Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna FORUMPIROTECHNICZNE.PL
Forum Pirotechniczne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Najwiêkszy
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Micha³_R



Do³±czy³: 03 Sty 2006
Posty: 212
Sk±d: Mazowsze

PostWys³any: Nie Maj 14, 2006 4:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ziarna paliwa MIA£Y wymiary 57X54mm. Oto fotka silnika przed -

i po "pracy"-

³atwo sie domysleæ co siê sta³o Wink
film wrzucê jak go ocenzurujê z g³osów z widowni w stylu - "asteroidy k***wa, sp*****y!" Laughing Razz

_________________
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Nie Maj 14, 2006 4:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to nie wszystkie dane, jakie s± potrzebne by okre¶liæ charakterystykê silnika jeszcze fi kana³u Wink

Ale tak czy inaczej widaæ, dlaczego nie warto robiæ takich SR Wink
Powrót do góry
Jacek R.



Do³±czy³: 03 Wrz 2004
Posty: 1223
Sk±d: Z ³±k Arkadii a tak serio Kraków

PostWys³any: Nie Maj 14, 2006 5:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wywali³o dysze i ziarno paliwa zdefragmentowa³o sie w powietrzu :d znam to, widok jest ³adny Very Happy
_________________
Czasem okoliczno¶ci zmuszaj± cz³owieka do porzucenia swojej dawnej dzia³alno¶ci Sad
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Adres AIM
Micha³_R



Do³±czy³: 03 Sty 2006
Posty: 212
Sk±d: Mazowsze

PostWys³any: Nie Maj 14, 2006 5:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fi. kana³u - 2cm

Faktycznie fajerwerki by³y efektowne Smile Razz

_________________
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
maxlam
Go¶æ





PostWys³any: Nie Maj 14, 2006 5:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wink

No tak ci¶nienie max oko³o 4MPa i dziwisz siê ¿e wywali³o...
Powrót do góry
Micha³_R



Do³±czy³: 03 Sty 2006
Posty: 212
Sk±d: Mazowsze

PostWys³any: Nie Maj 14, 2006 6:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

upss sorry pomyli³em sie w tych wymiarach ziarna mia³o byæ 75X54 Embarassed w srm wychodzi cisnienie max 2,3MPa.
nie ma co sie rozwodziæ nad tym co by³o, sprubujê jeszcze raz Razz ale tym razem pujd± d³u¿sze i grubsze wkrêty i wiecej maty i ¿ywicy Wink
pozatym przy mocowaniu dyszy zrobi³em zasadniczy b³±d - by³a ona przyklejona do tej wewnêtrzej tekturowej rury a nie do "g³ównego" laminatowego korpusu Confused

_________________
http://s3.bitefight.pl/c.php?uid=79647 - kliknij!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Lut 29, 2008 3:03 pm    Temat postu: Re: Najwiêkszy Odpowiedz z cytatem

Kacper napisa³:
....Czy wie kto¶ jak± wagê ma najwiêkszy silnik rakietowy w polsce na paliwie sta³ym domowej roboty Question Question Question



Od dzi¶ ja wiem - stary temat ale pytanie ca³y czas aktualne :- ).


SR_Olusia_Big_1000g_c



W czasie pracy







Ni¿ej zdjêcie z budowy silnika. Na lewo laska paliwa ( na niej pude³ko zapa³ek ), na prawo potê¿ny zap³onnik dziêki któremu silnik od razu wskoczy³ na "obroty"




Ni¿ej - sposób zap³onu na lont ( nie mam na dzi¶ elektrozapa³u ). Te lonty na bokach po to aby laska nie lata³a.





No i najwazniejsze :

FILM_1 ( praca silnika )

FILM_2 ( kilka zdañ o silniku a gada³em przez szybkê kasku wiêc nieco zniekszta³ci³o mi g³os ).

Mogê zrobiæ silnik dla robercika i and¿ejka ( ale gwarancji nie ma ). Szanse na dobr± pracê dajê na 90 %. Ci±g pocz±tkowy szacujê na 50 kG .

Ciê¿ar silnika brutto 1850 Gram, przy ciê¿arze paliwie 1000 Gram. Paliwa czê¶ciowo odgazowane parafin± ( moja metoda ).

Dopisane --> Kolejne zdjêcia tego samego silnika



Przy okazji mam inn± komórk± ( byle jaka bo szybko je niszczê ) i inny numer. Kto ma mój stary numer mo¿na jego usun±æ.



Ni¿ej widok dyszy po pracy silnika. Widac potê¿n± erozjê co sugeruje bardzo dobr± pracê silnika ( i to, ¿e szamot jest niczym ......... rak ryb± - na bezrybiu Rolling Eyes ).




FILM_3 ( ujêcie z innej kamery ).


Pozdr. A
Powrót do góry
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Sob Mar 01, 2008 11:12 am    Temat postu: Re: Najwiêkszy Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ
Widzê ¿e odgrza³e¶ stary temat, nie¼le siê ubawi³em jak go przeczyta³em Laughing Jak widzê wzmocnienie korpusu papierowego ¿ywicami przynios³o w koñcu porz±dany skutek i silnik wytrzyma³ Razz .
Arkadiusz napisa³:
(...) na prawo potê¿ny zap³onnik dziêki któremu silnik od razu wskoczy³ na "obroty"

Mam jednak wra¿enie ¿e poprzednie Twoje du¿e silniki zapala³y sprawniej, nie by³o tak d³ugiego czarnego dymienia na pocz±tku. Mo¿e to jednak kwestia zap³onu elektrycznego Question Poza tym widzê ¿e p³omieñ jest mniejszy ni¿ w poprzednich próbach. Czy to jest efekt zmniejszonej ilo¶ci Mg Question Podaj sk³ad tej wersji paliwka. Stosunek masy paliwa do masy korpusu jest bardzo dobry. Natomiast zastanawia mnie odgazowywanie parafin±. Wiem ¿e paliwa nie prasujesz wiêc powiedz na czym polega patent na pozbycie siê porów z paliwam Question

Arkadiusz napisa³:
Mogê zrobiæ silnik dla robercika i and¿ejka ( ale gwarancji nie ma ). Szanse na dobr± pracê dajê na 90 %. Ci±g pocz±tkowy szacujê na 50 kG .

Proponujemy ci±g zwa¿yc na naszej hamowni. Byæ mo¿e na pocz±tku pracy by³ nawet wiêkszy niz 50kG. Silnik jest sprawdzon± przez Ciebie konstrukcj± (ziarno palone ca³± powierzchni±) wiêc nie powinno waln±æ. Je¶li mo¿esz zrób dwa takie silniki, jeden wyhamujemy jako test a drugi u¿yjemy do napêdu jednostopniówki z kamer±, bêdzie wiêc kooperacja Wink
Tym samym udowodnimy ¿e na du¿ych silnikach tez mo¿na bezpiecznie polataæ.

Arkadiusz napisa³:
(...)widok dyszy po pracy silnika. Widac potê¿n± erozjê co sugeruje bardzo dobr± pracê silnika ( i to, ¿e szamot jest niczym ......... rak ryb± - na bezrybiu Rolling Eyes ).

To nie jet erozja tylko brak dyszy Laughing Widz±c to zdjêcie zastanawiam siê jednak czy silnik wytrzyma³by gdyby nie erozja dyszy. Prawdopodonie spali³by siê w jakie¶ 3s - to du¿e przy¶pieszenie jak na Twoje silniki. Jaki zacisk pocz±tkowy zastosowa³e¶ Question


pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos


Ostatnio zmieniony przez robercik dnia Pi± Gru 03, 2010 12:30 pm, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Mar 01, 2008 12:22 pm    Temat postu: Re: Najwiêkszy Odpowiedz z cytatem

robercik napisa³:
...Mam jednak wra¿enie ¿e poprzednie Twoje du¿e silniki zapala³y sprawniej, nie by³o tak d³ugiego czarnego dymienia na pocz±tku. Mo¿e to jednak kwestia zap³onu elektrycznego Question .....Na czym polega patent na pozbycie siê porów z paliwam Question


Przy tak du¿ych silnikach nale¿y je jako¶ odgazowaæ choæby czê¶ciowo. Laskê przed w³o¿eniem do silnika maczam w ciek³ej parafinie ( t. nie wiêcej jak 90 C ). Czê¶æ parafina jest "pita" przez laskê st±d ten nieco ciemniejszy dym. Parafiny wchodzi nie wiêcej jak 1-2 % czyli na laskê 1 kg - 10-20 gram. Ciemny dym na pocz±tku poniewa¿ czê¶æ tej parafiny jest na powierzchni laski. Im g³ebiej w paliwo, tym jest jej mniej.


Cytat:
...Poza tym widzê ¿e p³omieñ jest mniejszy ni¿ w poprzednich próbach. Czy to jest efekt zmniejszonej ilo¶ci Mg Question. Podaj sk³ad tej wersji paliwka.


Mniej "ognia" oznacza lepsz± pracê silnika poniewa¿ energia gazów jest zamieniana na pracê co sch³adza gazy w skutek czego s³abiej ¶wiec±. Obserwacja ¶wiecenia gazów sporo mówi nam o jako¶ci silnika. Niestety nie zapisa³em sk³adu paliwa ale z grubsza jest to paliwo ¯PP czyli Mg 12 %, ¯E ( wraz z Z1 ) 20 % , Cdrz - 5 % , KNO3 - 63 %


Cytat:
... Silnik jest sprawdzon± przez Ciebie konstrukcj± (ziarno palone ca³± powierzchni±) wiêc nie powinno waln±æ. Je¶li mo¿esz zrób dwa takie silniki, jeden wyhamujemy jako test a drugi u¿yjemy do napêdu jednostopniówki z kamer±, bêdzie wiêc kooperacja Wink
Tym samym udowodnimy ¿e na du¿ych silnikach tez mo¿na bezpiecznie polataæ.



Bardzo trudno zrobiæ tak du¿e silniki w sposób powtarzalny gdy korc± mnie ulepszenia np. zamiast w³ókniny agro daæ tkaninê lnian±. Kolejnym ulepszeniem jakie mnie poci±ga to zmiana sposobu nawijania tkaniny i nie klejenie na polistyrenie a wikolu plus wstêpny naci±g tkaniny dla wywo³ania w korpusie sta³ych naprê¿eñ ¶ciskaj±cych, co¶ jak lufa dwuwarstwowa w artylerii. Wsadziæ w to jeszcze 100 h pracy plus 20 testów i mogê zrobiæ powtarzalne silniki - tylko nie mam na to ani czasu ani tyle proszku magnezu Wink


Cytat:
... Widz±c to zdjêcie zastanawiam siê jednak czy silnik wytrzyma³by gdyby nie erozja dyszy. Prawdopodonie spali³by siê w jakie¶ 3s - to du¿e przy¶pieszenie jak na Twoje silniki.



Wytrzyma³by- poniewa¿ najwiêksza S palenia wystêpuje na pocz±tku pracy silnika. Potem powierzchnia palenia i ci¶nienie nieznacznie spada. S±dzê te¿, ¿e do szamotu da³em o 2 % za ma³o ¯E co skutkowa³o os³abieniem wytrzyma³o¶ci dyszy. Ale mo¿na to ³atwo poprawiæ.

Cytat:
...Tobie proponujê wk³adkê z obudowy bezpiecznika topikowego (50A ma ¶rednicê kilkana¶cie mm) któr± dobrze siê tnie tarcz± diamentow±. .....Mo¿e wiêc zanim wsadzimy silnik na hamowniê jeszcze jedna próba z zabezpieczonym przekrojem krytycznym Question


Sporo pracowa³em z ¯PP, szamot dobrze sobie radzi z nim tylko trzeba lepiej skleiæ cz±steczki szamotu ( daæ nieco wiêcej ¯E ) i zaprasowac pod wiêkszym ci¶nieniem. Bêdzie ok. Robiê teraz dwa silniki w miarê identycznie. Jeden na hamowniê, drugi dla Was Wink .

Acha. na zdjêciu dyszy , tak naprawdê fi krytyczne jest w g³êbi i s³abiej widoczne . Zmierzê tê erozjê suwmiark± i potem tu wynik "wklejê".


Dopisane. Erozja dyszy --> fi z 15 na 18 mm.



Mi³ego dnia A
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sob Mar 01, 2008 8:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mnie dotyczy ten sam regulamin (og³oszenie w gie³dzie ) co innych ale my¶lê, ¿e uznacie moj± racjê. Otó¿ tak sobie ogl±dam to co zosta³o z SR Olusia_Big i my¶lê sobie, ¿e szkoda to wyrzuciæ wiêc wpad³em na pomys³ aby to co zosta³o wystawiæ na allegro a jak znajdê chêtnego to i tak przecie¿ kupiê proszek Mg czy to u B&G czy u kogo¶ innego.

Po prostu bawiê teraz w "³ezbusmena" Razz .

AUKCJA

Mi³ego wieczoru A

PS. Post potem sam skasujê.
Powrót do góry
robercik



Do³±czy³: 15 Mar 2007
Posty: 101
Sk±d: Gdynia

PostWys³any: Sob Mar 01, 2008 10:35 pm    Temat postu: Re: Najwiêkszy Odpowiedz z cytatem

Cze¶æ
Arkadiusz napisa³:
Erozja dyszy --> fi z 15 na 18 mm.

Zatem powierzchnia przekroju krytycznego wzros³a o 44% - to bardzo du¿o Confused chocia¿ w stosunku do 16% powiêkszania siê dyszy stalowej wydaje siê i tak dobrym wynikiem. Jenak skoro przekrój krytyczny ro¶nie - o tyle samo spada zacisk. Obserwowa³em na hamowni jak od rzeczonych 16% praca silnika siê roz³azi. Przy 44% to ju¿ z pewno¶ci± pod koniec pracy jest kicha. Trzeba koniecznie co¶ z tym zrobiæ - szkoda paliwa na wypalanie bezci±gowe. ZPP wymaga sporego zacisku. Przy zacisku pocz±tkowym ~200 produkuje impuls rzêdu 115 sekund czyli tyle co ¶redni silnik na karmelku, ale ju¿ przy zacisku ~250 masz ponad 130 sekund co na karmelku ju¿ trudno uzyskaæ. Mo¿e jednak dasz siê namówiæ na wk³adkê do przekroju krytycznego Question Dopowiem ¿e kana³ w bezpieczniku przypomina tr±bkê - to prawie gotowa dysza Wink

pzdr

_________________
nie ma takiej rury na ¶wiecie, której nie mo¿na wystrzeliæ w kosmos
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Nie Mar 09, 2008 7:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobi³em dzi¶ drugi test Olusi_Big czyli tym razem 1100 g paliwa : KNO3/Mg/Cdrz/¯E+Z1/"Cu¶" - 65/10/5/20/ + "Cu¶" czyli 50 g na 1 kg plus 10 g CuO. Ciê¿ar silnika brutto - 1720 Gram.

Silnik mia³ zmiany. Odchudzony, pominiêto jedn± warstwê tkaniny agro czyli zastosowanu tylko jedna warstwê tkaniny o masie 37 g, nas±czonej 90 g ¯E. Paliwo o wiêkszej gêsto¶ci, z dodatkiem 1 % CuO, te¿ zaprawione parafin±. Zap³onnik du¿y, jak wy¿ej. Próba czê¶ciowo udana. Okazuje siê, ¿e nale¿y wzmocniæ zatyczkê Reszta zmian "zaliczona". Zniszczono wagê i uszkodzono kamerê video ale do testu OSZ siê nadaje Rolling Eyes Wink

Stop klatki





Tu¿ przed wywaleniem zatyczki






Na razie nie robi³em analiz filmu. Ci±g mierzê wtedy gdy mam wyra¿ny obraz. Oznacza to stabilizacjê ci±gu w tym krótkim przedziale czasu.

F ma warto¶æ max. nawet 120 kG. Gdyby nie odstrzeli³o zatyczki s±dzê, ¿e tyle by by³o.

Nie mam ochoty na nowe testy statyczne. Na podstawie tej próby robiê silnik na 95 % pewny ( ze wzmocnieniami zatyczki oraz dyszy ). Test u r & a o ile zechc±.

No i ni¿ej to co by³o wag± Wink



Widok dyszy "po". Nie widaæ oznak erozji, potem dopiszê wymiary.



FILM_1 (waga )

FILM_2

Pozdr. A


PS. Kto chce byæ modem w dziale rakietowym Question. Trzeba mieæ 3* i sporo czasu. Rola moda - g³ównie porz±dkowa.
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Kwi 11, 2008 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koniec z Olusiami, zycie zaczyna Predator. Czyli wg mojego nazewnictwa silnik z paliwem zalanym / wprasowanym w korpus. Paliwo pal±ce siê kana³em i jednym lub dwoma koñcami.

Wej¶cie w Predatoru umo¿liwia mi odkrycie metody na znaczne zwiêkszenie prêdko¶ci palenia siê paliwa ¯PP bez stosowania wiêkszej ilo¶ci magnezu. Testujê wiêc sk³ad KNO3/Mg/¯E/Skrobia/Cu0 --> 65/9/20/4/2. Do tej pory aby uzyskaæ zadawalaj±cy ci±g musia³em daæ magnezu 15-20 % ale powy¿ej 15 - 18 % silnik ³atwiej ulega CATO ( explozja paliwa ). Metodê t± nazwa³em UPNT. Tym razem jednak jêzyk trzymam za zêbami poniewa¿ gdy opracowa³em jako pierwszy w Polsce paliwo ¿ywiczne i pierwszy pokaza³em lot na tym paliwie o ma³o co by zapomniano kto by³ ojcem tego paliwa i nie chodzi tu o cukier czy skrobiê w paliwie ale o po³±czenie KNO3 z ¯E i Mg Laughing


Dzi¶ zrobi³em test nr 3

Widok zap³onnika




Stop klatka z pracy silnika tu¿ przed CATO





FILM_TEST_3


Wygl±da na to, ¿e metoda UPNT umo¿liwi mi zej¶cie z ilo¶ci± Mg do 6-7 %. Nie chodzi tu nawet o Mg ale koszta i robociznê. Predatory robi siê szybciej i ³atwiej. No i szybko wchodzi na "obroty" ( z metod± UPNT ).

Przypomnê, ¿e testuje tylko to co ma dla mnie elementy nowo¶ci. ¯adnych karmelek, metalu jako materia³ na silniki itp.

Metoda UPNT wymaga jeszcze potwierdzenia co te¿ zrobiê. Ale na filmie zaskakuje mnie prêdko¶æ palenia przy 9 % magnezu Rolling Eyes

Zaleta silnika Predator to bardzo szybkie wej¶cie "na obroty".

Samodzielnie testujê silniki do 1,2 kg paliwa. Powy¿ej, szukam sponsora Wink

Do projektu rakieta na 10 km przygotujê ( jak dobry Bóg pozwoli Wink ) 3 silniki Predator_1200 lub jeden silnik z 3 kg paliwa o ile znajdê sponsora ( na czê¶æ kosztów ).



Takie silniki "byczki" ( paliwa ponad 1,2 kG ) mniej mnie krêc±, mogê je testowaæ jak bêdzie zainteresowanie i zostanie udzielona mi pomoc.



Pozdr. A
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Maj 02, 2008 6:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaliczy³em ju¿ kilka kolejnych testów SR Predator_1200 ( albo 1300 ). Ostatni czyli test 7 wyszed³ najlepiej ale trzeba dowin±æ korpusu

FILM_Test7

Trzeba te¿ skróciæ o sekundê czas pracy.

W te¶cie 5 straci³em kamerê ale uda³o siê na innej odczytaæ zapis

Zapis z wagi

Kilka stop klatek ( 15 kg = 0 ciag.









Pozdr. A
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pi± Maj 02, 2008 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak oceniasz, Arku, wp³yw CuO na prêdko¶æ spalania? Czy¿by by³ to lepszy katalizator ni¿ Fe2O3?
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pi± Maj 02, 2008 10:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaskiniowiec napisa³:
Jak oceniasz, Arku, wp³yw CuO na prêdko¶æ spalania? Czy¿by by³ to lepszy katalizator ni¿ Fe2O3?



Wg moich testów - dotyczy paliwa ¿ywicznego - CuO wyra¼nie przy¶piesza palenie siê paliwa a Fe0 ( wzór umowny ) czyli czarny budowlany tlenek Fe - nie dzia³a.

FILM - trzeba uwa¿nie ogl±daæ film aby wy³apaæ zmianê próbek.

Innych tlenków Fe nie bada³em. Wybra³em Cu0. Testowa³em te¿ metodê UPNT ale nie zadzia³a³a. Ale je¶li zadzia³a to tylko przy wiêkszych próbkach. Metoda w badaniu choæ badanie porzucam na rzecz WORAN-u Wink

A.
Powrót do góry
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Pon Cze 16, 2008 8:06 pm    Temat postu: SR "Big_Ben" Odpowiedz z cytatem

Z udzia³em Hack- a ( wk³ad finansowy ) zrobi³em najwiêkszy amatorski silnik rakietowy, przygotowany ju¿ do testu. Paliwo bezpieczne czyli ¯PP ( odporne na próbê "m³otkow±" ). Zdjêcia TU trzeba wyszukaæ plików Big_Ben.

Paliwo 3 kg, dysza fi krytyczne 15 mm ( wk³adka metalowa ), zacisk 380 ( jeszcze sprawdzê rachunki po sporo klepania w klawisze kalkulatora )

Czekamy na deszcz Wink . Silnik nazwa³ Hack. Koszt jednego silnika ( sam wsad materia³owo - surowcowy bez robocizny ) oszacowa³em na 50 zeta.


Jedno ze zdjêæ silnika



Pozdr. A
Powrót do góry
jaskiniowiec



Do³±czy³: 22 Lut 2004
Posty: 597
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon Cze 16, 2008 9:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niez³y kolos. Ciekawe jak pójdzie próba odpalenia. Przy takich ¶rednicach korpusu si³y dzia³aj±ce na korek, to ju¿ nie przelewki.
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Odwied¼ stronê autora
slu_1982



Do³±czy³: 21 Lip 2007
Posty: 341
Sk±d: Zza P³otu

PostWys³any: Pon Wrz 01, 2008 8:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chcia³ bym popêdzaæ ale co z silnikiem Question
_________________
myhv.org
Nowe forum wysokich napiêæ.
Nowa domena!
Powrót do góry
Ogl±da profil u¿ytkownika Wy¶lij prywatn± wiadomo¶æ Wy¶lij email Odwied¼ stronê autora
Arkadiusz
Go¶æ





PostWys³any: Sro Lis 05, 2008 11:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik Big_Ben jaki zrobi³em szkoda mi uzyæ do napêdu ziemi wiêc da³em ofertê uznanym "rakieciarzom" ze sporym do¶wiadczeniem. Chcia³em DAÆ a nie sprzedaæ. Dosta³em odpowied¼ ( zaznaczy³em j± na czerwono ) z wklejonymi moimi cytatami.


Arkadiusz napisa³:
Ten silnik ni¿ej u mnie le¿y i mam obawy jego przetestowaæ poniewa¿ nie mam dobrego poligonu. Chcesz jego

Arkadiusz napisa³:
]Nie zale¿y mi na te¶cie u Was poniewa¿ jak ¶nieg spadnie i u mnie bêdzie bezpiecznie

Arkadiusz napisa³:
Interesuje mnie wiêcej ni¿ test statyczny.

Zawsze mia³em problem ze zrozumieniem tego co do mnie pisa³e¶. Jednak teraz to nic z tego nie rozumiem. Je¶li nie zale¿y Ci na te¶cie u nas to po co do mnie napisa³e¶? Wystarczy poczekaæ na snieg.
Je¶li nie interesuje Ciê test statyczny to od razu odpowiem ¿e do rakiety tego silnika nie wsadzê
.

Wyja¶niam wiêc, ¿e

1. Test mo¿e byæ statyczny bez pomiaru lub z pomiarem ci±gu.

2. Mo¿na zrobiæ rakietê tak doci±¿on±, ¿e poleci na 50 albo 100m a potem mo¿na przeliczyæ osi±gi dla innego ciê¿aru rakiety ( po cichu liczy³em na ten wariant Rolling Eyes )

3. .................. jednak bêde grzeczny Wink


Nie dbam o to kto z kim i o co siê pohandryczy³. To i tak "mucha" tak jak "much±" by³o poró¿nienie siê w¶ród KGR. Tam jest jeden grób i ¶ladowe osi±gniêcia i po co to by³o Question I w³asnie dlatego dla mnie obecne "poró¿nienie" jest warte tego sniegu co to rok temu na polach zalega³ Very Happy

Silnik spalê jak spadnie ¶nieg. Dla mnie bhp i ochrona ppo¿ to sprawy bardzo wa¿ne. Jedynie mogê ryzykowac swoim zdrowiem a lubiê odrobine adrenalinki Wink .

Pewno ka¿de forum ( to co w necie ) kiedy¶ czas zniszczy. Ale forum HNIW do¶æ dzielnie bêdzie trwaæ i nie robiê tu sobie reklamy bo po raz setny napiszê : to forum HNIW a nie moje. W moim wieku facet zosta³ prezydentem usa wiêc czym tu siê chwaliæ Shocked Confused Wink .

Jak wróci natchnienie to mo¿e i wróci mi zapa³ do SR ale nie tych du¿ych bo wykraczaj± one poza moje hobby Rolling Eyes . Plany w temacie SR w ka¿dym razie mam Wink



Pozdr. A
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUMPIROTECHNICZNE.PL Strona G³ówna -> Silniki Rakietowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nastêpny
Strona 7 z 8

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników na tym forum
Nie mo¿esz pobieraæ plików z tego forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Protected by Anti-Spam ACP