Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U篡tkownicyU篡tkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼iZaloguj si, by sprawdzi wiadomo軼i   ZalogujZaloguj 

S這dka tajemnica PINOTa
Id do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nast瘼ny temat  
Autor Wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Nie Lis 30, 2003 11:44 am    Temat postu: Powr鏒 na ziemi Odpowiedz z cytatem

Witam

No w豉郾ie troch rozteoretyzowali鄉y si Laughing .
Czas przej嗆 do praktyki Exclamation .
Wydaje mi si, 瞠 parametry dla silnika s ju bardzo zbli穎ne do rzeczywistych. (Isp - nie budzi w徠pliwp軼i - jest bardzo wysokie)
Je郵i sinik b璠zie pracowa prawid這wo to nie ma co traci czasu na wyliczanie parametr闚 a i n i dalsz dyskusje.
Trzeba teraz wykona par test闚 przy r騜nych warto軼iach Kn.
Propnuj Kn=100 ; 200 ; 300
Wa積e aby zmierzy czas trwania ci庵u. Dobrze by這by to wszystko zarejestrowa na filmie - w闚czas wszysczy mieliby鄉y mo磧iwo嗆 oceny.
No i jeszcze kwestia zap這nu - to bardzo wa積e Rolling Eyes

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Nie Lis 30, 2003 1:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich
Racja, troche sie rozteoretyzowalismy, wszak Kn jest ju wyznaczone experymentalnie...Wink. Ja jednak uwa瘸m, 瞠 zawsze jest to dobra okazja, aby naoliwi trybiki w g這wie...Wink
Mam wyniki szybko軼i spalania przy 14, psi. Pr鏏ki paliwa PI-S-20/K1 L=2 cm, najpierw 1 cm spalania bez pomiaru:

pr鏏ka 1: 1,41 mm/sek
pr鏏ka 2: 1,34 mm/sek
pr鏏ka 3: 1,31 mm/sek
pr鏏ka 4: 1,31 mm/sek

pr鏏owa貫m liczy przy n=0,26 (n ma by zbli穎ne do 0,3, ale raczej dla AN ni窺ze, tak sugeruje literatura) - przeliczy貫m materia Wickmanna (nie wiem czy dobrze) i tam n oscyluje wko這 tego;
Kn=180
szybk spal=1,33 mm/sek

wysz造 mi parametry zbli穎ne do tych otrzymanych eksperymentalnie (p= oko這 350 psi). Ksard, mo瞠sz potwierdzi moje wyliczenia ? Nie wiem, czy wsytawi貫m dobre wyniki z Guipepa.
pozdrawiam.

Ps. Dzi瘯uj wszystkim za 篡czenia !!!!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
PINOT



Do陰czy: 25 Lis 2003
Posty: 428
Sk康: Wroc豉w

PostWys豉ny: Sro Gru 03, 2003 4:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie,

Przprowadzi貫m pr鏏y statyczne motor闚 na paliwie PI-S-20/K1. Dwa motory o geometrii jak podana wcze郾iej.
Dla Dkryt=3,0 mm
http://www.pirotechnika.one.pl/Pinot/PiS20K1Dkryt3.avi
i Dkryt=4,0
http://www.pirotechnika.one.pl/Pinot/PiS20K1Dkryt4.avi

Problemem w obu przypadkach jest erozja dyszy, kt鏎a w ko鎍owej fazie pracy powoduje spadek ci郾ienia na tyle du篡, 瞠 ostatnie 10-20% paliwa spala si pod niskim ci郾ieniem.
Drug spraw s 簑磧e pochodz帷e ze stopionego Al203 z krzemionk.
Objawia si to prychaniem. Korpusy wytzyma造 bez szwanku - PCV nieco zmi瘯這, ale ju wtedy, kiedy ci郾ienie by這 niskie.
Kolejn spraw jest precyzja wykonania tak ma貫go motorka. Z powodu nieidealnej centryczno軼i kana逝 powstaje charakterystyczne zjawisko powolnego dopalania na ko鎍u.

Jednakowo, jak wida czas ciagu to oko這 1 sek, a wi璚 silnik wygl康a na u篡teczny do zastosowania w rakiecie.
Prychanie znika przy motorach o wi瘯szych masach (ten mia tylko 30 gram闚 paliwa w 1/2" w rurze PCV). Kawa趾i 簑磧a nie zaburzaj wtedy przp造wu przez dysz.

Ps. Przepraszam za jako嗆, ale musia貫m si nauczy filmowania i obs逝gi aparatu w ekspresowym czasie dw鏂h minut Wink Sorry te za obr鏂ony obraz...
Cz窷ci komentarzy nie autoryzuj, bo nie moje Wink

Pinot.


Ostatnio zmieniony przez PINOT dnia Sob Gru 06, 2003 9:39 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pon Cze 26, 2006 9:20 am    Temat postu: K1 - zdobyte Odpowiedz z cytatem

Min窸o ju sporo czasu od ostatnich wpis闚 na temat tego paliwa.
Wiele m闚iono na Forum na temat paliw z lepiszczami silikonowymi.
Mniej natomiast by這 test闚 - a udanych prawie zero.
Wi瘯szo嗆 z nas skre郵i豉 ju to paliwo, jako ma這 wytrzyma貫 mechanicznie, co wi您a這 si z du篡m prawdopodobie雟twem wyst徙ienia CATO – chyba przedwcze郾ie.
Id帷 niejako za ciosem po ostatnich moich sukcesach z paliwami wysokoenergetycznymi, postanowi貫m powr鏂i do test闚 paliwa Pinota typu PIS-13/K1 o sk豉dzie:

AMMONIUM NITRATE = 30%
AMMONIUM PERCHLORATE =15%
POTASSIUM PERCHLORATE (KCLO4) = 15%
SILICONE = 25%
ALUMINUM = 13%
C=2%

Wykona貫m silnik w obudowie z PVC sk豉daj帷y si z 5 segment闚 paliwa PIS-13/K1 oznaczony jako SR 135.
Silnik zawiera 140 g paliwa z kana貫m 10 mm.
Dysza grafitowa o 鈔ednicy 6.5 mm, co da這 鈔edni zacisk ok. 300.

Przebieg testu:


Silnik zaopatrzy貫m w dodatkowy niewielki 豉dunek rozpalaj帷y, poniewa z poprzednich do鈍iadcze wiedzia貫m, 瞠 paliwo nale篡 do tych trudno zapalnych. Odpalenie nast徙i這 elektrycznie.
Widoczne by造 trzy fazy pracy silnika:
1. Rozpalanie
2. Praca zasadnicza
3. Piroliza obudowy – czarny dym.

Silnik zadzia豉 imponuj帷o – zw豉szcza pod wzgl璠em akustycznym, cho i p這mie nie by ma造. Dodatkowym efektem by czarny dym, wydobywaj帷y si z silnika po ustaniu ci庵u, a spowodowany piroliz PVC. By這 to niezamierzone, ale gdyby ten efekt uda這 si powtarza, to rewelacyjnie poprawi mo磧iwo嗆 郵edzenia lotu rakiety.
Patrz帷 na prac silnika (widoczna lekka fluktuacja ci庵u) wydaje si, 瞠 zacisk mo積a jeszcze zwi瘯sza – mo瞠 nawet do warto軼i 500.
Przy takim za這瞠niu, czas pracy silnika powinien zej嗆 z 3 sek. w tej pr鏏ie do 2,2 sek.( liniowa pr璠ko嗆 spalania 3,6 mm/sek).
Wg moich przewidywa teoretycznych, ci郾ienie w silniku powinno osi庵n望 w闚czas maksymalnie 4,7 MPa (680 psi), a Isp = 197.
Silnik taki powinien rozwin望 ci庵 maksymalny 143 N, co daje klas H.
Rakieta o masie 2kg na tym silniku powinna teoretycznie polecie na wysoko嗆 500m.

Je郵i przyj望 takie parametry paliwa (a=0.15 i n=0,35), to przy Kn=300 ci郾ienie pracy w silniku mia這 warto嗆 max=3,37 MPa a liniowa pr璠ko嗆 spalania = 2,7 do 2,8 mm/sek.

Udana pr鏏a SR 135 jest znakomit wiadomo軼i dla wszystkich konstruktor闚 silnik闚, poniewa silikon neutralny jest powszechnie dost瘼ny i mo瞠 by u篡ty jako lepiszcze z azotanem amonu.

Bartku – my郵, 瞠 powiniene ponownie spr鏏owa przetestowa to paliwo i zastosowa go w przysz這軼i w projekcie ZENIT.

Film z testu (2,43 Mb) - wersja z d德i瘯iem.


Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
tryt



Do陰czy: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk康: Gda雟k

PostWys豉ny: Sro Sty 10, 2007 7:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
A co powiecie na paliwo
KClO3 60%
Benzoesan Na 15%
Sylikon 25%
(dopracowuj te proporcje Wink )

pomijaj帷 wra磧iwo嗆 kt鏎a w gotowym paliwie jest minimalna
to jest super
jak narazie robi貫m pruby spalania ziaren na powietrzu i nie spala造 si w cale
za szybko jak to jest w przypadku 鈍iszcza造

testowa貫m ziarno fi -18mm h-50mm
z kana貫m typu c-slot i miodzio (przy w豉軼iwo軼iach sylikonu nie ma mowy
o p瘯ni璚iu ziarna)
spalaniu towa篡szy wielki p這mnie
no i jakby nie patrze paliwo bez metalu Laughing


wkr鏒ce test w SR
z takim ziarnem

co my郵icie o takim paliwie?
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
fox



Do陰czy: 10 Lis 2003
Posty: 192
Sk康: Wielkopolska

PostWys豉ny: Sro Sty 10, 2007 8:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O stary, ty robisz bombk na FB-ku czy silnik rakietowy Laughing
_________________
CAST AWAY
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email Odwied stron autora Adres AIM
Teo



Do陰czy: 13 Lut 2006
Posty: 101
Sk康: 123456

PostWys豉ny: Sro Sty 10, 2007 10:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z fb'kiem to niewiele ono ma wsp鏊nego Smile

Nie znam si dobrze na pliwach rakietowych ale to paliwo, bior帷 pod uwag, 瞠 opiera si na kclo3 b璠zie prawdopodobnie zbyt "wybuchowe"...raczej tak b璠zie...ale nic nie jest na tyle dobre co praktyczny test.

_________________
Koniec z piro..
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
jaskiniowiec



Do陰czy: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Czw Sty 11, 2007 12:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja proponuj dla bezpiecze雟twa nawet nie robi test闚. Dop鏦i ziarna sk豉dnik闚 b璠 izolowane lepiszczem, to mo瞠 nic nie b璠zie, ale na bank gdzie tam b璠 konglomeraty sk豉dnik闚 wsp鏊nie zamkni皻e w lepiszczu, czyli....uderzenie, przesuni璚ie czy co i.... JEEEEP!!!
Podsumowuj帷....nie radz robi pr鏏. Nie warto. Impulsu du瞠go si raczej nie wyci庵nie, a ryzyko jak cholera.
P.S. Moim zdaniem temat do kosza
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Odwied stron autora
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Czw Sty 11, 2007 8:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Jeszcze raz apeluj o rozs康ek - wystrzegajcie si chloran闚 w paliwach rakietowych.
Mia貫m kiedy niemi貫 zdarzenie z KClO3 i od tej chwili nie stosuj tego utleniacza.
Jaskiniowiec ma racj, 瞠 nie ma o co walczy, bo impulsy s nie wiele wi瘯sze od paliw na saletrze potasowej.
To, 瞠 mieszanka spala si pi瘯nie na wolnym powietrzu, to jeszcze o niczym nie 鈍iadcz, a wr璚z powiedzia豚ym, i jest to z豉 wiadomo嗆.
Niekt鏎e kompozycje paliw na wolnym powietrzu pal si mizernie, a w silniku pracuj stabilnie i daj du瞠 impulsy.
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
tryt



Do陰czy: 19 Maj 2004
Posty: 156
Sk康: Gda雟k

PostWys豉ny: Czw Sty 11, 2007 2:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skoro odradzacie to mo瞠 jednak nie warto si w to bawi
ale cho jedn chyba zrobie na ma造m silniku z papieru, tak z ciekawo軼i Rolling Eyes
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Hack



Do陰czy: 15 Cze 2006
Posty: 335

PostWys豉ny: Czw Sty 11, 2007 6:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pisalem gdzies o podobnym paliwie, ale opartym na nadchloranie i PU.
Krazki tego paliwa lataly same wydzielajac wielkie ilosci dymu i wielki plomien.
To sa scinki z ziaren L=300 mm sklad: nadchloran potasowy 70, salicylan sodowy 18 , PU 12 oraz tlenek zelaza III 3% do calosci. Oraz podobnie tylko ze z benzoesanem.




niestety SR na tym paliwie o spalaniu czolowym przy zacisku pocz 100 CATO , srednica wew 32 mm dl. komory 400 mm.

pzyczyna tego prawodopodobnie byla porowatosc ziarna (nie odparowalem rozpuszczalnika przed zaprasowaniem). Mysle, ze przy zywicy epoxy uda sie sztuka.
Charakterystyczne dla tego paliwa jest jego dosc niska temp. palenia, dozua ilosc dymu oraz specyficzny glosny "halas".

Waleczki o sr 15 mm i dl. 80 mm zawiniete w folie alu lataly jak opetane.



ps. podobne sklady gdzie utleniaczem byl chloran potasu orbabialem mechanicznie po stwardnieniu z zachowaniem ostroznosci, liczac na poczatku na to ze uklad sie zapali, nie stalo sie tak jednak.Obrobka polegala na ostroznym cieciu pilka do metalu zieren i wiercenie otworu.
TE proby skonczyly sie tym, ze powstaly gwiazdki do starmine, komety do wyrzutni komet i tym podobne.

Zniechecajace odrobine jest to,ze niegdzie nie spotkalem sie z probami tego skladu i nie ma zadnego porownania. KIlka razy pisalem na forum, czy ktos nie ma doswiadczen z takimi skladami paliw do SR. I nic.

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
ksard



Do陰czy: 07 Lis 2003
Posty: 442

PostWys豉ny: Pi Sty 12, 2007 9:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hack napisa:

Zniechecajace odrobine jest to,ze niegdzie nie spotkalem sie z probami tego skladu i nie ma zadnego porownania. KIlka razy pisalem na forum, czy ktos nie ma doswiadczen z takimi skladami paliw do SR. I nic.


Witam
Nie testowa貫m tego typu paliw.
Szkoda, 瞠 Pinot wycofa si z forum - on chyba testowa podobne paliwa.
My郵, ze znasz jego stron www - mo瞠 tam co znajdziesz na ten temat.

Z tego co piszesz, to to paliwo nadaje si raczej do ma造ch silnik闚 (klasa A,B,C,D) o spalaniu czo這wym.
Je郵i zast徙isz silikon 浩 - b璠zie lepiej .

Pozdrawiam
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Sty 12, 2007 12:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Testy na paliwe AP robi貫m i to sporo. 99 % wynik ujemny Rolling Eyes . Na pewno Hack - pory musisz usun望. Do tego mam wra瞠nie i musz to sprawdzi, 瞠 do paliwa na bazie AP opr鏂z zacisku wa積y jest - jak by to nazwa - wsp馧czynnik zape軟ienie komory silnika. Czyli stosunek obj皻o軼i zajmowanej przez paliwo do obj皻o軼i komory. B璠 to wkr鏒ce sprawdza.

Testuj paliwa - cygara czyli ze spalaniem czo這wym. Mimo, 瞠 zacisk jest bardzo ma造- przy zapaleniu sie paliwa tu przed przekrojem krytycznym dyszy - od razu mam CATO Rolling Eyes . Musz wi璚 da 1 albo 2 cm wolnej przestrzeni pomi璠zy dysz a czo貫m paliwa. Wg mnie jest to bardzo wa積e dla paliw na AP. Ta wolna obj皻o嗆 wg mnie zmniejsza amplitud pulsacji ci郾ienia co ma korzystny wp造w na stabilno嗆 palenia si paliwa na AP.

Ksard ma dobre wyniki na paliwe AP ale wiem , 瞠 u niego ten wsp馧czynnik jest na pewno mniejszy od jedno軼i ( na oko szacuj 0,6 - 0,7 ). Czyli zacisk plus ta wolna przestrze.



Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Hack



Do陰czy: 15 Cze 2006
Posty: 335

PostWys豉ny: Pi Sty 12, 2007 3:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziekuje za zainteresowanie tematem i odpowiedzi ludzi z bardzo dobrym doswiadczeniem z zakresu miedzy innymi silnikow i paliw rakietowych.

Cytat:
Z tego co piszesz, to to paliwo nadaje si raczej do ma造ch silnik闚 (klasa A,B,C,D) o spalaniu czo這wym.


w tym stadium do ktorego doszedlem nawet nie. Zamyslem bylo docelowo osiagnac wymiary wewnetrzne SR D=58 mm L= ~ 600 mm i zastosowanie dla rakiet niekierowanych lecz stabilizowanych pewnym systemem zapewniajacym bardzo dokladny tor lotu opartym na piezoelektrycznym zyroskopie modelarskim, takim jak w mini smiglakach.Rakieta miala by zastosowania pocztowe na wlasny uzytek.
To byla taka mala dygresja.

Cytat:
Na pewno Hack - pory musisz usun望. Do tego mam wra瞠nie i musz to sprawdzi, 瞠 do paliwa na bazie AP opr鏂z zacisku wa積y jest - jak by to nazwa - wsp馧czynnik zape軟ienie komory silnika. Czyli stosunek obj皻o軼i zajmowanej przez paliwo do obj皻o軼i komory. B璠 to wkr鏒ce sprawdza.


Tak, a najlepszym sposobem jaki mi przychodzi do glowy to sieciowanie pod cisnieniem, przeprowadzilem 2 proby mierzac gestosc, ktora zwiekszyla sie o ~10% , to dobry wynik. Po wymieszaniu powstaje lekko wilgotna papka, sypka w zasadzie przy 12% zywicy a po zparasowaniu podgrzanej i pozostawieniu w ten sposob tworzy sie ziarno nie zawierajace por mam nadzieje.LEpiszcza bez rozpuszczalnikow i nie zmieniajace obejtosci mam tu na mysli. Wspolczynnik wypelnienia, tez o tym myslalem ale sadzilem ze wystarczy objetosc stozka wejsciowego dyszy lav. Sugerujesz jakies wartosci dla tej dodatkowej objetosci Arku?


Cytat:
Szkoda, 瞠 Pinot wycofa si z forum - on chyba testowa podobne paliwa.

obrazalski, trudno ...ale wydaje mi sie ze nie bral pod uwage reduktorow soli wyzszych kwasow tluczowych albo cykloidow czy salicylanow, chyba prefoerowal wysokowodorowe lepiszcza jako reduktory.


Sprawdz Arkadiusz to zapelnienie, mysle ze masz material porownawczy w postaci tych nieudanych prob.
JA sprawdze wplyw metafosforanow i soli olowiu na wspoolczynnik.
Ksard ma to juz za soba i wiele udanych cacek:)


pozdrawiam

[dopisane] 3 SR y o kant >ty貫k<;/ w pierwszym fosforan 3% drugim 2% fosforan 2% dwutlenek Pb a w 3 cim sam zolty tlenek olowiu. Troche sie zakrecilem bo pisalem o KP a Ty Arkadusz robiles testy na AP.Wygoaszony azotenem stronntu w ilosci 30% na tyle skutecznie wygasil paliwo, ze 100g palilo sie 25 sek.Juz sie balem ze to bedzie bomba ale oczywiscie nie byla.PINOT pisal o trudnosci w okielznaniu wybuchowosci tego zestawu, ja mam calkiem inne doswiadczenia przy zaw wody 1,5%.

_________________
tekst sluzy do celow edukacyjnych i nie ponosze odpowiedzialnosci za jego inne wykorzystanie


Ostatnio zmieniony przez Hack dnia Pi Lut 16, 2007 12:40 am, w ca這軼i zmieniany 1 raz
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Pi Sty 12, 2007 4:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja tam bym nie przyk豉da wi瘯szej roli do sk豉du paliwa na AP . Jest to tak dobry utleniacz, 瞠 z ka盥ym reduktorem 豉dnie si spali. Spora jednak rola jest tu modyfikator闚 wsp馧czynnika n w prawie szybko軼i spalania i dobrze by by這 aby to n by這 jak najmniejsze. Nie przyk豉da bym te wielkiej wagi do idealnego odgazowania paliwa , szczeg鏊nie je郵i jego masa wynosi mniej ni 150 gram. Wystarczy, 瞠 paliwo b璠zie "wilgotne" od tych 15 - 17 % p造nnego lepiszcza i ubije si to git a potem zsieciuje. Pory jeszcze b璠 ale jednak bardzo wa積e jest dla mnie zacisk i ta wolna obj皻o嗆 w komorze silnika.

Paliwo na AP przy kichni璚iu ga郾ie. 安iadczy to o tym, 瞠 reakcje egzotermiczne przebiegaja g堯wnie w fazie gazowej. Je郵i j zdmuchniemy od mini eksplozji wewn徠rz silnika to paliwo ga郾ie. Sporo zale瞠 b璠zie tu od ci郾ienia zap這nu ( wa積y zap這nnik Exclamation ). Wi瘯sze ci郾ienie pwooduje, 瞠 ta cie鎥a przypowierzchniowa warstwa gazowa ( w kt鏎ej zachodzi reakcja chemiczna ) przy paliwie jest jeszcze cie雟za i bardziej odporna na zak堯cenia ci郾ienia. Czyli paliwo pali si bardziej r闚nomiernie.

Kluczem do sukcesu przy paliwach na AP jest :

1. Jak najmniej por
2. Obni瞠nie n
3. W豉軼iwa masa zap這nnika.
4. Odpowiedni stosunek obj皻o軼i paliwa do obj皻o軼i komory silnika
5. Odpowiedni zacisk.



No ale diabe siedzi w szczeg馧ach Rolling Eyes Wink

Dopisane

1. Na lewo korpus silnika, na prawo odcinek rurki czyli kr鏒ka tulejka "nabita" paliwem rakietowym. D. odcinka 14 mm, fi zewn. 25 mm. Masa w rurce ma sk豉d :

AP - 55%
KCLO4- 5%
lepiszcze - 20 %
w璕iel drzewny - 10 %

Masa po spolimeryzowaniu lepiszcza ( 60 C ) jest twarda "jak ska豉"



2. Od ko鎍a silnika wsuwam kr鏒k tulejk



3. Od strony dyszy wsuwam pr皻 i do niego dopycham kr鏒k tulejk. W taki spos鏏 ustalam odleg這嗆 czo豉 tulejki z paliwem od gardzieli dyszy.
Na zdj璚iu pokaza貫m sam dysz.



4. Widok czo豉 paliwa w kr鏒kiej tulejce. Powierzchnia czo陰 jest "chropowata" aby 豉twiej uleg這 zap這nowi. Odcisn掖em po prostu paliwo na r璚zniku papierowym i odwzorowa這 struktur recznika :- )




Wn皻rze tulejki smaruje wikolem zanim wcisne kr鏒ka tulejk. Po wyschni璚iu wikolu do wn皻rza silnika wciskam mas

AP - 60 %
Lepiszcze - 20 %
w璕iel drzewny 10 %

Po spolimeryzowaniu lepiszcza masa jest jest twrada "jak ska豉". Na oko bez por powietrza.

Jutro dam filmiki bo mam 3 silniczki z r騜na odleg這軼i czo豉 paliwa od gardzieli dyszy.


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Sob Sty 13, 2007 3:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wi璚 juz po testach Wink

1. Silnik wygl康a tak



Do tej pory u mnie H by這 = 0. I uzyskiwa貫m taki efekt albo gorsze bo CATO by這 natychmiast przy zap這nie paliwa.

CATO

2. Test 3 silniczk闚 a na ko鎍u palenie si kr鏒kiej tulejki.

Pierwszy na filmiku H = 1 mm, drugi H = 3 mm, trzeci H = 13 mm.

Testy

Wygl康a na to, 瞠 pewna obj皻o嗆 wolnej przestrzeni w silniku jest bardzo wa積a i konieczna ale nie musi by du瘸 ( dla H=1 wynik jest taki sam jak dla H=13 mm ). Zrobi jeszcze jeden identyczny silniczek z H= 0 czyli tak jak robi貫m do tej pory. Dla pewno軼i prawid這wo軼i wniosk闚.


Teraz pod逝bie przy sk豉dzie paliwa aby zwiekszy pr璠ko嗆 palenia paliwa. Ale pewien sukces i tak jest bo by造 to pierwsze silniczki nie eksploduj帷e mi przy zap這nie Rolling Eyes Wink .

Paliwa by造 typu cygaro.

Ca造 filmik palenia si jednego silniczka wygl康a

TAK

Nie jest to jeszcze silniczek bo za d逝go pracuje. Do silniczka typu Jetex brakuje jemu minus 15 sekund Wink


Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
YagYelskY



Do陰czy: 08 Gru 2002
Posty: 90
Sk康: Krak闚

PostWys豉ny: Sob Sty 13, 2007 11:02 pm    Temat postu: ?? Odpowiedz z cytatem

Witam!
Arkadiusz napisa:
Do tej pory u mnie H by這 = 0 (...)dla H=1 wynik jest taki sam jak dla H=13 mm

Jednej rzeczy nie rozumiem. Je郵i m闚imy o przypadku H=0 to mamy punktowy zap這n i spalanie nast瘼uje na powierzchni po這wy sfery wi璚 wi瘯szej ni gdy pali si p豉ska powierzchnia (jak wtedy, gdy H>0). W zwi您ku z tym wnioski z tych test闚 s b喚dne, to nie "obj皻o嗆 kompensacyjna" zapobieg豉 CATO tylko zmniejszenie powierzchni spalania. Proponuj taki sam test (H=0), tylko przy 2x mniejszym zacisku pocz徠kowym (powierzchnia po這wy sfery jest 2x wi瘯sza ni ko豉 o takim samym promieniu). Je郵i b璠zie CATO, posypi sobie g這w popio貫m, je郵i nie b璠zie Arrow teoria o owej obj皻o軼i jest b喚dna.
Je郵i czego nie doczyta貫m albo gdzie si myl to przepraszam.
Pozdrawiam!
Powr鏒 do g鏎y
Ogl康a profil u篡tkownika Wy郵ij prywatn wiadomo嗆 Wy郵ij email
Arkadiusz
Go嗆





PostWys豉ny: Czw Sty 18, 2007 4:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednak porowato嗆 paliwa na AP ma ogromne znaczenie. Ma by ona jak najmniejsza.

Zrezygnowa貫m z paliwa - cygara na rzecz paliwa z kana貫m. Paliwo nie ma prawie por poniewa jest plastyczne jak g瘰ta plastelina ( ju si kruszy ).


FILM

Rozerwa這 korpus ale nadal upieram si nad nim. Chc aby by papierowy.

Paliwo : 70/20/10 ( 50 gram ) plus 10 ( bez proszku metali ). Sieciowanie 60 C. Dysza fi 4 mm. Kana 4 mm na ca陰 d逝go嗆 paliwa.



Test z H=0 i paliwem - cygaro by ok czyli bez eksplozji. By mo瞠 jednak poztytywny wynik by skutkiem tego, 瞠 zastosowa貫m paliwo bardziej "wilgotne" wi璚 mia這 mniej por. Wg literatury jednak, SR z paliwem typu "cygaro" posiadaj woln przestrze w komorze silnika. No ale na razie nimi si nie bawi.



Pozdr. A
Powr鏒 do g鏎y
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G堯wna -> Paliwa rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz dodawa za陰cznik闚 na tym forum
Nie mo瞠sz pobiera plik闚 z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP