Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Silnik do rakiety ponadd德i瘯owej
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Maj 09, 2004 12:06 pm    Temat postu: Moje pierwsze testy z paliwami by PINOT Odpowiedz z cytatem

Witam

4 maja przeprowadzi貫m pierwsze pr鏏y silnik闚 z paliwem wg przepisu Pinot'a o Iw=220.
Masa paliwa 100 gram闚.
Jest to paliwo APAN-4 z lepiszczem pinolep(patent PINOTA)

Wida du膨 "moc" tych paliw.
Jedyn problemem, kt鏎y wyst徙i jest trudny zap這n.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Nie Kwi 10, 2005 1:57 pm, w ca這軼i zmieniany 2 razy
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pi Lip 16, 2004 9:57 pm    Temat postu: rury z laminatu epoxy+w堯kno szklane Odpowiedz z cytatem

Ciekawe,
Zawsze zwija貫m rury z laminatu epoksydowo - szklanego sam... a tu prosz. Od lat na rynku funkcjonuje producent, kt鏎y robi je w przer騜nych rozmiarach i wersjach...
http://www.izoerg.com.pl/produkty/kategorie/2/2.htm

Mam zamiar kilka kupic i przeprowadzi testy do zastosowania w projekcie hipersonal. Zostawi sobie to co najprzyjemniejsze...robienie paliwa i testy. Paskudn robot - zwijanie rur odpuszczam...

Tak, paliwko APAN-4 coraz blizej ostatecznego dopracowania...G這wny sk豉d gotowy, obecnie pracuj nad dodatkami poprawiaj帷ymi "kultur pracy". Testy trwaj...mam nadziej nied逝go pokaza w miar dopracowany, pracuj帷y silnik. Brakowa這 mi dobrych rur do test闚...ale wygl康a, 瞠 rozwi您a貫m problem..Wink

W zwi您ku z postem crave'a poni瞠j, dodam, 瞠 poprosi貫m o ofert na rury 32x3,0; 40x4,0 i 50x5,0, wkr鏒ce napisz co i jak

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum


Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Pi Lip 16, 2004 10:27 pm, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
crave



Do陰czy: 27 Wrz 2003
Posty: 481

PostWys豉ny: Pi Lip 16, 2004 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie wiesz ile kosztuj takowe rurki? jak b璠ziesz kupowa to popytaj a ceny takowych o r騜nych 鈔ednicach.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sro Lut 16, 2005 12:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i prosz....rakieta nadd德i瘯owa na karmelku sorbitowym. Zrobiona przez Nakk.....

http://www.nakka-rocketry.net/ckpho1.html

System pomiaru szybko軼i wykaza nieci庵這嗆, co Nakka interpretuje (chya s逝sznie jako przej軼ie bariery d德i瘯u). Autor 瘸逝je, 瞠 nie ma zdj耩...szkoda.

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Sob Lut 19, 2005 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PINOT napisa:
No i prosz....rakieta nadd德i瘯owa na karmelku sorbitowym. Zrobiona przez Nakk.....


Rakiet wykona Chuck Knight specjalizuj帷y si w budowie silnik闚 z paliwem karmelkowym w rurach PVC.
O jego osi庵mi璚iach w tym temacie pisze R. Nakka na swojej stronie.


Nie zmienia to jednak faktu, 瞠 Photo 1 - rakieta Chucka na karmelce, osi庵n窸a pr璠ko嗆 d德i瘯u.
Paliwo - "kopciuszek" (w przeno郾i i dos這wnie Very Happy ), a takie mo磧iwo軼i !!

Kluczem do sukcesu jest silnik klasy K 1000.

Oto parametry tego silnika:


a sama rakieta zbudowana by豉 w nast瘼uj帷y spos鏏:


Konstruktor wyposa篡 j w aparat fotograficzny typu Olympus Stylus Epic oraz aparatur pomiarow (altimetr).


W豉郾ie interepretacja danych z altimetru pozwoli豉 na stwierdzenie, 瞠 rakieta osi庵n窸a pr璠ko嗆 1M.

Rakieta przekroczy豉 pr璠ko嗆 d德i瘯u w 2 sekundzie lotu, tu po zako鎍zeniu pracy silnika.

CHUCK KNIGHT i jego rakieta PHOTO-1


Start rakiety PHOTO-1


I to tyle na ten temat.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Wto Kwi 10, 2007 8:26 pm    Temat postu: POWR紘 HIPERSONALA Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich, tych "starych" i tych "nowych", z kt鏎ymi nie mia貫m okazji dyskutowa na tym forum.

Zaczn mo瞠 od kr鏒kiego wyja郾ienia; wracam na forum, aby udowodni, 瞠 projekt Hipersonal jest do zrealizowania, nie umar, a prace nad jego nap璠em wci捫 trwaj, ba nawet osi庵n窸y punkt prze這mowy.

Jaki czas temu, kiedy "przych闚ek" ju troch podr鏀, wr鏂i貫m do bada moich paliw i silnik闚 rakietowych. Po kolei obrabia貫m i ko鎍zy貫m wszystkie rozbabrane projekty: silnik wielorazowy, paliwa "kolorowe", zastosowanie pinojeta jako regularnego paliwa rakietowego, badania nad paliwami, w kt鏎ych g堯wnym utleniaczem jest azotan amonu, nad stabilizowaniem fazowym azotanu amonu, wreszcie nad nowymi lepiszczami.

Jednym z wielu owoc闚 tych prac jest w pe軟i dopracowana, przetestowana wersja silnika wielorazowego osi庵aj帷ego 鈔edni ci庵 ponad 200N w czasie 1,6 sekundy nap璠zanego w pe軟i dopracowanym paliwem APAN_4N, kt鏎e w 50% sk豉da si z azotanu amonu.

Do rzeczy:

SILNIK: D30L200S
- rura 33,5x1,5 o d逝go軼i komory spalania 200mm ze stali nierdzewnej (o Re=min520MPa) z systemem zabezpieczaj帷ym przed losow fragmentacj w razie CATO
- dysza: toczona stalowa dysza LaVala, z wk豉dk grafitow w cz窷ci krytycznej
- zatyczka: toczona aluminiowa z mo磧iwo軼i umieszczenia zap這nu wewn徠rz;
- uszczelnienie: o-ring gumowy 30x3,0
- system mocowania: pier軼ie osadczy Segera
- izolacja termiczna korpusu: brak


PALIWO:
- APAN_4N (sk豉d na mojej stronie);
- szczeg鏊owy spos鏏 przygotowania nie zostanie opublikowany
- sk豉dniki paliwa: og鏊nodost瘼ne
- 4 ziarna po 46 mm d逝go軼i z kana貫m 9mm. Inhibitowane na powierzchni zewn皻rznej. Za spacery robi造 odcinki lontu visco 3mm.
- Masa paliwa: 165 gram
- g瘰to嗆 paliwa w stosunku do teoretycznej: 96%
- Kn w czasie testu: 325-382
- stopie ekspansji dyszy: 4,7

TEST Klatka co 0.2s:


- czas spalania: 1,8-2,0 sec
- czas ci庵u 1,6 sec
- warto軼i szacowane:
CIAG MAX: 242 N
CI: 吐EDNI: 220 N
IMPULS CALKOWITY: 390 NS (Klasa I)
ISP : 240 s
a = 0,017 in/sec
n = 0,38


DZIAxNIA PLANOWANE:
- Wykonanie dysz z tytanu (wykonane z Ti4Al)
- Wykonanie korpusu silnika D30L200 z Aluminium typ 2007 o Re=400 MPa (prawie wykonane);
- test statyczny lekkiego silnika zawieraj帷ego ww elementy - tym razem z izolacj termiczn (Plan);
- test lekkiego silnika na hamowni (Knod - je郵i znajdzie czas:));
- Wykonanie silnika D40L250C (z laminatu epoksydowo szklanego) - Plan;
- Testy statyczne D40L250C z 300-350 gram paliwa APAN_4N.

Mimo mojego ca趾owitego braku aktywno軼i na Forum b璠 si stara w miar na bie膨co informowa o post瘼ach prac nad silnikiem do Hipersonala oraz bra udzia w dyskusji na jego temat. O pozosta造ch moich testach i badaniach mo積a czyta na mojej stronie.

Pozdrawiam,
PI

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Wto Kwi 10, 2007 8:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ps, patrz帷 na wynik testu powy瞠j ( z przekroczenia bariery d德i瘯u) nasz豉 mnie tak my郵, 瞠 wydaje si nieprawdopodobne, aby rakieta przekroczy豉 barier d德i瘯u PO ustaniu pracy silnika. Kiedy zanika ci庵 rakieta mo瞠 ju tylko zwalnia...
_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Hack



Do陰czy: 15 Cze 2006
Posty: 341

PostWys豉ny: Wto Kwi 10, 2007 9:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

MIlo widziec taka technologie na forum.
Jeden z ciekawszych projektow.
Padlo tu stwierdzenie, ze po zakonczeniu pracy silnika predkosc nie moze wzrosnac.TAk, ale nie mozna pomylic czasu pracy silnika z czasem reakcji chemicznej palenia sie paliwa.
Zobrazuje to badaniami na hamowni paliw typy ZAS5P-2
oto wykres cigu w funkcji czasu:


pod nim nizej taki komentarz:
"The chemical reaction is probably finished after 0.3s. This is the top of the curve. If this is the case than we come to burning rates of 9 to 11.5 cm/s. These values are comparable with similar tests."

parametry dla takiego ukladu:

Propellant grain 2239 g (monoblok)

Composition propellant Zn :64.5%, S : 25.5%, Al : 10 %

Type of grain cigarette

dimensions length : 251 mm , diameter : 53 mm

Density grain 3.442

Mass ignition powder 92 g

Composition ignition powder Zn : 75 % : S : 25 %

Length motor chamber 300 mm

Dimensions nozzle Dc(sr. wyjsciowa) : 56 : Dt : 8 mm ; De : 44 mm

coating

1 layer of textile tape; 1 layer of glass fiber polyester: 1.5 mm

Web thickness 2 mm

Material case steel

badania "VRO"

widac wyraznie, ze wyplyw gazow po ukonczeniu reakcji jest proporcjonalny w "druga strone" wystarczy porownac pole obrysu tego wykresu przed i po 0,3 s.Zrobilem to metoda planimetryczna i wyszlo mi 0,52! Czyli polowa wartosci to wartos po ustaniu rekacji chemicznej.
Napewno paliwa z mniejsza predkoscia palenia sie paliw maja tez inna charakterystyke tego zjawiska ale powiazane jest ono szczegolnie z:
-predkoscia palenia sie paliwa
-zacisku (defacto sredniczy krytycznej dyszy w stosunku do ponizszej objetosci)
-objetosci "zwalnianej" przez ziarno paliwa(defacto gestosci paliwa)

Scisliwosc gazow poreakcyjnych jest ogromna, to wytlumaczenie zjawiska.

pozdrawiam

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Kwi 10, 2007 10:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hack napisa:
.......pod nim nizej taki komentarz:
"The chemical reaction is probably finished after 0.3s. This is the top of the curve. If this is the case than we come to burning rates of 9 to 11.5 cm/s. These values are comparable with similar tests."

Scisliwosc gazow poreakcyjnych jest ogromna, to wytlumaczenie zjawiska.


Mnie ten angielski komentarz ( przet逝maczy貫m sobie na ru ) tylko wprawi w 鄉iech Exclamation Wink . Jak ustaje reakcja chemiczna => ustaje spalanie paliwa => ustaje ci庵.


圭i郵iwo嗆 gaz闚 poreakcyjnych jest taka sama jak tych reakcyjnych ( mog si r騜ni sk豉dem ) a w og鏊e dla uk豉du Zn/S/Al mamy bardzo ma這 gaz闚 wi璚 ipmuls tego paliwa jest niski poni瞠j 70 sek.

Po zako鎍zeniu pracy silnika czyli wypaleniu si paliwa ciagu praktycznie ju nie ma, koniec kropka. To, 瞠 gazy jeszcze przez u豉mek sekundy opuszcz silnik to oczywiste ale wk豉d w ciag jest ju 郵adowy. ζtwo to policzy ale jutro to zrobi.

A w og鏊e to SR budujemy dla siebie ( czasami bardzo pi瘯ne w pracy ) i dla innych ( bywa, 瞠 te pi瘯ne w pracy ) i trzeba to silnie rozgraniczy bo to dwa r騜ne 鈍iaty Wink


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Hack



Do陰czy: 15 Cze 2006
Posty: 341

PostWys豉ny: Wto Kwi 10, 2007 11:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale wyniki badan sa jednoznaczne.Moja interpretacja chyba prawidlowa.Extremenlny przyklad to objetosc powiedzmy 10dm3 w ktorej zachodzi reakcja uwalniajaca gazy a wylot np. 1 mm2. W power lab jeden gosc robil cos w rodzaju spud guna w taki sposoob: mieszanke spalal w objetosci jakiegos bloku stalowego po czym zaworem kulowym wprowadzal cisnienie do komory przejsciowej, odlaczal calosc i strzelal-troche inna bajka, dodalem na marginesie wypowiedzi.

ISP dla tego paliwa 67, to rekord jak dotychczas. Filmik z lotu rakietki na tym paliwie i technologie paliwa na CS2 dodam w innym temacie tylko go zminimalizuje;/

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pon Kwi 16, 2007 7:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hack napisa:

Pad這 tu stwierdzenie, ze po zakonczeniu pracy silnika predkosc nie moze wzrosnac.TAk, ale nie mozna pomylic czasu pracy silnika z czasem reakcji chemicznej palenia sie paliwa.


Oczywi軼ie, 瞠 czas trwania ci庵u jest zawsze d逝窺zy od czasu spalania paliwa w komorze silnika.
Przecie potrzebny jest czas na wyr闚nanie si ci郾ienia w silniku i ci郾ienia otoczenia.
S to u豉mki sekundy, ale zawsze. Na poparcie prosz sprawdzi to w arkuszu kalkulacyjnym Nakki.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Pon Kwi 16, 2007 7:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzeczywi軼ie, chyba wyrazi貫m si nieprecyzyjnie...trudno mi sobie wyobrazi, 瞠 gazy rozpr篹aj帷e si po spaleniu paliwa s w stanie przebi barier d德i瘯u. Nawet je郵i rozpr篹enie trwa po這w czasu pracy silnika, trzeba pami皻a, 瞠 efektywno嗆 dzia豉nia gazu spada bardzo gwa速ownie wraz z ci郾ieniem.
Nie mog te da wiary temu, 瞠 po wypaleniu silnika (2 sek) rakieta przekroczy豉 barier d德i瘯u i na dodatek utrzyma豉 t pr璠ko嗆 przez blisko sekund (linia wykresu powraca do normalnego poziomu po 2.9 sek). Raczej wygl康a mi to na jakie rozszczelnienie obudowy rakiety albo jaki efekt zwi您any z przeci捫eniem podczas wyhamowywania

_________________
Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pon Kwi 16, 2007 2:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

"At Mach 1 velocity the pressure wave forms a shock wave, which is heard as the familiar sonic boom. How this compression interacts with the dynamics of the rocket and the altimeter is not clear, but the affects are clearly seen. Once the rocket transitions back to subsonic flight, the normal recording of the altimeter resumes."

Mam wra瞠nie, 瞠 rozmawiamy o dw鏂h r騜nych sprawach Very Happy

A powracaj帷 do tematu, to ciekawe jestem jak to b璠zie w naszym HIPERSONALU.

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Kwi 16, 2007 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa:
....To, 瞠 gazy jeszcze przez u豉mek sekundy opuszcz silnik to oczywiste ale wk豉d w ciag jest ju 郵adowy. ζtwo to policzy ale jutro to zrobi.


Nie mam czasu na bardziej dok豉dne szacunki ale ta dok豉dno嗆 jest niepotrzebna.

Z 1 g paliwa mamy od 500 do 1000 cm3 gaz闚 w zalezno軼i od sk豉du paliwa. We禦y paliwo na AP i przyjmijmy V = 800 cm3 / 1 gram paliwa.

W Strusiu mam obj皻o嗆 komory silnika ( z paliwem ) 50 cm3. Pod koniec palenia gaz zajmuje 50 cm3.
Za堯禦y proces rozpr篹ania izotermiczy , w rzeczywisto軼i jest adiababtyczny ale r霩nice nie b璠 przekaracza造 kilku %.

P1V1= P2V2 st康

P2/P1 = V1/V2 czyli jak obj皻o嗆 gazu zmniesjzymy 10 razy to ci郾ienie jego wzro郾ie 10 razy.

W czasie np. T1 mamy koniec palnie si paliwa. W silniku w moment T1 mamy wi璚 gaz pod ci郾ieniem np. 10 atm w obj皻o軼i 50 cm3. Rozpr篹a si on w procesie izotermicznym do ci郾ienia 1 atm czyli do obj皻o軼i 500 cm3.

Ale z 1 g paliwa mamy 800 cm3 gazu wi璚 500 cm3 gazu mamy z 0,6 grama paliwa. W Strusia wchodzi 63 gram paliwa. Wi璚

0,6/63 x 100% = 0,95 %.


Czyli ilo嗆 gazu zgromadzona w silniku w momecie wypalenia si paliwa pochodzi od maks. 1 % paliwa. Wk陰d tego rozpr篹aj帷ego si gazu w ca趾owty impuls silnika b璠zie wi璚 poni瞠j 1 %, poniewa gaz ulatuj帷 z silnika szybko obni膨 swoje ci郾ienie poniewa strumienia gazu ju nic nie zasila ( paliwa nie ma ).

Reasumuj帷. Mo積a robi ca趾iem dobre silniki i g...o wiedzie o co w tym wszystki chodzi Wink


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Wto Kwi 17, 2007 7:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa:
Reasumuj帷. Mo積a robi ca趾iem dobre silniki i g...o wiedzie o co w tym wszystkim chodzi Wink


M闚isz tu o Chi鎍zykach - prawda? Wink

Pozdrawiam Very Happy
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Kwi 17, 2007 7:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ksard napisa:
...M闚isz tu o Chi鎍zykach - prawda? Wink



O tym wpisie co podal Hack ,瞠 [...]polowa wartosci to wartos po ustaniu rekacji chemicznej[...] a chodzi o warto嗆 ciagu.

Nie wiem na jakiej stronie www jest ten wykres ale zak豉dam, 瞠 umie軼i jego kto kto sporo si ju m璚zy nad silnikami i ma jakie sukcesy Wink .

Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Hack



Do陰czy: 15 Cze 2006
Posty: 341

PostWys豉ny: Wto Kwi 17, 2007 8:45 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wykres pochodzi z belgijskiej strony http://www.vro.be .NAwet jesli pogrzebac to jest na tym forum.

Wyliczenia Arka dla paliwa i objetosci w strusiu sa jak najbardziej odpowiednie.PRzeypadek przeze mnie opisany to szczegolny przypadek "ciagu balonowego" czyli pozostalosci gazow po ustaniu zasadniczej reakcji chemicznej.
Jeszcze jedna uwaga, inna reakcja zachodzi jeszcze po opuszczeniu komory spalania, dopalanie sie zachodzi w wyjsciowym stozku dyszy i poza nim.Dlatego w tym paliwie konstrukcja dyszy ma szczegolnie wielkie znaczenie (male katy czesci zbierzenj i rozbierznej dyszy).

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Wto Kwi 17, 2007 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hack napisa:
....Jeszcze jedna uwaga, inna reakcja zachodzi jeszcze po opuszczeniu komory spalania, dopalanie sie zachodzi w wyjsciowym stozku dyszy i poza nim




Program GUIPEP uwzgl璠nia to. W dole tabeli po lewej stronie macie imupls 148,6 dla przypadku gdy nie uwzgl璠niamy reakcji w dyszy oraz 151,2 gdy te reakcje uwzgl璠niamy. R騜nica jak wida jest bardzo ma豉.


Pozdr. A


Kod:
KN-SU   ....................................

**********PERFORMANCE:  FROZEN ON FIRST LINE, SHIFTING ON SECOND LINE**********

IMPULSE   IS EX      T*      P*      C*    ISP*  OPT-EX  D-ISP      A*M   EX-T
  148.6  1.1533   1395.   39.03  2932.2            9.77  280.3  0.09116   857.
  151.2  1.1173   1419.   39.53  3000.9   113.6   10.27  285.3  0.09329   947.


OOST VELOCITIES FOR PROPELLANT DENSITY OF  0.06816  (S.G. OF    1.887)

.
Powr鏒 do g鏎y
Sylwek



Do陰czy: 17 Sty 2007
Posty: 236

PostWys豉ny: Wto Kwi 17, 2007 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawie 1%
_________________
Zapraszam Single po 30 http://singlepotrzydziestce.pl/
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
A_O
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Pa 22, 2010 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postanowi貫m zrobi silnik hipersoniczny na bazie zu篡tego naboju CO2 firmy UMAREX, 12 g CO2. Poniewa jedno zdj璚ie jest warte 1000 s堯w to macie katalog => TU

Pierwszy test rozpoznawczy, nawa磬a PCZ homemade 4 g (luzem) plus odrobina proszku Ti. Silnik wsuni皻y by tak, 瞠 wystawa tylko lont.

Nie by這 huku co oznacza (jeszcze) V<330

Dopisane Przy 6 g PCZ pojawia si s造szalny wystrza ale to nie skutek (chyba) przekroczenia bariery d德i瘯u.

BHP - rurka jest skierowana w kierunku ha責y piachu. Nie ogl康am tego, rejestruje to kamera. Nie odwa輳 si wystrzeli zbiorniczka w powietrze w tym terenie na jakim prowadz testy rozpoznawcze. Rurka przed i po te軼ie, niemal nie zmienia swojego po這瞠nia.

A.
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP