Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Moj SR z rurki PCV-instrokcja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Jacek R.



Do³±czy³: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków

PostWys³any: Sob Lis 26, 2005 8:33 pm    Temat postu: Moj SR z rurki PCV-instrokcja Odpowiedz z cytatem

eloeloelo oto i ona:


A tak przy okazji: ca³y ten artykulik jest MOJEGO autorstwa.

http://rapidshare.de/files/8199361/SR_z_rurki_PCV.doc.html

_________________
Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Adres AIM
MadMax



Do³±czy³: 26 Mar 2005
Posty: 24
Sk±d: Trzebnica

PostWys³any: Wto Maj 02, 2006 7:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Poniewa¿ ju¿ zapalarkê do silników mam : http://forum.pirotechnika.one.pl/viewtopic.php?t=714&start=100, czas na próby konstrukcji silnika.

Wstêpne dane :

d³ugo¶æ segmentu silnika : 53 mm
¶rednica zewnêtrzna segmentu: 41 mm
odleg³o¶æ do z³±cza: 25 mm
¶rednica wewnêtrzna przy uj¶ciu 33 mm

Wymiary zatyczek:

d³ugo¶æ: 38 mm
¶rednica zewnêtrzna: 41 mm
¶rednica wewnêtrzna przy uj¶ciu 33 mm
g³êboko¶æ wewnêtrzna 25 mm

£±czniki wewnêtrzne - odcinki rury 1 calowej.

d³ugo¶æ korpusu silnika ( bez zatyczek)= 265 mm
d³ugo¶æ korpusu silnika ca³kowita = 340 mm

Rysunek pogl±dowy:
http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik.jpg

Pierwsze fotki konstrukcji obudowy silnika :

http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik1.jpg
http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik2.jpg
http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik3.jpg
http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik4.jpg
http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik5.jpg

oraz zdjêcia maszynki do prasowania segmentów paliwa:

http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik6.jpg
http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik7.jpg
http://83.15.210.242/piotrek/fotos/silnik8.jpg

Jak tylko dopisze woly czas wykonam i umieszczê zdjêcia z budowy zap³onnika - bêdzie mocowany ju¿ w silniku w czasie budowy oraz zdjêcia z prasowania ziaren paliwa ¿ywicznego.

Pozdrawiam
Piotrek
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sro Cze 07, 2006 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I ja siê dorzucê Wink

Paliwo

60% KNO3
11% Cukier
9% Mg
20% Epidian 5

cztery ziarna po 19g

Potem dok³adniej opiszê, co i jak na razie kilka fotek z tym paliwem to dopiero zaczynam zmagania do tej pory karmelek królowa³ i powiem wiêcej karmelek nadal jest w g³ównym nurcie moich zainteresowañ.

Silnik przed

Po


Zaraz po przeciêciu Wink



No tak silniczek z rury 1” PVC-U SCH40 3,1MPa stosunek masy korpusu do paliwa 2:1 zacisk. Ziarno fi 22mm, l 35mm, fi kana³u 4mm ilo¶æ ziaren cztery zacisk a granicach 90.
Ziarna inhibowane poksipolem + jedna warstwa papieru. Nastêpnie razem sklejone ta¶m± dla u³atwienia monta¿u, owiniête przeciêt± dêtk± rowerow± grubo¶ci 1mm i oklejone ta¶m± dla u³atwienia monta¿u jeden obrót. Dysza cementowo szamotowa z wk³adk± stalow± 8,2mm z wewnêtrznym sto¿kiem wysoko¶ci 20mm ca³a zajmuje 50mm; dysza i zatyczka montowane na sto¿ku o wysoko¶ci 25mm i fi 20mm.

Po pracy silnik mia³ temperaturê oko³o 50C spokojnie mo¿na by³o go trzymaæ w d³oni.

Jak widaæ wyk³adzina gumowa wytrzyma³a tylko w jednym miejscu jest ma³e przepalenie, ale na rurze brak wiêkszych ¶ladów w tak zbudowanym SR jest jeszcze troszeczkê miejsca na dodatkow± warstwê ochronn± oko³o 1mm, wiêc trzeba bêdzie dorzuciæ papier s±czony szk³em wodnym.


Widok dêtki po pracy silnika wska¼nik pokazuje przepalenie.


Widok PVC po pracy


Je¶li chodzi o zacisk trzeba bêdzie podnie¶æ, co najmniej o 50%

I Film (lub tu bardziej sprasowany) robiony z daleka gdy¿ silniki s± mocno prototypowe i zdarza siê tak


Ostatnio zmieniony przez maxlam dnia Pi± Cze 09, 2006 2:37 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Czw Cze 08, 2006 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
...... i powiem wiêcej karmelek nadal jest w g³ównym nurcie moich zainteresowañ.


Zdjecie paliwka na ZE wygl±da makabrycznie Wink

Ilo¶æ ¯E by³a na górnej granicy, najlepiej jej daæ 15 % bo przy 20 robi siê "plastelina" , któr± ciê¿ko upychaæ i ubijaæ. Nie mniej ja czêsto stosujê 20 % ale na to trzeba wprawy. Nie wiem jak Ty ale ja dodajê Z1 do ¯E, mieszam i dopiero teraz dajê te 20 % ( czyli ¯E plus Z1 ).


Mi³ego dnia A
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Czw Cze 08, 2006 3:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maxlam napisa³:
...Ale to, ¿e robi siê plastyczne wydaje mi siê wynikiem dodatku cukru.


Przecie¿ piszê Ci dlaczego jest plastyczne Rolling Eyes . ¬le Ci sie wydaje Wink

Pozdr. A
Powrót do góry
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Czw Cze 08, 2006 3:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje spostrze¿enie bierze siê z tego, i¿ robi³em analogicznie paliwo o sk³adzie:

60% KNO3
20% Mg
20% ¯E

I mieszanina by³a sucha nie wykazywa³a praktycznie plastyczno¶ci w porównaniu do paliwa z cukrem i mniejsz± ilo¶ci± Mg

Wink

idê do labu na kilka godzinek.

Arkadiusz --> Przy 20 % ¯E jest plastyczna a wiem bo czêsto ten sk³ad testujê. Mam za sob± setki prób na tym paliwie.

Sylwek-> nie wiem moje subiektywne odczucie i nie tylko, bo ciasto wygniata moja piêkniejsza po³owa ze wzglêdu na wypadek i raczej Magda teraz robi SR a ja, ¿e siê tak wyra¿ê kierujê Wink ; nie robi³em go setki razy tylko kilka i dla mnie jest wyra¼na ró¿nica zreszt± nie bardzo jest, o co siê spieraæ powody takiego stanu rzeczy mog± byæ przeró¿ne, spekuluj±c t³umaczy³bym to podniesieniem lepko¶ci przez cukier, który byæ mo¿e siê rozpuszcza w, epidianie, ale to tylko nie sprawdzone spekulacje


Dodano-> i jest kolejny sr jutro test Wink
Powrót do góry
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Nie Cze 11, 2006 10:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejny test bêdzie na hamowni i jak tylko sprowadz± mi zamówion± rurê na podstawie tego SR bêdê budowa³ wiêkszy. Ale o tym potem.

Film nie za bogaty, bo z daleka i zbli¿eniem i jako¶ kiepsko ostro¶æ ³apa³ ;-/

Wersja:
ciê¿sza
l¿ejsza
filmu.

Budowa wewnêtrzna analogiczna do poprzedniego drobne zmiany w ziarnie fi –22 l-37,5 fi kana³u 4mm i do³o¿ony kartonik
i fi dyszy 6,2mm


I jest kolejny SR jutro odpalam Wink
Powrót do góry
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Sro Lis 22, 2006 12:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przekrój przez silnik PVC-U w klasie H210 (paliwo karmelek 65/35)



Wiêcej fotek na mojej stronie http://cennik-maxlam.prv.pl w temacie Silnik od A do Z. Mo¿e to sk³oni kilka osób nie pchaæ siê w metal, który jest kosztowny i niebezpieczny przy niewystarczaj±cym do¶wiadczeniu.

Pozdrawiam Sylwek
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP