Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arkadiusz Gość
|
Wysłany: Sob Maj 28, 2005 6:29 pm Temat postu: |
|
|
eReSix napisał: | Dzisiaj zrobiłem paliwo o składzie:
KNO3 - 50%
KClO3 - 10%
C - 15%
S - 12%
C12H22O11 - 10%
ZnO (jako katalizator) - 3%
Mieszanka na wolnym powietrzu spala się bardzo energicznie - FILMIK
|
Na paliwo się nie nadaje. Ale zapamiętajcie ten skład "rakietowcy". Mieszanka jest git na zapłonniki ( dać 30 % kclo3 i 30 % kno3 ) i ja bym dał ZnO tylko 1 % ( utrzeć ZnO razem z siarką ) . Mieszanka jest bardzo wrażliwa na "iskrę" i zobaczcie na filmiku jak szybko "zaskoczyła" od płomienia. Czyli jest niezbyt bezpieczna w użyciu bo także jest wrażliwa na tarcie. Ale w niewielkich ilościach do zapłonników - miodzio. Można siarke zamienić na proszek Mg wtedy mamy silną mieszanke zapłonowa do paliw żywicznych. Nie prasować, nie ucierać.
Pozdr. A |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pon Maj 30, 2005 8:37 am Temat postu: Amatorskie paliwa rakietowe - porównanie |
|
|
Witam
Chciałbym zaprezentować zdjęcie przedstawiające pracę moich silników na popularnych amatorskich paliwach rakietowych.
Nr 1- to SR na karmelce cukrowej.
Nr 2 - to SR z paliwem typu Klasyk PINOTA
Nr 3 - to SR z paliwem typu ZPP - Pirotechmana
Nr 4 - to SR z paliwem KNOSAL
Nr 5 - to SR z paliwem opartym wyłącznie na utleniaczu AA z poliestrem.
Nr 6 - to SR z paliwem wysokoenergetycznym FCB-200
Myślę, że jest to ciekawe porównanie, pozwalające na uchwycenie różnic w charakterystyce pracy silników na tych paliwach.
Ujęcie takie - wydaje mi się - jest tym cenniejsze, że próby były dokonywane w tym samym miejscu i silniki zawierały porównywalne masy paliwa.
Skala zdjęć: wysokość brązowej ściany w tle to 125 cm.
Pozdrawiam |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
alpha

Dołączył: 24 Mar 2004 Posty: 51
|
Wysłany: Pon Cze 13, 2005 8:05 pm Temat postu: |
|
|
mam 3 pytania wzgledem paliwa pinota - klasyk
mozna zastapic ZE sylikonem w roli lepiszcza?
i nie lepiej bylo by zastapic KClO3 przez KClO4 (mi sie to paliwo z chloranem bardziej z petarda kojarzy niz z silnikiem, aczkolwiek bede probowal )?
w jakich zakresach Kn powinno pracowac? |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
PINOT

Dołączył: 25 Lis 2003 Posty: 428 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon Cze 13, 2005 8:54 pm Temat postu: |
|
|
1. silikonu nie etestowałem, chociaż np. paliwa z kolorowym płomieniem - 1. generacji (czyli z KClO3) pracowały poprawnie na lepiszczu zrobionym z FixAlla - uszczelniacza produkcji Soudal. Ponieważ w zasadzie są one podobne do Klasyka, więc można spróbować też z silikonem;
2. Można zastosować KClO4 zamiast KClO3., ale zmienia sie charakterystyka paliwa i trzeba zrobić dodatkowy test. Jednak KClO3 stanowiący małą część kompozycji nie jest aż tak groźny, jak można się spodziewać (ostrożność zawsze wskazana). Warto popróbować z KClO4 - w kompozycjach barwnych dawał dobre wyniki
3. Jeden ze zwykłych klasyków: 35% KNO3, 35%KClO3, 10% Al, 20% ŻE pracował prawidłowo w rurze PCV od Kn=100. Ja stosowałem 150 co prowadziło do 100% udanych startów
ps. Klasyk to nie tylko paliwo, ale też swego rodzaju zapłonnik i stabilizator spalania. Wiele moich paliw nie pracowałoby prawidłowo, gdyby nie to, że ostatnim segmentem w silniku był klasyk _________________ Ciekawe kto bedzie pierwszym 80-cio latkiem na tym forum |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ksard
Dołączył: 07 Lis 2003 Posty: 442
|
Wysłany: Pon Cze 13, 2005 9:20 pm Temat postu: |
|
|
alpha napisał: | mozna zastapic ZE sylikonem w roli lepiszcza? |
W styczniu 2004 roku przeprowadziłem próbę z SR z paliwem tego typu właśnie z lepiszczem silikonowym (silikon neutralny).
Próba zakończyła się niepowodzeniem - silnika nieudało mi się zapalić.
Po dwóch próbach odpalenia elektrycznego silnik rozebrałem.
Okazało się, że taka kompozycja jest wyjątkowo trudna do zapalenia.
Nie oznacza to jednak, że paliwo jest złe. Może Tobie uda się przeprowadzić udaną próbę z paliwem typu Klasyk Pinota z lepiszczem silikonowym. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
alpha

Dołączył: 24 Mar 2004 Posty: 51
|
Wysłany: Pią Cze 17, 2005 8:00 pm Temat postu: |
|
|
proba odpalenia silnika proponowanego na stronie pinota (z 60g paliwa) zakonczyla sie najwiekszym wybuchem w mojej karierze
korpus z cisnieniowej rury pcv rozpadl sie w kawaleczki
pewnie to i tak moja wina ale apel do wszystkich: uwazajcie z paliwami z kclo3 - bardzo przydaja sie ekrany ochraniajace obserwatorow proby |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alien_
Dołączył: 17 Sty 2004 Posty: 78
|
Wysłany: Pon Cze 20, 2005 10:07 pm Temat postu: |
|
|
Witam
Ostanio tak mysle nad silnikiem, ktory by mial dlugi czas palenia cos ala jetex. Tylko nie wiem jakie paliwo zastosowac zeby mialo jako taki ciag i dlugo sie palilo. W granicach 30sekund, na forum jest malo takich paliw, wiec pytanie czy nie znacie moze takowych ?
W temacie TU jest tylko podane jedno paliwo Ox-16 albo jestem slepy nie dowidzialem...
ciekaiwa mnie takie paliwa, moze dlatego ze nic nie ma na ich temat przewaznie ciagle jest poruszana ta karmela i karmelka. Trza isc z duchem czasu
Pozdrawiam
Tomasz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
|
Powrót do góry |
|
 |
matey23 Banita

Dołączył: 25 Wrz 2005 Posty: 11 Skąd: ...z probówki :)
|
Wysłany: Sro Lis 09, 2005 8:00 pm Temat postu: |
|
|
Arkadiusz napisał: | eReSix napisał: | Dzisiaj zrobiłem paliwo o składzie:
KNO3 - 50%
KClO3 - 10%
C - 15%
S - 12%
C12H22O11 - 10%
ZnO (jako katalizator) - 3%
Mieszanka na wolnym powietrzu spala się bardzo energicznie - FILMIK
|
Na paliwo się nie nadaje. Ale zapamiętajcie ten skład "rakietowcy". Mieszanka jest git na zapłonniki ( dać 30 % kclo3 i 30 % kno3 ) i ja bym dał ZnO tylko 1 % ( utrzeć ZnO razem z siarką ) . Mieszanka jest bardzo wrażliwa na "iskrę" i zobaczcie na filmiku jak szybko "zaskoczyła" od płomienia. Czyli jest niezbyt bezpieczna w użyciu bo także jest wrażliwa na tarcie. Ale w niewielkich ilościach do zapłonników - miodzio. Można siarke zamienić na proszek Mg wtedy mamy silną mieszanke zapłonowa do paliw żywicznych. Nie prasować, nie ucierać.
Pozdr. A |
a czy można by zamiast ZnO dać Fe2O3...czy bede musiał nabyć tlenek cynku ? :  _________________ Po Prostu Piro Is The Best =)
GG - 1447104
Mail - matey23@wp.pl |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fox

Dołączył: 10 Lis 2003 Posty: 192 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw Lis 10, 2005 7:51 pm Temat postu: |
|
|
Cytat: | czy można by zamiast ZnO dać Fe2O3...czy bede musiał nabyć tlenek cynku |
W żadnym przypadku nie Fe2o3 to katalizator przyspieszy pracę, ZnO ma ją stabilizować  _________________ CAST AWAY |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 349
|
Wysłany: Sro Wrz 20, 2006 7:52 pm Temat postu: |
|
|
[...]
superniefachowe podejscie robic cos ze skladnikow znajdujacych sie akurat pod reka, wiec postanowilem usunac posta i prosze admina o usuniecie go.Po wyliczeniu Exponentu dla paliwa ktore tu otrzymalem i poczytaniu doswiadczen kolegow, ktory robili wiele paliw i silnikow stwierdzilem, ze nadawac sie jedynie bedzie na mieszanke miotajaca po rozdrobnieniu;) . zgodnie z rowaniem Arrheniusa dla stalej szybkosci zaleznej od m.innymi A-energii aktywacji reakcji byc moze znalazlo by sie jakies rozwiazanie dla poprawnej pracy silnik na tym paliwie o ile dawka bedzie minimalna. Kiedys popelnilem powazny blad w teori, poniewaz wg zalozen tego rownania od energi aktywacji uzaleznia ono szybkosc jej nie biorac pod uwage w pelni egzotermicznosci i powiedzmy, "lancucha pobudzenia". Nalezy zcalkowac po czasie k ze wzoru (ln k=H-A/RT) biorac pod uwage coraz to nowe warunki spalania aby otzymac prawidlowy wykres.Ale to taka dygresja i post do smieci. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 349
|
Wysłany: Sob Wrz 30, 2006 3:55 pm Temat postu: |
|
|
policzylem powyzsze, oto wykres:
jak widac zwiekszanie energii pobudzenia w granicach do 35% daje dobre efekty, potem krzywa jest plaska az do wartosci okolo 400%, wtedy paliwo ulega pobudzeniu detonacyjnemu. To dla paliw nadchloranowo/ zywicznych.Ciekawostka jest ze dla paliw NH4NO3 asymptota jest o wiele blizej:))))CZyli moze byc bum.Napisal , ze to explozja, jak wiemy explozja to nie czysta detonacja ani nie czysta deflagracja tylko mieszanka obydwoch.
NIe bralem pod uwage kolejnych wplywow coraz to nowych energii dla juz palacego sie paliwa dla ziaren progresywnych poniewaz jak sami wiecie, erozjyjne spalanie posiada swoja dooza maciez obliczeniowa i nie jest ona kwadratowa a ja niestety nie znam tylu wspolczynnikow od ktorych zalezy dalsze spalanie;/
Jest natomiast swiatelko w tunelu, dokopalem sie do wzrow empirycznych Wasilieva w ktorych wspoolczynniki sa dziecinie proste.
MInie niewiele czasu zaniem do konca je zinterpretuje i podam tu.
MArtwi mnie jedynie "miejscowa gestosc strumienia" bo w naszych warunkach jest niemierzalna.Mysle jednak ze w dalszym postepie mojego dochodzenia da sie ja zredukowac, bo juz widze we wzorze z grubsza ze da sie wprowadzic zamienniki.Np. cisnienie;V gazoow ;masa ich mola.
NIe chcialem nikogo zanudzic, bo milej sie popija browary w barze obserwoojac "obroty cial roozowych" Kopernikusa niz gapi w monitor szukajac swiatelka w tunelu...ale zatkac jakas slepa uliczke to pociagajaca sprawa.
BAdania w latach 60 tych w Rosji wypocily ciekawe rozwiazanie slinikoow dalekiego zasiegu, to tak nawiasem moowiac, wysoko gazowe paliwo w postaci cylindra mialo takie parametry pracy, ze potrzebowala doozego cisnienia i temp...co zrobili nasi slowianscy bracia? Nazwali to 2 fazowa praca silnika.Pierwszy liczac od dyszy czlon to komora w ktorej umiescili ten walec a w 2 gim normalne paliwo rakieytowe.Pobudzali 2 gi czlon, gazy wplywajac do pierwszej komory polaczonej z dysza dawaly takie paramtetry w jakich lubil pracowac pierwsze.Efekt byl taki, ze 2 gi silnik byl dosc maly.
pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez Hack dnia Nie Paź 01, 2006 12:32 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
QbaS
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 97 Skąd: Z Internetu
|
Wysłany: Nie Paź 01, 2006 10:42 am Temat postu: |
|
|
Hack napisał: | ....jak widac zwiekszanie energii pobudzenia w granicach do 35% daje dobre efekty, potem krzywa jest plaska az do wartosci okolo 400%, wtedy paliwo ulega pobudzeniu detonacyjnemu. To dla paliw nadchloranowo/ zywicznych.Ciekawostka jest ze dla paliw NH4NO3 asymptota jest o wiele blizej:))))CZyli moze byc bum.Napisal , ze to explozja.... |
Witam,
Jakieś źródła którymi się "podpierałeś" przy powyższym opracowaniu ??
Z niecielpliwością czekam na dalszą część
Pozdrawiam,
QbaS. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 349
|
Wysłany: Nie Paź 01, 2006 12:48 pm Temat postu: |
|
|
Gutman
Wasiliew
oraz Wimpress
sprawozdania badan
interpretacja,przeliczenie i energia pobudzenia detonacyjnego to moja kombinacja. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|