Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problemy techniczne wiekszych silników >300 g paliwa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marchewka



Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 5

PostWysłany: Pon Maj 14, 2007 11:00 pm    Temat postu: Problemy techniczne wiekszych silników >300 g paliwa Odpowiedz z cytatem

Jak wiadomo (a przynajmniej z moich doświadczeń wynikło) w silnikach wiekszego kalibru nie możliwe jest zastosowanie wiekszości rozwiazań technicznych stosowanych w małych silnikach rakietowych. Np. W małych silniczkach modelarskich erozja gipsowej dyszki jest znikoma i praktycznie nie ma wpływu na działanie silnika w wiekszych zaś zastosowanie gipsu (lub cementu) wiąże sie z praktycznie całkowitym rozdmuchaniem dyszki i utratą ciągu. Materiał musi być odporniejszy przede wszystkim termicznie. Ja rozwiazałem ten problem: stosując "klej do pieców" po ukształtowaniu dyszy "przytwierdzam" ją do ścianek przy pomocy śrub. Drugim problemem okazał się karmel. W proporcji 65:35 odlew łatwo pęka, za szybko zastyga co doprowadzało do eksplozji silników Najlepsza proporcja: 50:50. W jaki sposób Wy rozwiązaliście problemy swoich wiekszych silników?
_________________
rejestrujcie się http://www.plemiona.pl/262243.html

wypasiona gra Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwek



Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 7:48 am    Temat postu: Re: Problemy techniczne wiekszych silników >300 g paliwa Odpowiedz z cytatem

Marchewka napisał:
Materiał musi być odporniejszy przede wszystkim termicznie. Ja rozwiazałem ten problem: stosując "klej do pieców" po ukształtowaniu dyszy "przytwierdzam" ją do ścianek przy pomocy śrub.


Bez takich wynalazków.... na stożku

Marchewka napisał:
W proporcji 65:35 odlew łatwo pęka, za szybko zastyga co doprowadzało do eksplozji silników Najlepsza proporcja: 50:50. W jaki sposób Wy rozwiązaliście problemy swoich wiekszych silników?


A to ci dopiero proporcje a ja zawsze myślałem że skład paliwa uzależnia się w głównej mierze od ciśnienia jakie ma panować w komorze choć jest to wartość zmienna i zależy do wielu czynników lecz z grubsza trzeba się tego trzymać Wink co do pękania to Toffi Pinota

A tak w ogóle to proponuję poczytać a nie temat za tematem zakładać lub się gdzieś wpasować w tematykę już istniejącego tematu i czatować...

_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Marchewka



Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 5

PostWysłany: Wto Maj 15, 2007 9:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o dzieki za pomoc Smile dlatego przecież piszę w przedszkolu Wink bo jak czytam to tu nie ma konkretnych odpowiedzi tym bardziej ze wszystko jest zamknięte na tym forum Wink
_________________
rejestrujcie się http://www.plemiona.pl/262243.html

wypasiona gra Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Rakietowe przedszkole Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP