 |
FORUMPIROTECHNICZNE.PL Forum Pirotechniczne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maxlam Gość
|
Wysłany: Pią Cze 23, 2006 11:57 am Temat postu: |
|
|
Hack napisał: | Ale przy konstrukcji silnika z np. paleniem czolowym ziarna nalezy wziasc pod uwage mechaniczna wytrzymalosc paliwa. |
Przy każdej konstrukcji silnika i bloków paliwa należy wziąć pod uwagę wytrzymałość mechaniczną paliwa i nie tylko statycznie, ale dynamicznie.
Im większy silnik i wyśrubowane parametry tym te czynniki wyraźniej widać i mogą sprawić kłopoty. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Hack

Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 348
|
Wysłany: Pią Cze 23, 2006 12:17 pm Temat postu: |
|
|
Masz zupelna racje panie kolego;)
Moja intencja tyczyla sie tego, zeby wytrzymalosc ziarna miala wplyw na lzejsza konstrukcje. Przykladowo zeby nie liczyc wytrzymalosci zatyczki samej w sobie tylko dodac do tego wytrzymalosc ziarna( po spaleniu sie np. 90% paliwa zatyczka zacznie dopiero pracowac).
Jaskrawy przypadek takiej doozej wytrzymalosci paliwa: ziarno z kanalem do 3/4 dloogosci walca.Po zapaleniu wewnatrz kanalu ladunek sam, bez zadnej obudowy potrafi poleciec chwile po czym moze sie rozpasc jak juz na tyle pseudo scianki zrobia sie cieniutkie. Opowiesci mojego ojca jak to po wojnie odzyskiwal z kolegami z ladunkoow miotajacych armatnich "makarony" i spoad buta po zapaleniu same lecialy przychodza mi na mysl. W parametrach dla paliw stalych jest tez udarnosc i masz racje moowiac, ze obliczenia dynamiczne wchodza w gre. W przebiegu obliczen dla doozych silinkoow pojawiaja sie tez wyliczenia flaterow i wibracji dla silnika.
Dla mnie ktos, komu wyszedl silnik zaprojektowany samodzielnie o ambitnych osiagach to mistrz swiata. Wyrazam podziw i pozdrawiam. |
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dodawać załączników na tym forum Nie możesz pobierać plików z tego forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|