Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SRKW K-300

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adibeat



Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 101
Skąd: Ozorków

PostWysłany: Sob Lis 24, 2007 10:59 pm    Temat postu: SRKW K-300 Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich Smile

jakiś czas temu rozpocząłem pracę nad własnym SR.
pierwsze próby stateczne dały raczej pozytywne rezultaty:
1. paliwo ma moc
2. patrz punkt pierwszy
problemem była wytrzymałość korpusu. podczas pierwszej próby z jednym ziarnem zatyczka i dysza wytrzymały. przepalił się korpus.
podczas drugiej próby puściła zatyczka. 3 cm gipsu wzmacnianego 3 śrubami.
po wyciągnięciu wniosków wzmocniłem korpus silnika. efekt:
żywotność silnika wzrosła... ale minimalnie, pozwalając rakiecie opuścić wyrzutnie.
dnia 23 listopada o 7.45 ze Stanowiska Startowego w "niebiosa poszybowała" rakieta Testowa Athena II. Athena odbyła dwa loty na silnikach komercyjnych klasy "D" w 2005 roku.

Wzlot:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6b4a44925f145b9b.html

Chwila po awarii: (widać wyrzucony przez ciśnienie stożek)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c299d1502cbf7be4.html

dynamiczny lot:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd681e26a6d93230.html

przebieg testu:
1. zapłon
2. wzlot, wieża czysta
3. przepalenie korpusu silnika w jego środkowej części (5x5 mm),
gazy wylotowe wyrzucają stożek rakiety, utrata stabilizacji
4. puszcza zatyczka.
5. rakieta rozdziela się na dwie części, silnik pracuje, rolę dyszy przejęła nieistniejąca zatyczka.
6. szczątki rakiety uderzają o ziemię.

wnioski:
paliwo jest dobre
korpus silnika wymaga wzmocnienia




Dane
SRKW K-300 Silnik Rakietowy Konstrukcji Własnej | Karmel | masa silnika 300 gram
waga:
300 gram
dysza:
gips, metalowy pierścień zapobiegający erozji średnicy kanału w dyszy
wzmocniona dwiema śrubami, końcówka rury pcv zagięta wrzątkiem
zatyczka:
gips, wzmocniona śrubami
długość silnika 23 cm, szerokość 3.7 cm
paliwo Karmel 35/65, 3 ziarna, spalanie kanałowe.

wkrótce odbędzie kolejny test silnika.

_________________
Zwiezdoczka - Bohater Podniebnych Szlaków 2006 -04.11.2008
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
heksogen pl



Dołączył: 09 Cze 2004
Posty: 157
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie Lis 25, 2007 9:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gips kompletnie nie nadaje się na dysze i zatyczki. Spróbuj ceresit CX-5, a silniczki nie będą się rozpadać. Korpus silnika z czego jest ? PCV ? Uważaj też na zbrojenie elementów z zaprawy śrubami - trzeba takie zbrojenie zalewać bardzo rzadką zaprawą żeby dobrze związała wokół śrub - zatyczki lubią rozlatywać się na dwa kawałki w tym miejscu
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP