Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Pr鏏y silnik闚 z paliwami na AN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Sob Mar 24, 2007 2:40 pm    Temat postu: Pr鏏y silnik闚 z paliwami na AN Odpowiedz z cytatem

Witam
Przeprowadzi喚m ostatnio 2 kolejne pr鏏y silnik闚 a paliwem KNANPU1. Silniki wykonane z rurek aluminiowych o 鈔ednicy zewn皻rznej 32 i grubo軼i 軼ianki 1,5 mm ze stopu PA38. W silniku wykonano dwa wg喚bienia - rowki, by dysza i korek mog造 siedzie w silniku stabilnie. Jest to patent Ma貫go. Zar闚no dysza jak i korek to czy軼iutkie CX5. A teraz dane:

---------------------------1 silnik--------------2 silnik
鈔ednica zew-----------32mm--------------32mm
鈔ednica wew----------29mm--------------29mm
鈔ednica krytyczna----7,8mm-------------7,8mm
d逝go嗆------------------290mm------------340mm
ziaren--------------------4--------------------5
masa ca趾owita--------325g---------------382g
鈔edn. zew ziarna-----26mm--------------26mm
鈔ednica kana逝--------12mm-------------12mm
d. ziarna----------------45-50mm---------45-50mm
masa paliwa------------95g----------------120g

Ka盥y silnik wyposa穎ny na ko鎍u (zaraz pod korkiem) w 1,5 cm plasterek zainhibitowanej na bokach i g鏎ze karmelki jako 豉dunek zapalaj帷y. Pr鏏a statyczna, zap這n elektryczny.

Pierwszy silnik (4 ziarna)
Zap這n udany, silnik rozciufa這. Ewidentnie jeszcze za ma造 zacisk.
FILMIK Z TESTU - SILNIK1

Drugi silnik (5 ziaren)
Zap這n udany. Silnik za豉pa i mia jedn sekund r闚nego ci庵u. Potem silnik rozciufa這. Po te軼ie okaza這 si, 瞠 dysz zerodowa這 z 7,8 mm na 9 mm i w zwi您ku z tym spad zacisk co by這 najprawdopodobniej przyczyn rozciufania.
FILMIK Z TESTU - SILNIK2.

Jeszcze zdj璚ie silnika z okresu jego r闚nej pracy:


oraz fotka tego, jak wyglada "ciufni璚ie"


Na zdj璚ia pokaza si 豉dny kolorek pochodz帷y od potasu. W nast瘼nej pr鏏ie b璠zie 6 ziaren i wk豉dka w dyszy, najprawdopodobniej grafit. Zamierzam te skr鏂i 豉dunek zap這nowy z 1,5 cm na 0,5 lub 1 cm.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
YagYelskY



Do陰czy: 08 Gru 2002
Posty: 90
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Nie Mar 25, 2007 9:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
No Jonaszu, my郵, 瞠 mo積a ju gratulowa, b璠 z tego ludzie!
Ladunek zap這nowy stosuj podobny i musz stwierdzi, 瞠 powinien by jak najmniejszy bo zak堯ca czasem spalanie paliwa. Mia貫m przypadki, 瞠 paliwo nie chwyci這 p鏦i pali豉 si karmelka... Z drugiej jednak strony czas ekspozycji paliwa na wysok temperatur musi by odpowiednio d逝gi. Mo瞠 warto poszuka mieszanki o dodatnim bilansie tlenowym do stosowania na zap這now? Ma kto jaki fajny sk豉d?
Ot, taki post z kt鏎ego niewiele wynika Rolling Eyes
Pozdrawiam!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Nie Mar 25, 2007 10:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mieszanki zap這nowej o dodatnim BT unika bym jak ognia. Zanim zapali si paliwo mamy spapusian wk豉dk przeciwtemperaturow (najcz窷ciej papier) lub tez zacznie si szamanie korpusu. Nie, moim zdaniem bilans tlenowy 豉dunku zap這nowego MUSI by ujemny. Zastosowa貫m karmelk, bo najprostsza i 豉two za豉puje palenie. My郵, ze karmelka z Fe2O3 i jeszcze w璕lem mog豉 by by troch lepsza. Szybciej si wypali, 豉twiej si zapali i troch mocniej przygrzeje paliwko (bo szybciej si pali). Dodatkowo (tak sobie my郵 Rolling Eyes ) dobry 豉unek zapalaj帷y m鏬豚y by przydatny jeszcze w jednym celu: stanowi豚y 豉dunek startowy. Dop鏦i korpus jest jeszcze nie rozgrzany i dysza nie zerodowana m鏬豚y taki 豉dunek zapewnia chwilowy, wi瘯szy ci庵 przy starcie. Ale to dopiero wyjdzie na hamowni. Innej metody sprawdzenia koncepcji nie widz...
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
and瞠j
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Mar 26, 2007 7:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W nast瘼nej pr鏏ie b璠zie 6 ziaren i wk豉dka w dyszy, najprawdopodobniej grafit


Witam.
Czy pr鏏owa貫 wk豉dki do dyszy z bezpiecznika? Kilka razy stosowali鄉y takie rozwi您anie tylko 瞠 przy karmelku i prochu czarnym - zerowa erozja. Przy odrobinie wprawy mo積a 豉two wyci望 kawa貫k szlifierk k徠ow z tarcz diamentow. Ciekawe czy by si sprawdzi這 do tego paliwa. A silnik swoj drog gitara Very Happy.
Pozdrawiam.
Powr鏒 do g鏎y
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Pon Mar 26, 2007 8:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam, ze kawa貫k bezpiecznika by w zupe軟o軼i wystarczy. By mo瞠 wystarczy豉 by podk豉dka. S瘯 w tym, 瞠 obyydwa rozwi您ania ochraniaj tylko cz窷 krytyczn. Potrzebowa bym jednak co, co poci庵nie si troch dalej, czyli: wlot, gardziel i troch cz窷ci rozbie積ej z materia逝 ognioodpornego. Przy ochronie tylko przew篹enia w dyszy, mam jak w banku erozj CXa zaraz za wstawk.

P.S. Miodzio silnik to mam nadziej b璠zie dopiero w nast瘼nej pr鏏ie Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP