Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Badania paliw na hamowni

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Pon Mar 26, 2007 9:22 am    Temat postu: Badania paliw na hamowni Odpowiedz z cytatem

Witam
Przedstawiam pierwsze wyniki z testów silników z paliwami żywicznymi na mojej hamowni mechanicznej.



Do badań przygotowałem dwa silniki zawierające tą samą ilość paliwa.

SR 165 FatMag - 120 g paliwa ZPM w 4 ziarnach w układzie bates.
SR 166 Knoks - 120 g paliwa KNOSAL w 4 ziarnach w układzie bates.

Oto wykresy:

Ciąg średni = 43,76 N
Ic= 102 Ns
Klasa silnika G 43


Jak nie trudno zauważyć, tym razem lepsze parametry zaprezentował silnik ze zmodyfikowanym paliwem żywicznym na bazie magnezu.

- praca silnika FatMag na hamowni.

Film 1-> SR165

Film 2-> SR166

pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez ksard dnia Pon Mar 26, 2007 9:47 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jaskiniowiec



Dołączył: 22 Lut 2004
Posty: 597
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon Mar 26, 2007 4:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze wiedzieć, że hamownia się sprawdziła. Dobra robota. Co do orientacyjnych Iw, to nie są za wysokie. Można by jeszcze chyba pójść w górę z zaciskiem. Ale z drugiej strony....to wystarczy by pofruwać. No i bezpieczniej...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Wto Mar 27, 2007 7:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem tak: jeszcze trzeba poczekać z ostatecznymi ocenami parametrów silników otrzymanymi podczas tego testu.
Była to pierwsza próba działania stanowiska pomiarowego.
Jest jeszcze parę rzeczy do poprawienia. Nie jestem jeszcze do końca przekonany, co do tego, czy właściwie wyskalowałem dynamometry.

Owszem, z samego porównania wynika jasno, że parametry silnika SR 165 były lepsze od SR 166. Tylko, że praca tego drugiego cokolwiek odbiegała od normy. Teoretycznie powinno być na odwrót. Smile

Już widzę, że hamownia na tych sprężynach predysponowana jest raczej do badań silników o ciągu powyżej 100 N. Ten pomiar miał miejsce na początku zakresu pomiarowego - obarczonego największymi błędami ( patrz wykres poniżej).



Tak więc spokojnie - hamownia jest, poprawki zostaną zrobione.
Wiąże duże nadzieje z tym urządzeniem i myślę, że wiele rzeczy związanych z paliwami i konstrukcjami silników teraz zostanie wyjaśnionych.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Hack



Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 352

PostWysłany: Wto Mar 27, 2007 9:15 am    Temat postu: machina czasu Daviciego Odpowiedz z cytatem

fajna rzecz, futurystyczny socerealizm i co najwazniejsze sprawdza sie jak widac!Patrzylem i przecieralem oczka jak silniczek zaczal sie obracac i zaczelo pracowac.
Calosc jest pod lekkim katem, czy to zludzenie?Jesli tak to z czego to wynika?
Twoje silniki sa solidne, ale gdyby nastapila nagla zmiana wektora ciagu albo jakies niestymetryczne CATO po mniejszej osi bezwladnosci hamowni, to czy mocowanie sie nie wyboczy?

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ksard



Dołączył: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWysłany: Wto Mar 27, 2007 12:52 pm    Temat postu: Re: machina czasu Daviciego Odpowiedz z cytatem

Hack napisał:
Twoje silniki sa solidne, ale gdyby nastapila nagla zmiana wektora ciagu albo jakies niestymetryczne CATO po mniejszej osi bezwladnosci hamowni, to czy mocowanie sie nie wyboczy?


Jak wystąpi CATO - to hamownia do remontu. Very Happy
Myślałem już nad tym - jeśli to się stanie, to najprawdopodobniej uszkodzeniu ulegną pręty w dynamometrach, a to łatwo można zregenerować - wymiana.
Do prób na hamowni dopuszczam tylko silniki już sprawdzone w kilku testach wziemnych Smile . No, ale wypadki się zdarzają i trzeba się z tym liczyć.

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona Główna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dodawać załączników na tym forum
Nie możesz pobierać plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP