Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Paliwo ¿ywiczne
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
fox



Do³±czy³: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk±d: Wielkopolska

PostWys³any: Pon Maj 22, 2006 12:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie do Ksarda.
Czy jako lepiszcz ¿ywiczny u¿ywa Pan "Epidiamu 5"? Jest to kompozycja szbko sieciuj±ca i zastanawiam siê jakie rezultaty da³by inny typ, o d³u¿szym czasie sieciowania i innym utwardzaczu.Sam jak do tej pory u¿ywa³em jedynie Epid-5 bo taki mia³em "pod rêk±".

pozdrawiam
ps. bardzo ³adny film w ca³o¶ci oddaj±cy charakterystykê paliw na ¯E.
Cikawy jestem kto zbuduje pierwszy silnik WU na tych paliwach- Ja siê w³anczam do wy¶cigu Wink

_________________
CAST AWAY
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora Adres AIM
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Maj 22, 2006 10:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fox napisa³:
Mam pytanie do Ksarda.
Czy jako lepiszcz ¿ywiczny u¿ywa Pan "Epidiamu 5"?


Witam
Tak¿e u¿ywam w³a¶nie takiej ¿ywicy epoksydowej. Czy czas sieciowego mo¿e mieæ wp³yw na parametry paliwa? Nie mam pojêcia, wypada sprawdziæ.
Jak na razie jedno mogê powiedzieæ, ¿e KNOSAL na ¯E jest bardziej widowiskowy ni¿ na DOMALUXsie.
Ale to moja opinia - ciekaw jestem jak innym bêdzie sprawdzaæ siê to paliwo?
¯a³ujê tylko, ¿e nie wystarczy³o czasu w sobotê na przetestowanie silnika na KNOSALU z ³adunkiem gwiazdowym.
Mia³em silnik przygotowany z przeznaczeniem dla rakiety LACERTA.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Cze 05, 2006 2:16 pm    Temat postu: GASPOL Odpowiedz z cytatem

Przyk³ad zastosowania paliwa ZPP w rakiecie GASPOL.
Poni¿ej dwa filmy z tego startu.
Start mia³ miejsce na pikniku rakietowym 13 maja 2006.

Film nr1
Film nr2

Majestatyczny start Very Happy

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
szpaner



Do³±czy³: 11 Pa¼ 2004
Posty: 561

PostWys³any: Pon Cze 05, 2006 7:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

£adnie, ale chyba za krótka wyrzutnia, co? ;P


Co jest na drugim filmie? Raczej nie negatyw, ani termika, wiêc?

_________________
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sro Cze 07, 2006 12:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mo¿e nied³ugo bêdê siê mia³, czym pochwaliæ, je¶li chodzi o SR na paliwie z epidianem a na razie film ze spalania niewielkiego ziarna tego¿ paliwa (prace trwaj±, mimo i¿ lewa rêka jeszcze unieruchomiona)

60% KNO3
11% Cukru
9% Mg
20% Epidianu 5

Odpalone visco

http://files.filefront.com/test_15g_60kno3_11cukier_9Mg_2/;5123432;;/fileinfo.html

Dodano:

Trochê wiêcej o wykonaniu paliwa:

Najpierw odwa¿amy 60g KNO3 i 11g cukru sk³adniki suche na ile to mo¿liwe i do m³yna kulowego. Nastêpnie odwa¿amy 9g proszku magnezowego; teraz odwa¿amy 18g epidianu 5 i 1,8g Z1 mieszamy dok³adnie epidian z Z1 a nastêpnie dodajemy Mg i mieszamy w miêdzyczasie dosuszamy wcze¶niej zmielone sk³adniki. Po wymieszaniu mamy równo zabarwion± ¿ywicê, któr± wyci±gamy z pojemnika i dodajemy do uprzednio dosuszonych sk³adników i umieszczonych na sporym kawa³ku mocnej folii, gdy ca³y epidian znajdzie siê na proszku zaczynamy ugniataæ to przez foliê. Gdy ciasto bêdzie mia³o równy kolor nale¿y przyst±piæ do formowania ziarna mocno ubijaj±c paliwo.
Powrót do góry
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Wrz 18, 2006 9:07 am    Temat postu: SR142 Odpowiedz z cytatem

Witam

17 IX 2006 - kolejny test silnika z paliwem KNOSAL - E



Jestem ju¿ blisko dopracowania silników z tym paliwem.
Po silnikach z serii KS bêdzie to druga grupa SR-ów, któr± mo¿na uznaæ za dopracowane i pewne.
Robocza nazwa KNOKS lub KNOX Very Happy

Testowany silnik sk³ada³ siê z czterech bloczków paliwa po 30 g ka¿dy.
Zacisk ¶redni ok. 400.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Pon Pa¼ 02, 2006 8:14 pm    Temat postu: Silniki ze stajni KSARD'a ju¿ w seryjnej produkcji Odpowiedz z cytatem

Witam

Silniki typu KNOKS przesz³y chrzest bojowy na poligonie w ostatni± niedzielê.

Silniki te zosta³y przetestowane w modelach Zombka i Kacpra.


Oto start rakiety Zombka. Poni¿ej model Kacpra



Silniki charakteryzuj± siê piêknym z³ocistym p³omieniem i ciemnym dymem.
D¼wiêk równie¿ niez³y - inny ni¿ w paliwie karmelkowym.

Czterosegmentowy silnik poradzi³ sobie z 2 kilogramowym modelem Kacpra.

Kto reflektuje ? Wink
Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
zombek



Do³±czy³: 18 Maj 2003
Posty: 75

PostWys³any: Wto Pa¼ 03, 2006 1:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Very Happy .

Tak, to prawda, silniki Ksarda spisa³y siê wy¶mienicie! Charakteryzuje je du¿a moc, ryk oraz PIÊÊÊKNY p³omieñ wylotowy. Tylko pogratulowaæ tak efektywnych i efektownych motorów. Mogê jeszcze nadmieniæ, ¿e moja rakieta ( Phoenix ), na tym silniku osi±gne³a wg. mojej subiektywnej oceny ok. 700 metrów albo wiêcej. Tak czy inaczej cudownie znik³a nam z oczu Wink .

Jeszcze raz dziêkuje Ksard za silniki!! Very Happy .

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Sro Pa¼ 04, 2006 1:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla porównania zamieszczam fotkê ze startu mojego modelu GASPOL z silnikiem na paliwo ¿ywiczne z magnezem, czyli ZPP - (odmiana G).



Widaæ ró¿nicê w kolorze p³omienia w stosunku do KNOSAL'a.
Paliwo to charakteryzuje siê mniejsz± liniow± prêdko¶ci± spalania, co przek³ada siê na wolniejsze zej¶cie rakiet z wyrzutni.
Zdjêcie pochodzi z ostatniej naszej wyprawy.
Dodam jeszcze, ze odzysk rakiety by³ pirotechniczny.
Rakieta bezpiecznie wyl±dowa³a.

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Lis 21, 2006 3:10 pm    Temat postu: Knosal w rakiecie Gaspol Odpowiedz z cytatem

Witam

Jeszcze jedno zdjêcie startuj±cej rakiety Gaspol, ale tym razem z silnikiem mojej konstrukcji KNOKS (paliwo KNOSAL).


Widaæ potêgê tego paliwa. Silnik zawiera³ 150 g KNOSALA.
Piêkna kita i ogromne przyspieszenie z jakim schodzi³a rakieta z wyrzutni.
Jestem bardzo zadowolony z osi±gów KNOKSÓW, a zw³aszcza ich powtarzalno¶æ i niezawodno¶æ.
Wszystkie modele lecia³y bardzo wysoko.

Proponujê ogl±dn±æ film Cool

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Wojciech G



Do³±czy³: 16 Lis 2005
Posty: 63
Sk±d: Szczecin

PostWys³any: Wto Lis 21, 2006 5:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taki start i lot robi wra¿enie. Operator kamery ma problem z uchwyceniem lotu, mo¿e lepiej by by³o z wiêkszej odleg³o¶ci. Gratuluje efektów i wyników prac.

Pozdrawiam Wojciech G.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto Lis 21, 2006 6:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ano operator mia³ problem. Tak wystrzelilo, ¿e nie nad±¿y³em. Mo¿e faktyvcznie za blisko sta³em, ale....jakbym wiedzia³ jaki bêdzie start i lot, to pewnie ustawi³ bym siê odpowiednio. Tymczasem to jednak troche loteria...
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Piromarek



Do³±czy³: 07 Kwi 2005
Posty: 75

PostWys³any: Sro Lis 22, 2006 8:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.

Super piêkne starty.
Gratulujê i rakiet i silników.

Starty bardziej przypominaj± wystrzelenie z armaty , ni¿ majeststyczny start pojazdu rakietowego Smile

Swoj± drog± przy takiej dynamice powstaj± niez³e przeci±¿enia. Zaczyna siê pojawiaæ problem oddzia³ywania na podzespo³y wewnêtrzne.

Nie mieli¶cie problemów z deformacjami urz±dzeñ pok³adowych ?
Elektronikê to chyba silikonem trzeba traktowaæ ?

Bardzo piêkne znikniêcia Smile
Jeszcze raz gratulujê.

pozdrawiam

Piromarek
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
ksard



Do³±czy³: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys³any: Wto Lis 28, 2006 9:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piromarek napisa³:
Nie mieli¶cie problemów z deformacjami urz±dzeñ pok³adowych ?
Elektronikê to chyba silikonem trzeba traktowaæ ?


Dziêki za s³owa uznania Very Happy
Ma³e wyjasnienie - ten model nie posiada³ elektroniki na pok³adzie.
Odpalenie uk³adu odzyskiwania realizowane by³o pirotechnicznie.
Szybko¶æ zej¶cia modelu z wyrzutni by³a bardzo du¿a. Na wszystkich zdjêciach obraz rakiety jest mocnoo zamazany (nawet z aparatu cyfrowego!), co ¶wiadczy dobitnie o bardzo du¿ym przyspieszeniu.
Mo¿naby pokusiæ siê o przybli¿one wyliczenie przyspieszenia z analizy poklatkowej filmu krêconego przez Jaskiniowca.

Silnik by³ zbyt mocny jak na model o masie startowej 800 g.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Kwi 08, 2007 7:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arkadiusz napisa³:
.... Ja rownie¿ zamierzam porobiæ kilka testów na SR "Boster" z paliwem Boster. Wyja¶nie tylko, ¿e SR bêdzie mia³ paliwa 100 -120 gram. Fi zewn. SR ok. 32mm . d³. ok. 230 mm.




Kontynuowa³em ostatnio stary temat . Bostery s± znacznie prostsze w produkcji ni¿ ten na zdjêciu. SR mam zamiar podpi±æ w okolicach g³owicy rakiety. Paliwo by³o 120 gram.

W czasie pracy



FILM

Nie zd±¿y³em w³±czyæ kamery na ca³y film ale drugi ( ca³y ) ma kto¶ z zespo³u robercika i and¿eja Wink

Je¶li przyj±æ ¶redni ci±g 1,5 kG to razy 3 mamy 4,5 kG ciagu przez 4 sekundy dla rakiety o wadze np. 1,5 kG ( z silnikami ). Silnik wa¿y 220 gram. Byæ mo¿e zmniejszê fi krytyczne dyszy.

Pozdr. A
Powrót do góry
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Pi± Kwi 13, 2007 6:44 pm    Temat postu: DYWAN 4 powered by PREDATOR Odpowiedz z cytatem

Witam
Tym razem na weso³o Exclamation Udzieli³y siê nam obawy Arkadiusza i ostatecznie postanowili¶my zrezygnowaæ z ³adowania SR PREDATOR do naszego modelu DUKE, i w pó³ godziny skonstruowali¶my pocisk balistyczny DYWAN 4 z tuby po papie (1cm grubo¶ci Laughing ), masa 3,4 kg kwalifikuje "model" raczej do grupy hamowni ni¿ rakiet, nie mniej konstrukcja prezentuje siê okazale:



jak widaæ zastosowano nowy kszta³t stateczników pozwalajacy na przekroczenie bariery d¼wiêku, w tym celu wzmocniono tak¿e mocowanie g³owicy super ta¶m± samoprzylepn±. Na pytanie czy toto poleci odpowiadamy I to jeszcze jak !



Machina lataj±ca zachowa³a siê co najmniej jak prom kosmiczny Laughing majestatyczne zej¶cie z wyrzutni, wspania³a kita ognia, jednak do pociagniêcia Vectora (w³a¶nie czy cosik drgnê³o w temacie ?) to ten silnik to trochê za ma³o. Zreszt± zobaczcie sami

http://rakiety.pomorze.pl/filmy/V71.DYWAN4&PREDATOR.3,40kg.avi

Wniosek jest jeden:
Nie ma takiej rury z której nie mo¿naby zrobiæ rakiety Wink

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:47 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Kwi 13, 2007 8:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Nie mam poligonu do testowania takich silników w locie
Rolling Eyes do tego le¿a³y one 2 lata i wiem wiêc, ¿e paliwo ¿ywiczne jest trwa³e i niehigroskopijne. Nie chcia³em te¿ "namawiaæ" zespo³u z pó³nocy do rakietowego testu silnika , do tego nie pownien nazywac siê predator a "kaszana" Wink - ma tylko 6-7 kG ci±gu trwaj±cego kilka sekund.

Widok Predatora - Kaszany ( jeden spalony jako test 1 z 2 ) Wink



Film z wagi

Ten sam film co z postu robercika ale na serwku HNIW i znacznie l¿ejszy. Filmik git Razz

Dzi¶ robiê taki silnik o 40 % l¿ejszy , z ci±giem startowym od 15 kG Wink


Pozdr. A


Ostatnio zmieniony przez Arkadiusz dnia Nie Kwi 15, 2007 9:10 am, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Pi± Kwi 13, 2007 8:38 pm    Temat postu: predator Odpowiedz z cytatem

Very Happy Very Happy Very Happy
Czekamy wiêc z niecierpliwo¶ci± na Predatora a nie pótorakilow± kie³bachê krakowsk± Laughing . Proponujemy wspó³pracê - tym razem bez wyg³upów. Arkadiusz z pewno¶ci± zrobi testy na wadze, eltopsj poda masê startow± Vectora z takim silnikiem, zobaczymy co na to SpaceCad, a my wystrzelimy model o tej samej wadze i na podstawie filmu obliczymy parametry lotu. Co WY na to Question
Ma to pos³u¿yæ zebraniu wszystkich danych niezbêdnych dla projektu Vector.

ju¿ mi siê podoba taki scenariusz Cool

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
beaker



Do³±czy³: 30 Lip 2006
Posty: 197

PostWys³any: Pi± Kwi 13, 2007 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
TOÆ TO PIKNE Very Happy

tyle te spirale to chyba cos ze stabilonoscia? widzialem pare takich filmikow w necie, wtedy kiedy to slabo wywazone rakiety lecialy na mocnych silnikach.
Panowie cenni na forum Cool gratuluje ekipy
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
tryt



Do³±czy³: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk±d: Gdañsk

PostWys³any: Pi± Kwi 13, 2007 9:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i tak ³adnie polecia³o
ty siê dziwisz ¿e nie wywa¿ona a spój¿ na statyeczniki Very Happy

i tak silnik d¼wign±³ kawa³ rury fi 1cm Laughing
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nastêpny
Strona 5 z 6

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP