć studzić wodą. Formy gotowe. Wiertarka ze szczotką z z papieru i możemy przystąpić do wykańczania finalnego.
Najważniejsze jest dokładne wykonanie form do odlewania.

Jeżeli napisałem coś co może się nie podobać zawodowym odlewnikom to ich przepraszam, ja do nich nie należę, więc mogłem się w paru miejscach pomylić.
Napewno coś pominąłem, jak coś to pytajcie o szczegóły których nie podałem.
Acha i jak mi się uda to wkleję odpowiednie zdjęcia w odpowiedzie miejsca, tylko muszę je zrobić.
Na zakończenie dodam że w praktyce jest to łatwiejsze niż może się wydawać.

Dołożyłem kilka zdjęć, żeby było łatwiej zrozumieć Smile

Pozdrawiam
Maciek


Ostatnio zmieniony przez maciek888 dnia Czw Cze 12, 2008 6:44 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Fajerwerki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP