Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

Jak bezpieczne s silniki zawodnicze ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> BHP w modelarstwie rakietowym.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
rtoipb



Do陰czy: 18 Lut 2004
Posty: 87
Sk康: Gliwice

PostWys豉ny: Nie Lis 14, 2004 11:26 pm    Temat postu: Jak bezpieczne s silniki zawodnicze ? Odpowiedz z cytatem

Przegl康a貫m zdj璚ia z Mistrzostw 安iata Modeli Kosmicznych w D瑿linie,
zastanawia mnie na ile s bezpieczne silniki zawodnicze/fabryczne, bo na zdj璚iach ze start闚
zawodnicy stoj zaraz ko這 startuj帷ych modeli.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
darektbg



Do陰czy: 24 Sie 2004
Posty: 32
Sk康: Podkarpacie

PostWys豉ny: Pon Lis 15, 2004 7:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem jaki by nie by bezpieczny to nie powinno si stac tak blisko, zreszt sami to wiecie naprawde sam nie wiem czym to mo積a wyt逝maczyc

PS. morze im kabla szkoda Razz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
alpha



Do陰czy: 24 Mar 2004
Posty: 51

PostWys豉ny: Pon Lis 15, 2004 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie to sa pewnie silniki seryjne i z atestem wiec raczej pewne
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
GUN_1917
Go嗆





PostWys豉ny: Pon Lis 15, 2004 3:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlatego stoja tak blisko bo sa to silniki wlasnie fabryczne sa na nie nalozone bardzo restykcyjne normy ktore silnik taki musie spelniac dlatego w tym przypadku mozna mowic o wzgledym bezpieczenstwie
Powr鏒 do g鏎y
rtoipb



Do陰czy: 18 Lut 2004
Posty: 87
Sk康: Gliwice

PostWys豉ny: Pon Lis 15, 2004 4:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat z regulaminu zawod闚:
"4.3.5.Procedura startu z wyrzutni
Start modelu z wyrzutni lub zap這n musz by dokonywane zdalnie za pomoc
instalacji elektrycznej z odleg這軼i co najmniej 5 metr闚 od modelu"
Co chyba nie by這 przestrzegane ogl康aj帷 zdj璚ia
Silniki s rzeczywi軼ie wzgl璠nie bezpieczne Wink
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Paul S



Do陰czy: 24 Lis 2003
Posty: 252

PostWys豉ny: Pon Lis 15, 2004 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Mam pare uwag co do wypowiedzi moich przedmowcow a mianowicie:
Cytat:
w sumie to sa pewnie silniki seryjne i z atestem wiec raczej pewne

Silniki zawodnicze sa "atestowane" a moze dokladniej, probowane przez producenta az do uzyskania wlasciwych parametrow. W tym wypadku nie mozna mowic o atestacji silnikow gdyz w Polsce nie istnieja zadne normy odnosnie ich wymogow. Silniki te musza jedynie spelniac wymagania kodeksu sportowego FAI tzn. silnik ten nie moze zawierac zadnej czesci z metalu , musi sie miescic w odpowiedniej klasie oraz czas jego pracy nie moze byc krotszy jak 0,2s.

Cytat:
dlatego stoja tak blisko bo sa to silniki wlasnie fabryczne sa na nie nalozone bardzo restykcyjne normy ktore silnik taki musie spelniac

Widzial ktos te normy? Ja nie.
W przypadku silnikow sportowych a to sa silniki przede wszystkim wklasach "A" oraz "B" ( wyjatek stanowi jedynie klasa S7)ilosc paliwa jaka zawieraja jest tak znikoma ( ok. 2 do 5 g), ze wlasciwie ta wymagana odleglosc 5m jest wystarczajaca.

Wyroby atestowane musza posiadac numer atestu a tego z pewnoscia na polskich czy na czeskich silnikach nie znajdziecie.

Paul
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Czw Lis 25, 2004 10:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mnie osobi軼ie zdarzy這 si, 瞠 explodowa silnik modelarski. Ale to by這 lata temu. Silnik WT5 przechowywany w domciu kilka lat, po za這瞠niu do modelu waln掖 na wysoko軼i oko這 metra. Co do silnik闚 pana Sornowskiego to ryzyko niewielkie, cho熲y ze wzgl璠u na proporcjonalnie cienkie 軼ianki (oko這 1,5 mm). Fakt, te nic nie wiem o 瘸dnych normach i certyfikatach na silniki. Ale sami wiecie jak to jest z atestami. Produkt mo瞠 mie atest, a by akurat wadliwym egzemplarzem, a inny producent nie maj帷 szmalu na certyfikacj mo瞠 robi nawet bezpieczniejsze silniki. Faktem jest bliskie podchodzenie do startuj帷ych modeli. Sam to widzia貫m na zawodach pod Krakowem (vide m鎩 post w dziale "inne").
P.S. A swoj drog ciekawe, 瞠 tak zbiurokratyzowana instytucja jak UE jeszcze sie za to nie wzi窸a. Mo瞠 juz nied逝go pojawi si na silnikach znaczek CE
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
Joker
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Pa 29, 2005 4:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Smile


Jakie miesi帷 temu mia貫m silnik WT-5 i jak go odpala貫m z lontu to zagapi貫m sie i trzyma貫m zapa趾e a lont sie pali i rakieta wystartowa豉 mi
z r瘯i czyli trzyma貫m reke pod silnikiemi czu貫m tylko ciepa這 spalin jak rakieta startowa豉 nie oparzy貫m si nic mi sie nie sta這 my郵e ze one s帳ezpieczne ale 1 z nich mi wybuch wiec sa nie do ko鎍a bezpieczne

Silnik mia 3 lata
Powr鏒 do g鏎y
w庵lik



Do陰czy: 06 Lis 2005
Posty: 9
Sk康: a bo ja wiem

PostWys豉ny: Sob Lis 12, 2005 12:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja kupi貫m kiedy seryjny silnik 15Ns, zrobi貫m rakiet i odpali貫m, rakieta mia豉 osiagna 100m na wysoko軼i 20m nagle wybych豉 Crying or Very sad niewiem czemu Question
_________________
"Kropla mi這軼i warta jest wi璚ej ni ocean m康ro軼i"
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Kacper



Do陰czy: 17 Maj 2003
Posty: 176
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Sob Lis 12, 2005 5:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!

Kiedy by貫m na jaki zawodach modelarskich to puszczali tam rakietki, ko這 50 start闚 by這 i tylko jeden sr wyrzuci spadochron odrazu po sko鎍zeniu pracy ale to raczej rzadko嗆. Po za tym wszystkie starty by造 prawid這we.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora
Joker
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Lis 12, 2005 5:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam



Zdarza si瞛e silniki i nawet fabryczne wybuchn ale nie wiadomo dlaczego
Powr鏒 do g鏎y
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Mar 09, 2007 3:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Joker napisa:
.....Zdarza si瞛e silniki i nawet fabryczne wybuchn ale nie wiadomo dlaczego



Dlatego wa積y jest korpus Wink . Poka盧ie od豉mki od Waszych SR .

1. SR "Stru"



Mozna sta 1 m od miejsca jego explozji ( dysza "idzie" w d馧 ) Wink . Zak豉dam, 瞠 to zjawisko ma by sporadyczne ale trzeba je uwzgl璠ni Exclamation


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> BHP w modelarstwie rakietowym. Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP